تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/21 - 11:43
کد خبر: 417231

نرم افزارهایی که دانشجویان باید بدانند؛

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی شبیه سازی + جزئیات

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی شبیه سازی + جزئیات

از شبیه‌سازی همچنین در مدل‌سازی علمی سیستم‌های طبیعی یا انسانی نیز استفاده می‌شود تا از عملکرد آنها بینشی حاصل شود، برای مثال در علم اقتصاد.از شبیه‌سازی زمانی استفاده می‌شود که سیستم واقعی را نتوان درگیر کرد. ممکن است سیستم واقعی در دسترس نباشد، یا اینکه درگیر شدن با سیستم واقعی خطرناک باشد. همچنین ممکن است سیستم طراحی شده باشد ولی هنوز ساخته نشده باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شبیه‌سازی (simulation) تقلید تقریبی یک عملیات، فرایند، یا یک سیستم است، که نشان دهنده عملکرد آن در طول زمان می‌باشد. شبیه‌سازی در بسیاری از زمینه‌ها استفاده می‌شود، مانند شبیه‌سازی فناوری برای بهینه‌سازی یا تنظیم عملکرد، مهندسی ایمنی، آزمایش، یاددهی مهارت، آموزش و پرورش و بازی‌های ویدیویی. معمولاً، برای مطالعه مدل‌های شبیه‌سازی، از آزمایش‌های رایانه ای استفاده می‌شود.

معرفی ۱۰نرم افزار شبیه سازی مهندسی+ جزئیات

از شبیه‌سازی همچنین در مدل‌سازی علمی سیستم‌های طبیعی یا انسانی نیز استفاده می‌شود تا از عملکرد آنها بینشی حاصل شود، برای مثال در علم اقتصاد از شبیه‌سازی زمانی استفاده می‌شود که سیستم واقعی را نتوان درگیر کرد. ممکن است سیستم واقعی در دسترس نباشد، یا اینکه درگیر شدن با سیستم واقعی خطرناک باشد. همچنین ممکن است سیستم طراحی شده باشد ولی هنوز ساخته نشده باشد.

موضوعات کلیدی در شبیه‌سازی شامل کسب منابع معتبر اطلاعاتی در مورد انتخاب مربوط به ویژگی‌ها و رفتارهای کلیدی، استفاده از تقریب‌ها و مفروضات ساده در شبیه‌سازی و وفاداری و اعتبار نتایج شبیه‌سازی است. رویه‌ها و پروتکل‌های تأیید و اعتبارسنجی مدل، یک زمینه مداوم از مطالعه آکادمیک، اصلاح، تحقیق و توسعه در فن آوری یا عمل شبیه‌سازی، به ویژه در کارهای شبیه‌سازی رایانه ای است.

IBM Rational Rose Enterprise (1

 معرفی 10 نرم افزار شبیه سازی+ جزئیات

نرم افزار IBM Rational Rose Enterprise پشتیبانی از مدل سازی را برای توسعه برنامه های کاربردی فراهم می کند و با تعدادی از فناوری های اجرایی همکاری می کند. این نرم افزار انتخاب شما برای یک محیط مدل سازی است که از یک طیف انعطاف پذیر از فن آوری های اجرایی ، از جمله Ada ، ANSI C ++ C ++؛ CORBA؛ JavaTM / Java 2، Enterprise Edition (J2EE)؛ زبانهای Microsoft® Visual Basic و Microsoft Visual C ++ پشتیبانی می کند.

Geometry Expressions (2

 معرفی 10 نرم افزار شبیه سازی+ جزئیات

یکی از نرم افزارهای موجود جهت عملیات رسم شکلهای هندسی ، بیان قضایا و فرمولها و در بیشتر موارد حل آنها میباشد به محض اجرا نرم افزار ، صفحه کاری آن آماده دریافت اشیا مورد نظر ما میباشد . در بالاترین قسمت از سمت راست ابزارهای ایجاد نقطه ، خط ، چند ضلعی ، دایره ، بیضی ، سهمی و …. قرار دارند به طور مثال با انتخاب ابزار ایجاد نقطه و کلیک در صفحه اصلی، میتوانیم نقاط مورد نظر یا رئوس شکلمان را ایجاد نماییم .

پس از ایجاد شکلهای مورد نظرمان با استفاده از ابزار انتخاب میتوانیم شکل مورد نظر خود را انتخاب نماییم که موجب فعال شدن ابزارهای بعدی به منظور عملیات امکانپذیر بر روی آن شکل میباشد . به طور مثال با انتخاب یک مربع امکانی نظیر محاسبه مساحت آن از ابزارهای سری بعد فعال میگردد .

3) 3rd PlanIt

از شبیه‌سازی همچنین در مدل‌سازی علمی سیستم‌های طبیعی یا انسانی نیز استفاده می‌شود تا از عملکرد آنها بینشی حاصل شود، برای مثال در علم اقتصاد.از شبیه‌سازی زمانی استفاده می‌شود که سیستم واقعی را نتوان درگیر کرد. ممکن است سیستم واقعی در دسترس نباشد، یا اینکه درگیر شدن با سیستم واقعی خطرناک باشد. همچنین ممکن است سیستم طراحی شده باشد ولی هنوز ساخته نشده باشد.

یکی از قدرتمندترین نرم افزارهایی می باشد که در زمینه شبیه سازی سه بعدی مسیر و ریل های راه آهن ساخته و عرضه شده است. شما با استفاده از این برنامه براحتی می توانید مسیرهای راه آهن و مترو را با بهترین کیفیت طراحی کنید. این برنامه این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با کمک ابزارهای موجود و طرح های آماده در برنامه عمل شبیه سازی را انجام دهید. این برنامه می تواند بصورت سه بعدی تمامی طول مسیر , ریل ها , مسیرهای مختلف , زمین های سخت و هموار , درختان , کوه ها , ابزارهای مورد نیاز ساخت مسیر , تجهیزات , تونل ها , قطار را برای شما به تصویر بکشد. این برنامه دارای رندرینگ بسیار بالا سریع می باشد و شما می توانید تصاویر را با فرمت CAD نیز خروجی بگیرید بدون آنکه در زمان خروجی به مشکل برخورید و برنامه هنگ کند. بهترین گزینه برای شرکت های بزرگ مترو و راه اهن مفید می باشد. این برنامه قابلیت دادن خروجی با کیفیت بالا را دارا می باشد.با این برنامه به راحتی ریل راه آهن را با سرعت بالا ترسیم می کند .

Systat SigmaPlots (4

 معرفی 10 نرم افزار شبیه سازی+ جزئیات

برنامه SigmaPlot یک برنامه کاملا حرفه ای جهت رسم نمودار و آنالیز داده ها می باشد که در مقایسه با برنامه Excel بسیار قویتر و دارای ابزار بیشتری است. این نرم افزار مؤثرترین روش رسم نمودار برای تجزیه و تحلیل داده ها است. هرچند SigmaPlot یک نرم افزار شیمی نیست ولی برای محققان شیمی که با نمودار و آنالیز داده ها سر و کار دارند می تواند بسیار مفید باشد. البته تمامی محققانی که با داده سروکار دارند SigmaPlot قطعا برای آنها مفید خواهد بود. مهندسان عمران – صنایع – کشاورزی – آمار – زمین شناسی – فیزیک – زیست شناسی – ریاضی و …. و تمام دانشجویان و اساتید می توانند از SigmaPlot برای تحلیل داده هایشان استفاده کنند.

امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزار SigmaPlot :

1.ایجاد سریع نمودار های دقیق
2.تجسم ساده داده ها
3.بیش از ۱۰۰ نوع جلوه ی ۲ بعدی و۳بعدی
4.سفارشی کردن تمام نمودار ها و نقشه ها
5.رسم سریع داده های شما با استفاده از قالب های نموداری آماده
6.منتشر کردن نقشه ها و نمودار های شما با کیفیت بالا حتی در صفحه ی web
7.استفاده از ابزار تحلیل داده ها برای انجام محاسباتی که لازم دارید
8.افزایش بازده کار با کنترل به صورت خودکار

Visage Imaging Amira (5

 معرفی 10 نرم افزار شبیه سازی+ جزئیات

نرم افزاری برجسته که حتی بیش از خواسته های مورد نیاز شما برای کار با داده های تصویری بالینی و یا کلینیکی، داده های هسته ای، تصاویر میکروسکپی الکترونی یا اپتیکی، مدل‌های مولکولی، شبیه سازی داده‌ها روی مدل‌های عناصر محدود و همه نوع از تصاویر چند بعدی، بردارها، داده های هندسی و …می‌باشد.

Inspiration (6

 معرفی 10 نرم افزار شبیه سازی+ جزئیات

نرم افزاری حرفه ای و محبوب در زمینه طراحی و ویرایش نمودار های گرافیکی می باشد. با توجه به اینکه استفاده از نرم افزار های تخصصی برای طراحی و ویرایش نمودار های گرافیکی بسیار پیچیده است استفاده از این ابزار می تواند فوق العاده کمک کند تا بتوان در زمینه های آموزشی از نمودارهای گرافیکی بهره گرفت.شما توسط این نرم افزار که توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت زیادی برخوردار است به راحتی می توانید نمودار های گرافیکی با هدف آموزشی و حتی در سطح حرفه ای جهت استفاده در کارهای تحقیقاتی و بازرگانی استفاده کنید. امکانات متعدد این نرم افزار کمک می کند شما به راحتی بتوانید در زمینه طراحی های گرافیکی از این ابزار بهره بگیرید و حجم زیادی از داده ها را به صورت گرافیکی طراحی کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Inspiration:

1. قابلیت طراحی نمودار های گرافیکی
2. توانایی ویرایش حرفه ای نمودار های گرافیکی
3. کاربردی در زمینه کارهای تحقیقاتی و بازرگانی
4. محیط ساده و کاربر پسند نرم افزار
5. سازگار با تمامی نسخه های ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7 و 8

OpalCalc (7

 معرفی 10 نرم افزار شبیه سازی+ جزئیات

نوع جدید از ماشین حساب برای ویندوز بعنوان دفترچه یادداشت و واژه پرداز قابل استفاده میباشد. یکی از تفاوت های این ماشین حساب نبود صفحه کلید اعداد میباشد و اعداد را باید به صورت دستی وارد نرم افزار کنید و تعداد استفاده از دستورها و تعداد خطهای جهت محاسبات نا محدود میباشد. استفاده از محاسبات طولانی و سنگین ، متغیرها ، واحدها ، تبدیل ارز ذخیره سازی محاسبات و چاپ آنها و رنگبندی اعداد و فرمول ها و… از امکانات این نرم افزار کم حجم میباشد.

Efofex FX Stat (8

 معرفی 10 نرم افزار شبیه سازی+ جزئیات

برنامه Efofex FX Stat بر خلاف سایر نرم افزارهای مشابه به دو نکته کلیدی مهم توجه فراوان گردیده است . نخست آنکه نحوه فرمول نویسی در آن بسیار ساده طراحی گردیده است و اکثر فرمول های جبری حتی پیچیده را به سادگی می توان به آن وارد نمود . و سپس آنکه مشکل مقیاس یا Scale در آن تقریبا به طور اتوماتیک بر طرف گردیده است که یکی مشکلات بزرگ کار با نرم افزارهای رسم توابع ریاضی می باشد . امکان اضافه نمودن متن به توابع رسم شده در این نرم افزار تنها منحصر به عبارات لاتین میباشد و متاسفانه امکان کار با زبان فارسی در آن میسر نمی باشد.

ویژگی های نرم افزار Efofex FX Stat :

1.قابل استفاده برای دانش آموزان و معلم ها
2. ایجاد جداول فراوانی، فراوانی تجمعی و … با استفاده از داده های ورودی خام
3.حاوی ابزارهای مفید در رسم نمودارها
4. رسم انواع نمودارهای میله ای، ستونی چند وجهی و …
5.حاوی طیف گسترده ای از مولد عدد تصادفی
6. انجام تجزیه و تحلیل های آماری
7. امکان شبیه سازی تمرینات درسی

PROKON (9

 معرفی 10 نرم افزار شبیه سازی+ جزئیات

یکی از نرم افزار های تحلیل و طراحی سازه است که طراحی و جزییات بیش از 40 طرح مختلف را پشتیبانی می کند. اولین برنامه PROKON در سال 1989 منتشر شد و امروزه در بیش از 80 کشور جهان استفاده می شود. این نرم افزار مناسب کارهای طراحی و حزییات است، اما قدرت اصلی آن به خاطر ادغام تنگاتنگ نرم افزار های تحلیل و طراحی می باشد. در طی دو دهه اخیر PROKON دائم در حال بهبود وضعیت و شرایط طراحی را مهندسان بوده است. PROKON توسط گروهی از مهندسین ساخته شده و هدف اصلی آن مهندسین طراح ساختمان و تکنسین ها می باشد. این نرم افزار پاسخ هایی سریع و قابل اعتماد برای مسایل روزمره طراحی ساختمان ارائه می‌کند.

امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزار Prokon:

1. تحلیل های فریم و المان محدود
2. طراحی اجزای فولادی
3. طراحی اتصالات فولادی
4.طراحی سیمان پیش بارگذاری شد
5.  طراحی CAD و بارگذاری شده‌ی سیمان
6. طراحی بنا
7.  کاربردهای دیگر ساختمانی نظیر خواص مقطع ها و دیتابیس مقطع ها و…

Kalkules (10

 معرفی 10 نرم افزار شبیه سازی+ جزئیات

در واقع Kalkules 1.11.1.28 + Portable نام یک ابزار جدید و رایگان برای افرادی است که می‌خواهند تمامی نیازهای خود در زمینه محاسبات ریاضی را بدون نیاز به ماشین حساب واقعی انجام دهند.  یکی از بهترین ابزارهای مخصوص برای انجام انواع محاسبات ریاضی با قابلیت وارد کردن فرمول، پرانتز و … است که می‌تواند حتی پیچیده‌ترین معادلات را نیز برای شما حل کند. با توجه به شروع فصل جدید مدارس و دانشگاه‌ها، داشتن یک ماشین حساب مهندسی با امکانات پیشرفته برای دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار ضروری است. در صورتی که هنوز مدل دلخواه خود از ماشین‌حساب‌های موجود را انتخاب نکرده‌اید، بد نیست که در ابتدا نگاهی به امکانات این نرم افزار بیندازید.این نرم افزار با دارا بودن امکاناتی گسترده و حرفه‌ای در زمینه انجام محاسبات مهندسی، شما را قادر می سازد تا بتوانید انواع معادلات و مسائل پیچیده ریاضی را حل کنید. در کنار عملگرهای ساده‌ای همچون جمع، تفریق،ضرب و تفسیم، این ماشین حساب پیشرفته از امکان وارد کردن معادلات به صورت دستی نیز پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید انواع مختلف عملگرها را با ترکیب توان، جذر، پرانتز و … در کادر مخصوص وارد کنید تا این ماشین حساب بتواند با تعیین اولویت‌ها، نتیجه نهایی را برایتان محاسبه نماید.

ویژگی های نرم افزار Kalkules :

1. امکان انجام محاسبات پیچیده ریاضی با توانایی به‌کارگیری از ثوابت، متغیرها، استفاده از پرانتز و …
2. امکان استفاده از اعداد حقیقی، پیچیده و …
3.  امکان انجام محاسبه در 4 نوع سیستم عددی: باینری، اکتال، دسیمال و هگزادسیمال
4.  دارا بودن ده‌ها تابع پراستفاده
5. امکان تبدیل واحدها به همدیگر
6.  امکان دسترسی به تاریخچه محاسبات
7. دارا بودن رابط گرافیکی ساده و کاربرپسند

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top