تاریخ انتشار: شنبه 1400/09/20 - 00:16
کد خبر: 417062

روش تولید پروفیل آهن + معرفی تولید کننده در ایران

کارخانه شاهین فلز سپاهان برای اولین بار در ایران، موفق به تولید پروفیل زد تا ارتفاع ۳۲ سانتی متر و تا ضخامت ۶ میلیمتر شده است. این نوع از پروفیل زد، تحول بزرگی در صنعت سوله سازی ایجاد نموده به گونه ای که با افزایش فاصله ستون های سوله از ۶ متر به ۱۲ متر، فضای بهینه تری را در اختیار خطوط تولید کارخانه قرار می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به مقاطع فولادی تو خالی که در اشکال مستطیل، دایره، مربع و ... تولید می شوند پروفیل می گویند. پروفیل ها به دو گروه صنعتی و ساختمانی دسته بندی می شوند. درادامه به توضیحات بیشتری درباره روش ساخت پروفیل می پردازیم.

پروفیل چگونه ساخته می شود

پروفیل ها به دو روش مستقیم و غیرمستقیم تولید می شوند. درتولید پروفیل به روش مستقیم ورق مورد استفاده طی فرایند مربوطه تغییر شکل پیدا کرده و بدون جوشکاری، تبدیل به پروفیل می شود. روش مستقیم اکثرا برای ساخت پروفیل باز استفاده می شود. اما در روش غیرمستقیم بعد از طی کردن مراحل مشخص در ابتدا لوله ساخته می شود و در نهایت با ایجاد تغییرات لازم برروی لوله، پروفیل دلخواه تولید می شود.

ساخت پروفیل از ورق فولادی

در ساخت پروفیل با استفاده از ورق در ابتدا ورق ها را به وسیله دستگاه مخصوص برش، به نوارهای با عرض معین برش می زنند. برش ورق با توجه به سایز، ابعاد و نوع پروفیل به وسیله دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود.

در ابتدا کویل ورقی را روی کلاف گیر قرار می دهند. کلاف گیر در حال حرکت و چرخش است و به همین خاطر کویل ورقی باز شده و به سمت غلتک های صاف کننده حرکت کرده و در آنجا به صورت صاف و یکدست در می آید. در ادامه ورق از اره اتوماتیک و میز تخلیه گذر کرده و پروفیل مد نظر تولید می شود.

دستگاه برش زنی ورق از بخش های متنوعی تشکیل شده است که در ادامه تنها به ذکر نام آن ها اشاره می کنیم.

قسمت های دستگاه برش ورق

کلاف گیر، باز کننده کلاف، طوقه های ورق، بخش جمع کننده کلاف، صاف کننده ورق، گیوتین و هدایت کننده کلاف، تنظیم کننده کناره های ورق، غلتک های تغذیه ورق، غلتک جدا کننده ورق بریده شده، نگهدارنده و جمع کننده ورق.

ابعاد پروفیل با توجه به کاربرد

انواع پروفیل با توجه به کاربردشان در ابعاد و ضخامت مختلفی تولید می شوند. اما ضخامت استاندارد تولید پروفیل از 0.5 mm شروع و بیشتر می شود این سایز برای صنایع سبک استفاده می شود. پروفیل تولیدی در سایز 2 و 3 در ساختمان سازی و سایز بیشتر از 4 برای صنایع مختلف مصرف دارد.

نحوه ساخت پروفیل قوطی

قوطی پروفیل از جنس های مختلفی ساخته می شود که عبارتند از استیل، آهنی و آلومینیوم. پرمصرف‌ترین نوع، قوطی آهنی است که در ساختمان سازی و سایر صنایع مورد مصرف قرار می گیرد.

 

برای تهیه قوطی پروفیل، کویل فولادی توسط دستگاه برش به عرض های مشخص شده برش می خورد و توسط دستگاه فرمینگ با فشارهای وارد شده به طرح لوله درمی آید. نهایتا با گذر از غلتک سایزدهی به قوطی مورد نظر تبدیل می شود.

ورق های مصرفی برای ساخت پروفیل کلاف هستند که با دستگاه مخصوص برش خورده و برای تولید به مرحله بعد فرستاده می شوند.

مزایا و معایب روش تولید مستقیم و تولید غیرمستقیم

تهیه پروفیل با روش مستقیم و غیرمستقیم مزایا و معایبی دارد به عنوان مثال: در تهیه پروفیل به روش مستقیم اقلام تولیدی کیفیت مناسب و ابعاد دقیق دارند و دارای انحنای کمی هستند. در بیان معایب این روش می توان به استهلاک قالب های تولید پروفیل و نیاز به تمرکز و دقت بالا در حین کار اشاره کرد.

مزیت تولید غیرمستقیم سرعت بالا در تولید است، همچنین میزان شکستگی محصولات پایین تر است. عیب این روش این است که در مقایسه با روش تولید مستقیم دقت و ظرافت کار پایین تری دارد.

منبع این مطلب » سایت شاهین فلز سپاهان روش تولید پروفیل فولادی

تولید کننده پروفیل

شاهین فلز سپاهان از تولید کنندگان پروفیل فولادی در ایران می باشد که محصولاتی چون

  • پروفیل زد (Z)
  • پروفیل آبرو
  • پروفیل چهارچوب فرانسوی
  • لوله های فولادی درزدار
  • انواع قوطی آهن
  • توری پرسی
  • تسمه فولادی

را در کارخانه این شرکت تولیدی بازرگانی، تولید و در بازار آهن ایران عرضه می کند. این واحد صنعتی با احداث واحد ماشین سازی درون کارخانه، کلیه خطوط تولید خود را از صفر تا صد درون مجموعه طراحی و اجرا نموده است.

علاوه بر تولید انواع پروفیل، شاهین فلز سپاهان خدماتی چون

  • نواربری (رشته بری) ورق آهن
  • پوشش ضد خوردگی زینک فلیک
  • آزمایشگاه تست سالت اسپری

را نیز به مشتریان خود ارائه می کند.

تحولی در صنعت سوله سازی

کارخانه شاهین فلز سپاهان برای اولین بار در ایران، موفق به تولید پروفیل زد تا ارتفاع 32 سانتی متر و تا ضخامت 6 میلیمتر شده است.

این نوع از پروفیل زد، تحول بزرگی در صنعت سوله سازی ایجاد نموده به گونه ای که با افزایش فاصله ستون های سوله از 6 متر به 12 متر، فضای بهینه تری را در اختیار خطوط تولید کارخانه قرار می دهد.

جهت آشنایی بیشتر و تماس با مجموعه شاهین فلز سپاهان، آدرس سایت این مجموعه را برای شما درج نموده ایم.

www.shahinfelezsepahan.com

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top