تاریخ انتشار: شنبه 1400/09/27 - 16:30
کد خبر: 417899

مقدم‌فر: مکتبی که حاج قاسم را تربیت می‌کند قطعاً متعالی است

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری این رویداد گفت آرمان حاج قاسم آزادی انسان بود و در مکتب او مسلمان بر غیرمسلمان برتری نداشت. خون او سرد نخواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ نشست خبری سردار حمیدرضا مقدم‌فر، دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در تالار ایوان شمس برگزار شد. این نشست به سخنان سردار مقدم‌فر در مقام شهید سلیمانی و همچنین اعلام برنامه‌های دومین سالگرد شهادت اختصاص داد.

مقدم‌فر: مکتبی که حاج قاسم را تربیت می‌کند قطعاً متعالی است

وی در بخشی از سخنان خود گفت که سیاست‌های ستاد به افزایش کیفیت بخشی این برنامه‌ها و همچنین سوق دادن نهادهای حکومتی و دولتی به حمایت از برنامه‌های مردمی اختصاص داشته است. سردار مقدم‌فر همچنین از نهادهای دولتی و حکومتی درخواست کرد تا تولیدات فرهنگی و هنری مردمی را با همه ایرانیان به اشتراک بگذارند.

سردار سلیمانی کل ایران را حرم می‌دانست

سردار مقدم‌فر در این نشست خبری درباره مقام شامخ سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ما در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) قرار داریم. شخص حضرت زهرا (س) رسانه‌ای قوی در پژواک مظلومیت‌های اهل بیت در عصر خودشان بودند. حضرت زهرا (س) مهم‌ترین و برجسته‌ترین مدافع حرم و حریم اسلام و ولایت علوی بودند. سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نیز از عاشقان حضرت زهرا بود. او هم یک مدافع حرم بود. از ابتدای جوانی و پس از پیروزی انقلاب و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی از حرم و حریم انقلاب اسلامی ایران دفاع کرد. او کل ایران را حرم می‌دانست و می‌گفت اگر این حرم بزرگ آسیب ببیند در ادامه همه حرم‌های مقدس نیز آسیب خواهند دید.

وی افزود: سردار جوانی‌اش را برای دفاع از سرزمین اسلامی گذات و اجازه نداد تا صدام و حامیان غربی و شرقی‌اش حتی یک وجب از خاک مقدس ایران را به یغما ببرند. او پس از پایان دفاع مقدس و جنگ هشت ساله نیز لباس جهاد را از تن در نیاورد و هرجایی که عرصه خدمت به وطن مطرح بود، حاج قاسم نیز حضور داشت. او امنیت می‌آفرید و به عنوان مدافع حرم همه جا حضور داشت.

سردار مقدم‌فر ادامه داد: امام راحل فرمودند که ما شریک غم مظلومان جهان هستیم و پشتیبان آنها. حاج قاسم سلیمانی این جمله امام (ره) را عینیت بخشید و برای نخستین بار طعم شکست را به رژیم کودک کش صهیونیستی چشاند و جبهه مظلوم مقاومت را با طعم پیروزی آشنا کرد. او را به عنوان قهرمان امت اسلامی و نه فقط قهرمان ایران، می‌شناختند. حاج قاسم قهرمانی بود برای پیروزی. او پیروزی‌های پی در پی داشت و قهرمانی همیشه پیروز بود و با اقتدار این عرصه را طی کرد. هنگامی که به مقام معظم رهبری نوید داد که تا سه ماه دیگر وجود منحوس داعش از سرزمین‌های اسلامی محو خواهد شد و آنها قدرتشان را از دست خواهند داد، به وعده خود عمل کرد و درست در عرض همان سه ماه وعده نابودی داعش محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که سردار سلیمانی اسطوره آزادی خواهی و عدالت خواهی بود، گفت: سردار سلیمانی آزادی را برای همه می‌خواست. در آرمان حاج قاسم آزادی شیعه بر اهل سنت ترجیح نداشت و همچنین اولویت آزادی مسلمان نبود، بلکه آزادی مسیحیان و ایزدیان نیز بر آزادی مسلمانان ترجیح نداشت. در آرمان حاج قاسم آزادی همه انسان‌ها و زیریوغ صهیونیسم نرفتن همه مطرح بود. حاج قاسم نماد انسان تراز انقلاب اسلامی است.

مکتبی که حاج قاسم را تربیت می‌کند قطعاً متعالی است

سردار مقدم‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی برای پرورش انسان‌هایی مانند حاج قاسم سلیمانی ظرفیت بسیار والایی دارد گفت: مکتبی که بتواند کسی مثل حاج قاسم سلیمانی را تربیت کند، حتماً موفق و متعالی است. به همین دلیل نیز حاج قاسم بدل به اسطوره‌ای جهانی شده است. امروزه ادای احترام به حاج قاسم ادای احترام به انقلاب اسلامی ایران است، چرا که همین انقلاب توانسته حاج قاسم را تربیت کند.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: حاج قاسم در قالب‌های تنگ جناح‌های سیاسی نمی‌گنجید. سیاسی بود اما سیاست زده نبود. دست‌های همه ملت با همه گرایش‌ها زیر تابوت حاج قاسم باهم گره خورد. هرکه می‌خواهد انقلاب اسلامی را و الگوی واقعی یک انقلاب را ببینید باید در وجود حاج قاسم غور کند. حاج قاسم نمادی است که حرف و عملش یکی بود. اینکه رهبری فرمودند حاج قاسم یک مکتب و یک مدرسه درس آموز است، به دلیل ویژگی‌های فردی حاج قاسم بود. آرمان‌های منسجمی در وجودش بودند که از دل آن یک الگو بیرون می‌آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خط شکنی حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم بن‌بست شکنی بود که به همه آموخت که اسیر موانع و ناهمواری‌ها نشوند. می‌آموخت که منتظر امکانات و تجهیزات نشوند، بلکه دل به نصرت الهی بسپارند. به همین دلیل هم مرعوب دشمنان نمی‌شد. دلداده خدا و خادم ملت بود و دشمنان بشریت حتی از نام و تصویر او می‌ترسیدند. رعب و ترس را در دل دشمنان ایجاد می‌کرد. او هم در حیات دنیوی و هم در شهادتش رسواگر استکبار بود.

مقدم‌فر گفت: به برکت وجود حاج قاسم، خاورمیانه بزرگ که قرار بود رژیم کودک کش اسراییل ژاندارمش شود، به محور مقاومت بدل شد و رژیم صهیونیستی نه تنها این آرزو را به گور برد بلکه به جایی رسید که ناچار شد برای امنیت دور خود را دیوار بکشد. نخستین ثمره خون حاج قاسم رسوایی آمریکا بود. آنها مدام ادعا می‌کنند که مدافع حقوق بشرند و ضد تروریسم فعالیت می‌کنند. رخداد شهادت حاج قاسم نشان داد که آمریکایی‌ها اصل تروریسم‌اند. خود ترامپ اعلام رد که دستور ترور حاج قاسم را داده است. او به دنیا اعلام کرد که ما (یعنی آمریکایی‌ها) تروریست هستیم. سناریو این بود که با تمام شدن حاج قاسم، جریان مقاومت هم تمام شود، اما مقاومت به برکت این خون سرعت بیشتری گرفت.

حاج قاسم مردمی بود

وی با بیان اینکه خون حاج قاسم همیشه خواهد جوشید، ادامه داد: حاج قاسم مردمی بود و مراحل تکامل را پله پله طی کرد. برای همین هم می‌تواند الگوی همه اقشار باشد. می‌توان و باید از حاج قاسم آموخت و او دست یافتنی است. انتقام از عاملان ترور هنوز هم زنده است. مسلمانان این واقعه را نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند. انتقام در سطح راهبردی قطعی است و این را وعده الهی بدانید. آمریکا مجبور است که به طور کامل منطقه را ترک کند؛ یا با زبان خوش یا با زبان زور. کما اینکه به برکت خون حاج قاسم این مسئله رخ داده است. آمریکا نتوانست خروجی آبرومند از افغانستان داشته باشد و ناچار شد مفتضحانه فرار کند. عاملان این جنایت باید بدانند که تا ابد خواب راحت نخواهند داشت.

مقدم‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که ستاد دومین سالگرد بزرگداشت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کاملاً مردمی است، گفت: سال گذشته به دلیل شرایط کرونا امکان برگزاری مراسم‌های میدانی فراهم نیامد. امسال اما شرایط جدیدی رقم خورده است. موج‌های فراوانی آماده اقدام هستند. ستاد به منظور هماهنگ سازی و هم افزایی برای این تلاش‌ها بوجود آمده است. رویکرد اصلی ستاد همان مردمی برگزار کردن این آیین است. نهادهای دولتی و حکومتی هم فعالند اما ما از آنها خواهش کردیم تا صرفاً حمایت و پشتیبانی کنند.

وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری هم این بود که برنامه‌های بزرگداشت شهید سلیمانی حتماً باید مردمی باشد. حاج قاسم خود مردمی بود و هدف بنیاد شهید سلیمانی و همه این است که این شخصیت بیشتر شناخته شده و بدل به الگویی برای همه مردم شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
گفت و شنود/ آب شد!
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top