تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/24 - 14:18
کد خبر: 417646

آیا از فواید ورزش پینگ پنگ خبر دارید؟

پینگ پنگ هماهنگی را بهبود می بخشد. دنبال کردن توپ پینگ پنگ در حالی که به سرعت به سمت شما حرکت می کند و دنبال کردن مسیر آن در هنگام ضربه زدن حریف به بهبود هماهنگی دست و چشم کمک می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پینگ پنگ فواید زیادی برای ذهن، جسم و روح دارد. این ورزش یک گزینه عالی برای افراد در سنین بالاتر مانند 50 و 60 سالگی می باشد. در بسیاری از اوقات این تفکر که ورزش تنها برای جوانان است بیان می شود اما ورزش برای همه افراد در تمام سنین می باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی به این ورزش لذت‌بخش بیندازیم:

پینگ پنگ

تنیس یک گزینه عالی برای افراد بالای 50 سال می باشد، اما پینگ پنگ (تنیس روی میز) گزینه بهتری است. در حالی که تنیس استاندارد نیاز به دویدن زیاد دارد، تنیس روی میز به این سطح از تحرک نیاز ندارد. پینگ پنگ می‌تواند سرعت عمل شما را بهبود بخشد و وقتی با سرعت زیاد بازی ‌کنید، باعث عرق کردن بدن می‌شود. پینگ پنگ را نیز مانند بازی بولینگ می توان به عنوان یک بازی تیمی انجام داد، مسابقات دو نفره برگزار کرد و هیجان بیش تری را به آن اضافه کرد.

آیا از فواید ورزش پینگ پنگ خبر دارید؟

قرار دادن میزهای پینگ پنگ در مدارس، پارک ها، باشگاه های جوانان، مراکز بهداشتی و حتی محل کار رایج می باشد. ورزش تنیس روی میز فهرستی طولانی از فواید باورنکردنی برای سلامت بدن، روح و ذهن دارد که تعداد کمی از مردم از آن ها آگاه هستند. این ورزش سال به سال به رشد خود ادامه می دهد و یکی از معدود ورزش هایی است که هر فردی در هر سنی می تواند بدون خطر و به راحتی آن را انجام دهد.

پینگ پنگ از جمله ورزش های محبوب در کشور می باشد که به آن بهای زیادی داده می شود. برای مثال شهرداری شهر اصفهان، با قرار دادن میز پینگ پنگ اصفهان در پارک ها باعث رواج بیش تر این ورزش و استفاده رایگان مردم از این میزها شده است. در ادامه تعدادی از فواید ورزش پینگ پنگ آورده شده است.

آیا از فواید ورزش پینگ پنگ خبر دارید؟

 فواید پینگ پنگ

  • این ورزش هماهنگی دست و چشم را بهبود می بخشد و هوشیاری ذهنی، تمرکز و استراتژی تاکتیکی را تحریک می کند. این ورزش عالی برای جوانان باعث سریع تر شدن واکنش ها و برای افراد مسن تر باعث اصلاح تاکتیک ها می شود.
  • پینگ پنگ تیزبینی ذهنی را افزایش می دهد. سرعت، چرخش و قرارگیری توپ در تنیس روی میز، بسیار مهم است و بازیکنان حرفه ای در ایجاد و حل پازل های مربوط به این سه ویژگی مهارت بالایی دارند.
  • انجام ورزش پینگ پنگ سرعت عمل را بهبود می بخشد و منجر به رشد سریغ عضلات می گردد. با توجه به ماهیت سریع و مسافت کوتاه این ورزش، حرکات ظریف عضلات بهبود می یابد.
  • این ورزش فشار کمی به مفاصل وارد می کند. اگر جراحی زانو داشته اید یا از مشکلات کمر رنج می برید، تنیس روی میز را امتحان کنید. این یک ورزش عالی برای بهبود قدرت ساق پا، بازو و مرکز بدن شما بدون وارد کردن فشار بیش از حد به مفاصل می باشد.
  • ورزش پینگ پنگ همانند تمرین با انواع تردمیل کالری می سوزاند؛ یک فرد 150 پوندی می تواند با یک ساعت بازی تنیس روی میز، 272 کالری بسوزاند. با توجه به اینکه این ورزش سرگرم کننده و اعتیاد آور است، می تواند یک راه آسان و لذت بخش برای سوزاندن کالری و لاغری باشد.
  • این ورزش باعث ایجاد روابط اجتماعی صمیمانه بین افراد می شود. چه در خارج از خانه بازی کنید و چه در داخل خانه با دوستانتان، پینگ پنگ راهی عالی برای برقراری ارتباط با افراد دیگر در حین کاهش وزن می باشد. از آن جایی که بدون در نظر گرفتن سن، افراد جوان و مسن می توانند این بازی را انجام دهند، خرید یک میز پینگ پنگ مانند خرید فوتبال دستی و سایر وسایل تفریحی مشابه، به بهبود ارتباطات و ایجاد روابط سالم کمک می کند. بازی در خانه با خواهر و برادر یا والدین می تواند اعضای خانواده را به هم نزدیک تر کند و آن ها را قادر سازد که اوقات خوشی را با یکدیگر بگذرانند.
  • مغز شما را فعال نگه می دارد. در گزارش معتبری از بیماری آلزایمر گفته شده است که، انجام بازی تنیس روی میز باعث افزایش چشمگیری در مهارت های حرکتی و آگاهی شناختی می شود. پس از یک سری مطالعات بالینی اولیه در ژاپن نشان داده شد که تنیس روی میز به طور قابل توجهی جریان خون به مغز را افزایش می دهد و احتمالاً می تواند از زوال عقل جلوگیری کند.
  • پینگ پنگ هماهنگی را بهبود می بخشد. دنبال کردن توپ پینگ پنگ در حالی که به سرعت به سمت شما حرکت می کند و دنبال کردن مسیر آن در هنگام ضربه زدن حریف به بهبود هماهنگی دست و چشم کمک می کند.
  • تعادل را بهبود می بخشد. حفظ تعادل و توانایی تغییر سریع جهت، کلید موفقیت در پینگ پنگ است. این امر به ویژه برای افراد مسن اهمیت دارد.
  • قسمت های مختلف مغز را تحریک می کند. با پیش بینی ضربه حریف، بازیکن از قشر جلوی مغز برای برنامه ریزی استراتژیک استفاده می کند. ورزش هوازی ناشی از فعالیت بدنی، هیپوکامپ را تحریک می کند، بخشی از مغز که مسئول تشکیل و حفظ حقایق و رویدادهای طولانی مدت است.
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top