تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/09/25 - 06:25
کد خبر: 417672

دانشجویان رشته دامپزشکی باید بدانند؛

معرفی ۵ نرم‌افزار کاربردی رشته دامپزشکی +جزئیات

معرفی ۵ نرم‌افزار کاربردی رشته دامپزشکی +جزئیات

واژه انگلیسی دامپزشکی (veterinarian) برای اولین بار توسط توماس براون در سال 1646 به کار گرفته شد.آموزش پایه دامپزشکی باید شامل دوره‌های آناتومی، بافت شناسی، فیزیولوژی، میکروب‌شناسی، آسیب شناسی و فارماکولوژی، ایمونولوژی و بیوشیمی‌باشد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دامپزشکی دانشی تجربی است که به شناخت، درمان و پیشگیری بیماریهای حیوانات اهلی و درمان سایر حیوانات می‌پردازد. دامپزشکی دانشی کهن است و در ایران قدیم از دامپزشک به عنوان بیطار یاد می‌شده است. واژه انگلیسی دامپزشکی (veterinarian) برای اولین بار توسط توماس براون در سال 1646 به کار گرفته شد.آموزش پایه دامپزشکی باید شامل دوره‌های آناتومی، بافت شناسی، فیزیولوژی، میکروب‌شناسی، آسیب شناسی و فارماکولوژی، ایمونولوژی و بیوشیمی‌باشد. موضوعات بالینی شامل حیطه‌های اصلی طب داخلی، جراحی، طب پیشگیری و کارآموزی بالینی می‌باشد. تکنیک‌های به کار رفته در درمانهای دارویی و جراحی این رشته همان تکنیک‌های به کار رفته در پزشکی می‌باشد.

در این بین، بسیاری از دامپزشکان در رشته خاصی همچون مراقبت از حیوانات کوچک(حیوانات خانگی) و یا دام تخصص دارند. تعداد کمی از دامپزشکان در زمینه درمان حیوانات وحشی (دامپزشک باغ وحش) تخصص دارند.یکی از وظایف مهم دامپزشکان در ارتباط با بهداشت عمومی، تلاش برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان است. از آمارهایی نظیر اشتراک نیمی از عوامل بیماری‌زای انسانی با حیوانات و منشأ دامی نزدیک به هفتاد درصدی بیماریهای نوپدید که بگذریم حتماً نام بیماری‌هایی نظیر تب مالت، هاری، کیست هیداتید و نظایر آن را شنیده‌‎اید و کافی است بدانید کنترل این بیماری‌ها مرهون تلاش دامپزشکان است.

 معرفی ۵نرم افزار کاربردی رشته دامپزشکی+جزئیات

خوشبختانه در سالها اخیر به لطف پیشرفت پزشکی و فناوری درمان و پیشگیری از بسیاری بیماریهای مشترک انسانها و حیوانات ساده شده است. ظهور کامپیوترهای مدرن و گجتهای هوشمند نه تنها در زندگی روزمره انسانها بلکه در بسیاری حوزه‌های علمی و پزشکی اعم از دامپزشکی پیشرفت‌های بسیاری را رقم زده، بنابراین، اگرچه دامپزشکان همواره در شرایط ریسکی به سر می‌برند و شغلی پرفشار و پراسترس دارند شکی نیست که کامپیوترها و گجتهای هوشمند در کنار اپلیکیشن های کاربردی که برنامه نویسان خبره برای کمک به علاقمندان و متخصصان هر رشته طراحی می‌کنند، می‌تواند فشار کاری آنها را تا حدی کاهش دهد.

بر همین اساس، در این گزارش شماری ازنرم افزارهای کاربردی را می بینید که می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت و سهولت کار دامپزشکان داشته باشد. خواه طرفداران حیوانات بوده و یا دانشجوی رشته دامپزشکی و یا متخصص این رشته باشید، این گزارش می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

A Vet Tool(1

 معرفی ۵نرم افزار کاربردی رشته دامپزشکی+جزئیات

اپلیکیشن A Vet Tool را شاید به جرات بتوان یکی از کاربردی‌ترین و پر استفاده ترین اپلیکیشن موجود برای دامپزشکان به حساب آورد. A Vet Tool در واقع تلفیقی از 5 اپلیکیشن کاربردی است که امکان دسترسی به فرمولاسیون بیش از 650 دارو و البته نمونه‌های و نتایج آزمایش جانوران بزرگ و کوچک را فراهم آورده در حالی که به شما اجازه می‌دهد از نتایج مقایسه مجموعه‌ای تصاویر X-ray، یک ماشین حساب تخصصی دارای قابلیت‌های تبدیل، مقادیر استعمال دارو و ... و البته یک دفترچه کاربردی سازماندهی شده بهره ببرید.
اپلیکیشن مذکور برای تمامی دامپزشکان، تکنسین‌ها و علاقمندان به حیوانات مناسب بوده و جزئیات و آموزش‌های پزشکی بسیاری را ارائه می‌کند. A Vet Tool دارای برچسب قیمتی 7 دلاری بوده و برای تمامی نسخه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

Merck Veterinary Manual(2

 معرفی ۵نرم افزار کاربردی رشته دامپزشکی+جزئیات

با وجود قیمت بالای 50 دلاری، Merck Veterinary Manual را می‌توان یکی از جامع‌ترین منابع موجود برای دامپزشکان و دانشجویان رشته دامپزشکی به حساب آورد. این اپلیکیشن کاربردی روشهای بسیاری برای تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری‌های حیوانات در اختیار آنها قرار می‌دهد و مجموعه‌ای بیش از 1100 تصویر رنگی، جدول، چارت و فایل صوتی و تصویری را ارائه می‌کند.
Merck Veterinary Manual برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است و البته از یک نسخه رایگان محدود نیز بهره می‌برد.

Vet Blood Tests Guide (3

 معرفی ۵نرم افزار کاربردی رشته دامپزشکی+جزئیات

یکی از نکاتی که اغلب لازم است توسط دامپزشکان مورد بررسی قرار گیرد، تشخیص ناهمسانی آزمایشهای خون و مقادیر مرجع برای حیوانات کوچک و بزرگ است. Vet Blood Tests Guide یک اپلیکیشن کاربردی است که دسته بندی‌هایی متفاوتی چون: الکترولیت‌ها و فلزات، هورمون، هماتولوژی (خون شناسی)، مواد مغذی، متابولیت و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر در رابطه با سلولهای قرمز خون، سدیم، کورتیزول، هموگلوبین، آنزیم لیپاز، پروتئین و ... را فراهم می‌آورد.این اپلیکیشن کاربردی بر روی تمامی دستگاه های اندرویدی و iOS در دسترس بوده و هزینه‌ای 10 دلاری را می‌طلبد.

Certified Veterinary Assistant(4

 معرفی ۵نرم افزار کاربردی رشته دامپزشکی+جزئیات

اپلیکیشن Certified Veterinary Assistant می‌تواند برای دانشجویانی که مایلند روزی بتوانند به ‌عنوان دستیار دامپزشک مشغول به کار شوند، می‌تواند یک منبع آموزشی کارا و مفید باشد. این برنامه اطلاعات کاملی در رابطه با مباحثی چون: آناتومی، فیزیولوژی، طب اورژانس و فرایندهای اداری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فید اخبار و امکان دسترسی به بیش از 1250 تست چهار گزینه‌ای از جمله امکاناتی است که توسط این اپلیکیشن کاربردی فراهم آورده شده است.
Certified Veterinary Assistant نیز همانند سایر اپلیکیشن کاربردی این لیست مختص هر دو پلتفرم اندروید و iOS بوده و هزینه‌ای 3 تا 5 دلاری را می‌طلبد.

5) (TARGET (Vet

 معرفی ۵نرم افزار کاربردی رشته دامپزشکی+جزئیات

اپلیکیشن Target یکی دیگر از ابزار کاربردی موردنیاز برای دامپزشکان و دارای یک قابلیت کاربردی متمایز از سایر اپلیکیشن موجود دامپزشکی است. Target یک منبع Antimicrobial یا ضد میکروب را فراهم می‌آورد که در واقع راهنمایی متشکل 24 ضد میکروب استاندارد متنوع در مقابل 13 بیماری یا پاتوژن است. این اپلیکیشن همچنین منابع جامعی برای زهرشناسی و ناهمسانی‌های مرتبط با نشانه‌گذاری شده رنگی یا Color-Coded را شامل می‌شود.اپلیکیشن مذکور رایگان بوده و برای تمامی انواع دستگاه‌های اندرویدی و iOS قابل استفاده می‌باشد.

گزارش از شکوفه راشدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top