تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/17 - 13:44
کد خبر: 416851

راهبرد سلامت در دولت سیزدهم منتشر شد

دومین شماره فصلنامه علمی تخصصی راهبرد سلامت و بهداشت با عنوان «راهبرد سلامت در دولت سیزدهم»، منتشر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دومین شماره فصلنامه علمی تخصصی راهبرد سلامت و بهداشت با عنوان «راهبرد سلامت در دولت سیزدهم» با همکاری پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و هسته سلامت مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شد.

با توجه به مسائل متعدد حوزه سلامت و محدودیت در منابع و امکانات، انجام کار کارشناسی به منظور تبیین اولویت‌های نظام سلامت ضروری به نظر می‌رسد. لذا هدف از این شماره تبیین اولویت‌های دولت سیزدهم در نظام سلامت بوده و نویسندگان محترم با بیان علت و چرایی اولویت‌ها و بیان دلالت‌های سیاستی موضوعات مطروحه، کمک شایانی به مجریان و سیاست‌گذاران خواهند داشت.

در این شماره، آثار ارزشمندی از خبرگان و پژوهشگران نظام سلامت در محورهای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت‌های پیشین، تصویر وضع موجود، تصویر وضع مطلوب، آینده‌پژوهی نظام سلامت و ارائه سیاست‌های پیشنهادی گردآوری شده است.

همچنین به منظور احصاء و پرداخت به مهم‌ترین مسائل روز نظام سلامت و استفاده از طیف گسترده‌تری از آراء خبرگان، از قالب‌های متنوعی از جلمه؛ تحقیقات راهبردی، تحلیل راهبردی، گفتگوی راهبردی، ترجمان دانش و دریچه نو استفاده شد.

تعرفه‌گذاری خدمات سلامت، مسئله انتخاب وزیر و مدیران وزارت بهداشت، حکمرانی سازمان غذا و دارو در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو، واکسیناسیون عمومی کرونا و توسعه‌ی آن، ترسیم تصویر وضع موجود و چالش‌های پیش‌روی حوزه جمعیت، بررسی کلان‌روندهای آتی نظام سلامت در زمینه حکمرانی و سیاست‌گذاری سلامت، بیان مهم‌ترین مسائل و راه‌کارهای ارائه خدمات سلامت و در نهایت مسائل حوزه طب‌سنتی ایرانی، طرح تحول سلامت و گردشگری سلامت از جمله موضوعات مهمی است که در این شماره به آنها پرداخته شده است.

کامران باقری لنکرانی، مصطفی قانعی، امیرحسین تکیان، فرزاد پیرویان، حمیدرضا صفی‌خانی، نفیسه حسینی یکتا و فرهاد کوهی از جمله همراهان این شماره هستند که ارائه رهنون‌ها و نکات دقیق کارشناسی آنها می‌تواند مسیر دولت سیزدهم را در آسیب‌شناسی و سیاست‌گذاری نظام سلامت روشن‌تر کند.

امید است این شماره فصلنامه که نتیجه همکاری مشترک پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام است، قدم کوچکی در راستای اصلاح و ارتقاء نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران باشد.

این شماره فصلنامه راهبرد سلامت و بهداشت به صورت رایگان، در تارنمای پژوهشکده تحقیقات راهبردی و تارنمای فروشگاه اینترنتی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام (رشدا) به نشانی https://rushda.ir/?p=۸۷۶۹ قابل دریافت و مطالعه است. همچنین شماره اول این فصلنامه با موضوع «آسیب‌شناسی نظام سلامت از منظر فساد» از همین راه‌ها قابل دسترسی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top