تاریخ انتشار: شنبه 1400/09/20 - 11:23
کد خبر: 417086

قراردادهای دولت اصلاحات در رابطه با دخانیات بدتر از قرارداد ترکمنچای بود

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: قراردادهایی که در دولت اصلاحات در رابطه با مسأله دخانیات منعقد شد، بدتر از قرارداد ترکمنچای بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جلسه تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و فعلی شرکت دخانیات ایران امروز در محل این شرکت با حضور حسین عامریان مدیرعامل صندوق حمایت بازنشستگی کارکنان فولاد برگزار شد.

قراردادهای دولت اصلاحات در رابطه با دخانیات بدتر از قرارداد ترکمنچای بود

در این جلسه محمد شیخان مدیرعامل جدید شرکت دخانیات اظهار داشت: شرکت دخانیات از قدمتی 100 ساله برخوردار است و شرکتی بزرگ است که باید جایگاه ویژه‌ای در تولید داشته باشد، لذا جایگاه ویژه در تولید زمانی محقق می‌شود که همه ما با برنامه و نگاه تحولی این موضوع را دنبال کنیم.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: نگاه ما در دنیا مبتنی بر عدالت، کار، تلاش، تقویت تولید و مبارزه با فساد است و نگاه ما برای حرکت به سمت آینده نگاه شایسته‌سالاری و کار جهادی است و لذا تمام کسانی که ما را یاری کنند، دست آنها را خواهیم فشرد.

وی افزود:‌ صنعت دخانیات کشور به بخش کشاورزی گره خورده است و ما با سیاست‌های غلط هر روز بخش کشاورزی را کوچک‌تر کردیم و متوجه نبودیم به سفره چه زحمت‌کشانی آسیب وارد کرده‌ایم ضمن اینکه در کنار کوچک شدن سفره کشاورزان بخش تولید و بازار فروش نیز کوچک شده است.

وی اظهار داشت: دخانیات یک بنگاه تولیدی و اقتصادی است و زمانی ساخته خواهد شد که برای آن برنامه داشته باشیم و خوشحال هستم که مسؤولان عالی‌رتبه برنامه‌های بنده را در این بخش مطالعه کرده‌اند.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: صنعت دخانیات کشور از یک حجم بالای نقدینگی در کشور برخوردار است اما این نکته مهم است که چقدر از سهم بازار را متعلق به خود کرده‌ایم. در حال حاضر نزدیک به 5 الی 6 درصد از سهم بازار از آن ما است در حالی که در گذشته این سهم بیشتر بود.

وی اظهار داشت:‌ من علاقه‌مندم نگاه تاریخی داشته باشم که بدانیم چرا شرکت دخانیات به این وضعیت افتاده است آنهایی که در سال 81 بدون مطالعه علمی پای شرکت‌های خارجی را به صنعت دخانیات بازکردند خیانت کرده‌اند که شرکت‌های خارجی را وارد بازار کردند.بنابر این باید آنها پاسخگو باشند که چرا سهم زیادی از بازار اکنون متعلق به شرکت‌های خارجی شده است.

وی افزود: قراردادهایی که در دولت اصلاحات در مورد مسأله دخانیات بسته شد بدتر از قرارداد ترکمنچای بود.

شیخان اظهار داشت: لذا ما با آن تفکر مخالف هستیم و اعتقاد داریم صنعت و تولید کشور باید مورد توجه همه مردم ایران قرار گیرد.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: ما زمانی می‌توانیم به سیاست‌های رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی عمل کنیم که به تولید داخلی  توجه کنیم.

شیخان اظهار داشت:‌آنهایی که در سال 81 این قراردادها را امضاء کردند متوجه نبودند که چه زخمی به کارکنان این شرکت‌ها زدند و کمر شرکت دخانیات را خم کردند، اما من قول می‌دهم که قد علم کنیم و سهم بیشتری از بازار را عاید خود کنیم.

وی اظهار داشت:‌ راه سختی در پیش داریم اما امیدواریم این مسیر را خوب پیش رویم، زیرا به هر حال منافع مالی در میان است و قطعاً عده‌ای نخواهند گذاشت که این مسیر به آسانی طی شود اما باید با همت این مسیر را طی کنیم.

شیخان اظهار داشت:‌ امروز در جنگ اقتصادی هستیم و دشمن عملیات‌های پیچیده و مختلف را در جنگ اقتصادی صورت می‌دهد و آنهایی که در این جنگ منافع دارند، نخواهند گذاشت که ما موفق شویم، اما از همکاران می‌خواهیم با همدلی و همراهی خود کمک کنند تا در این جنگ هم موفق شویم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top