تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/24 - 12:53
کد خبر: 417631

ناکارآمدی نظام اداری از دلایل عدم تحقق آرمان خدمتگزاری است

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عدم تحقق کامل آرمان خدمتگزاری را ناکارآمدی نظام اداری دانست و گفت: مادامی که نتوانیم این نقص را رفع و ساختار اداری و سیستم دیوانی مملکت را اصلاح نماییم، نارضایتی گسترده از عملکرد آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حسین حق وردی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق سالانه خود بیان کرد: در نطق گذشته خود یادآور شدم که انقلاب اسلامی شکوهمند اسلامی ایران آرمان های متعددی داشته که بسیاری از آنها محقق شده و با عنایت الهی به دستاوردهای سترگ تبدیل شده اند و آرمان های دیگری نیز دارد که تحقق آنها به برنامه ریزی آگاهانه، تلاش های مجاهدانه و پیگیری های صادقانه نیاز دارد.

وی افزود: از جمله این آرمان ها، آرمان شیرین خدمتگزاری است و هر چند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه خدمتگزاری کارنامه درخشانی دارد و امام راحل نیز با توجه به قداست این امر بود که فرمودند به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر. همچنین سیره فرمایشات مقام معظم رهبری نیز مملو از عنایت خاص ایشان برای تجلی بهترین جلوه های خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است و همچنین خدمات ارائه شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قطعا قابل تحسین است اما باید گفت هنوز نتوانسته ایم انتظارات به حق مردم را در عرصه این آرمان به صورت مطلوب برآورده سازیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وفاداری جانانه مردم به اصل نظام و عشق و علاقه کم نظیر به رهبران آن و اعتماد به استراتژی های ظلم ستیزانه و مظلوم یاورانه آن موجب شده است که نارضایتی از عملکرد نظام اداری معیوب، سنگین، فرسوده و خسته قابلیت توجیه داشته باشد، اما اگر به تداوم و پایایی این نظام الهی می اندیشیم باید زمینه کسب رضایتمندی مردم از عملکرد نظام اداری کشور را فراهم نماییم.

حق وردی اظهار کرد: امروز از جمله مهمترین مصادیق مبارزه با استکبار کمک به کارآمد نمودن سیستم اداری مملکت است. چرا که تمام سعی و تلاش دشمن در زمان کنونی القاء این نکته است که نظام برآمده از تفکر دینی عملا نمی تواند الگویی قابل قبول در اداره جامعه باشد، لذا نباید با عملکرد ضعیف خود عملا به این تز دشمن کمک نماییم و این باور را در جامعه دامن بزنیم که یا نمی خواهیم و یا نمی توانیم زمینه حل مشکلات مردم را فراهم نماییم.

وی یکی از دلایل عدم تحقق کامل آرمان خدمتگزاری را  ناکارآمدی نظام اداری دانست و بیان کرد: مادامی که نتوانیم این نقص را رفع و ساختار اداری و سیستم دیوانی مملکت را اصلاح نماییم، نارضایتی گسترده از عملکرد آن ادامه خواهد داشت. امروز از ضروری ترین اولویت ها، دگرگونی و اصلاح ساختار مملکت است که دولت آقای رئیسی باید به آن اهتمام ورزد. موفقیت دولت سیزدهم در مهار ویروس کرونا در ۱۰۰ روز اول فعالیت اول خود ستودنی است، اما ویروس های خطرناک دیگری نیز وجود دارد و هنوز انتظار بی صبرانه مردم برای دیدن نتیجه اقدامات دولت در مهار آن ویروس ها کماکان به قوت خود باقی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: ویروس مخرب سقوط ارزش دارایی های مردم در بورس از جمله آنهاست. همچنین ویروس مهلک گرانی زندگی اقشار آسیب پذیر را به شدت متزلزل نموده است و حکایت کارگران فصلی بدون بیمه شنیدنی است.

حق وردی خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: جامعه درایت دولت شما را در مهار کرونا دید و ستود و مشتاقانه منتظر درایت حضرتعالی و تیم اقتصادی شما برای مهار ویروس های همه گیر و آزاردهنده سقوط ارزش بورس و بی ثباتی اقتصادی است و قطعا در این مسیر مجلس نیز یار و همراه شما خواهد بود.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در مورد حوزه انتخابیه اش گفت: علاوه بر عدم تناسب سرانه ها نسبت به جمعیت انبوه و متراکم آن، ارتقای ساختار اداری و توجه به ایجاد زیرساخت های توسعه ای از مهمترین و ضروری ترین اولویت های حتمی غرب استان تهران است. اکثر ادارات ما شلوغترین و پر مراجعه ترین ادارات سطح کشور است که با ساختار اداری موجود امکان پاسخگویی مطلوب به مطالبات مردم فراهم نیست و آشفتگی نظام اداری ما هر روز 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1400/11/02 - 23:50

ضعف قوانین و سوء عملکرد نهادهای بازرسی و نظارتی در پرتو ملاحظات و روابط دوستانه و فامیلی و جناحی موجب فساد ریشه دار و گسترده در امور اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و قضایی شده.زنجیره های اهریمنی قدرتهای محلی سوء استفاده گر متشکل از نهادهای انقلابی و پلیس و فرمانداریها و دادگاهها سبب بدنام شدن اسلام و سقوط ارزشهای اخلاقی و اعتقادی شده. هزینه های کمرشکن سالانه این کشور بدون ارزیابی واقعی و نتیجه قابل قبول، بکام عده ای فرصت طلب منافق یا توجیه گر میشود. یکی از معاونین فرمانداری شهر ما میگفت از برکت انقلاب و تظاهر به وفاداری به نظام بجای علف بریدن برای گاوها، مشغول ریاست بر مردم هستم. یک بسیجی فعال و بانفوذ میگفت من منافع خود و اطرافیانم را بر نظام ترجیح میدهم و امثال اینها کم نیستند که بدون داشتن صلاحیت و لیاقت در پستهای مهم مشغول ضربه زدن به اعتقادات و حیف و میل اموال عمومی هستند. تصور اینکه رزمندگان سابق میتوانند حامیان لایق و قابل اعتماد برای اسلام و انقلاب باشند اشتباه محض است و دنیا پرستی جای خودرا به خدا پرستی در این قشر داده. صرفنظر از اینکه اغلب انها سابقه اخلاقی قابل تایید نداشته اند و رفتارهای ناشایست در جبهه موید این واقعیت تلخ است که جبهه نتوانسته انها را اصلاح کند و این موضوع بر معضل طلبکاری و سوء استفاده گری و غیرقابل اعتماد بودن انها می افزاید.
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top