تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/09/18 - 13:27
کد خبر: 416974

پرورش و جوجه کشی مرغ؛ مزایا، خصوصیات و

همانطور که در ابتدای بخش نیز توضیح داده شد مرغ از پرندگان پرتقاضا در ایران است. این پرنده علاوه بر گوشت در حوزه فروش تخم نیز سود دهی بالایی داشته و خیلی از افراد وارد به این حوزه از مرغان برای تهیه و فروش تخم پرورش میدهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جوجه کشی از پرنده مرغ بدلیل استفاده گوشت و تخم آن سود زیادی داشته و میتوان گفت گوشت این پرنده بلحاض شاخص مصرف ، بالاترین میزان مصرف را در میان گوشت سایر طیور دارد. احتمالاً شما نیز به این موضوع توجه کردید که ۹۰٪ فروشگاه های عرضه گوشت در شهرها مختص پرنده مرغ بوده و پرورش دهندگان زیادی در حال فعالیت در این حیطه هستند. دلیل این موضوع آن است که پرنده مرغ در بدترین شرایط ممکن نیز بدلیل تضاضای بالای آن به فروش رفته و هیچ گاه در دست مرغدار نمی ماند! در این مطلب از سایت ما توضیحات کاملی در مورد نحوه پرورش و جوجه کشی مرغ درج کرده ایم که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

پرورش و جوجه کشی مرغ؛ مزای، خصوصیات و

خصوصیات پرورش مرغ

همانطور که در ابتدای بخش نیز توضیح داده شد مرغ از پرندگان پرتقاضا در ایران است. این پرنده علاوه بر گوشت در حوزه فروش تخم نیز سود دهی بالایی داشته و خیلی از افراد وارد به این حوزه از مرغان برای تهیه و فروش تخم پرورش میدهند. جالب است بدانید که مرغ کلاً پرنده سود دهی بوده و حتی از اسکلت آن نیز برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده میشود!

خوب است بدانید که مرغ ها کلاً پرندگانی بادوام بوده و نیاز شدیدی به واکسیناسیون ندارند. اغلب مرغداران با تهیه جوجه های آماده و یا جوجه کشی از تخم های نطفه دار آنها را به مرحله پروار شدن رسانده و در بازار توزیع میکنند. پرورش این پرندگان نیز نیازی به سرمایه های هنگفت نداشته و با کمترین هزینه میتوان فارم پرورش مرغ را راه اندازی کرده و به مرور زمان نسبت به تجهیز آن اقدام کرد.

پرورش و جوجه کشی مرغ؛ مزای، خصوصیات و

روش های پرورش مرغ

برای پرورش مرغ ابتدا باید سالنی را برای نگهداری این پرنده در نظر بگیرید. سپس باید تصمیم بگیرید که قصد تهیه جوجه های آماده یکروزه را دارید و یا اینکه میخواهید خود نسبت به جوجه کشی از تخم های نطفه دار این پرنده اقدام کنید؟ هر کدام از این حرکات به نوبه خود مزایا و معایبی داشته و شما باید نسبت به آنها آگاه باشید.

در حالت اول در صورت خرید جوجه های یکروزه شما بطبع زمانی را نسبت به دوره جوجه کشی اختصاص نمیدهید و در اولین زمان نسبت به پرورش و بزرگ کردن آنها اقدام میکنید. در این حالت شما یک مرحله از فرایند پرورشی را رد کرده و سریعتر به نتیجه کار خود میرسید. مشکلاتی که در این حالت وجود دارد این است که اولاً شما هزینه های زیادی را نسبت به خرید جوجه های آماده پرداخت میکنید ؛ ثانیاً بدلیل عدم اطلاع شما از شرایط جوجه کشی و نگهداری این پرندگان ممکن است جوجه ها به بیماری های ناعلاج دچار شده باشند و بدین صورت کل سالن شما را تهدید کنند. در هنگام خرید جوجه های آماده باید این موارد را مر نظر داشته باشید.

حالت دوم حالتیست که شما برای بار اول نسبت به تهیه تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی اقدام کرده و خود فرایند جوجه کشی را انجام میدهید. در این حالت شما زمانی را برای انجام فرایند جوجه کشی از دست میدهید و مطمئناً برای انجام آن نیاز به خرید دستگاه جوجه کشی پیدا میکنید. از خصوصیات مثبت این روش نیز میتوان به اطمینان از فرایند سالم بودن پرورشی اشاره کرد. مطمئناً زمانی که شما خود نسبت به جوجه کشی از تخم های نطفه دار اقدام میکنید و به قول معروف کننده کار هستید ، از کیفیت کاری خود اطلاع کافی دارید و میدانید که پرندگان در حال رشد در سالم ترین حالت ممکن پرورش داده شده اند. علاوه بر آن شما میتوانید تخم های نظفه داری که به مرور زمان از مرغهایتان تولید میشود را درون دستگاه قرار داده و از خرید تخم های نطفه دار بی نیاز شوید. برای تهیه تخم نطفه دار بهتر است که بصورت حضوری اقدام کرده و به مراکز و فارم های پرورش مرغ سر بزنید. در مورد دستگاه جوجه کشی نیز پیشنهاد ما استفاده از ماشین های جوجه کشی سایت eigkala می باشد. برای مشاهده انواع دستگاه جوجه کشی eigkala بر روی لینک کلیک کنید.

پرورش و جوجه کشی مرغ؛ مزای، خصوصیات و

آموزش جوجه کشی از مرغ به کمک دستگاه جوجه کشی

همانطور که قبلاً نیز بدان اشاره شد برای جوجه کشی از مرغ به دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار نیاز خواهید داشت. شما میتوانید با توجه به ظرفیت سالن پرورشی خود تخم های نطفه دار مرغ را تهیه کرده و داخل دستگاه جوجه کشی قرار دهید. طول مدت جوجه کشی از مرغ ۲۱ روز بوده که ۱۸ روز آن دوره سِتِر و ۳ روز انتهایی دوره هَچِر می باشد. معمولاً جوجه ها تا روز بیست و یکم از تخم بیرون آمده و آماده پرورش میشوند.

پس از انتقال جوجه ها به بستر باید تغذیه مناسب آنها را فراهم کنید، معمولا برای جوجه های یک روزه تا دو هفته ای جیره استارتر در نظر گرفته شده است و شما با مراجعه به مراکز معتبر می توانید جیره مخصوص جوجه ها را فراهم کنید. در صورتی که می خواهید جوجه ها را با غذای خانگی تغذیه کنید ، بهترین غذا برای آنها استفاده از پودر گندم ، پودر ذرت و پودر سویا و … می باشد که با مطالعه در منابع معتبر می توانید جیره مناسب آنها را تهیه فرمایید.

روش های کسب درآمد از پرورش مرغ

پس از پرورش مرغ ها میتوانید آنها را به بازار عرضه کرده و یا برای عرضه تخم پرندگان اقدام کنید. انجام هر کدام از این روش ها سود خوبی برای پرورش دهنده به ارمغان آورده و به سادگی قابل انجام هستند. در روش کسب درآمد از گوشت مرغ شما میتوانید پرنده را پرکنی کرده و آن را برای عرضه در فروشگاه های عرضه گوشت مرغ فروشی آماده کنید. در این حالت شما با فروشگاه های فروش گوشت مرغ طرف حساب شده و با فروش گوشت مرغ نسبت به کسب درآمد اقدام میکنید. در حالت دوم و فروش تخم مرغ نیز میتوانید با توزیع تخم پرندگان در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها سود خوبی کسب کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top