تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/28 - 06:21
کد خبر: 417978

نماینده پرستاران و پیراپزشکان مطرح کرد؛

چرا کارانه پرستاران و پیراپزشکان به حساب پزشکان واریز می‌شود؟

چرا کارانه پرستاران و پیراپزشکان به حساب پزشکان واریز می‌شود؟

هم اکنون که خدمت شما از مطالبه ی به حق کادر پرستاران و پیراپزشکان سخن میگویم، هم رزمان ما در خط مقدم مبارزه با کرونا با جان شیرینشان دست و پنجه نرم میکنند. دریغ از آن که ذره ای به مطالبه ی آنان توجهی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در نشست دانشجویان با رئیس و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز "امیر کارگر" عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه بعنوان نماینده پرستاران و پیراپزشکان به سخنرانی پرداخت.

در بخشی از این سخنرانی آمده است: چرا باید کارانه همان پزشک بالغ بر 60 میلیون تومان باشد در حالی که کارانه همان پرسنلی که امور نامبرده را انجام داده است، گاهاً به 400 هزار تومان در ماه می رسد!؟ آیا عدالت میگوید بدین شکل بایستی حقوق بین پرسنل و پزشک توزیع شود؟ آیا عدالت میگوید که بک قانون عمل نشده و خلاف آن در جامعه پیاده شود؟

چرا کارانه پرستاران و پیراپزشکان به حساب پزشکان واریز می‌شود؟

متن کامل این سخنرانی به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالَّذِینَ إِذَا أَصَابَهُمُ الْبَغْیُ هُمْ یَنتَصِرُونَ"،

و کسانی که هرگاه ستمی به آنها رسد، (تسلیم ظلم نمی‌شوند و) یاری می‌طلبند!

حضار محترم، اساتید گرامی و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی اهواز، جناب اقای دکتر ابوالنژادیان
سلام علیکم.

با توجه به فرارسیدن روز دانشجو و در پیش بودن روز پرستار، به عنوان فردی کوچک از جامعه ی پرستاران و پیراپزشکان و به نیابت از شهدای سلامت همچون پروین قاسمی، سعید عباسی، سیده فاطمه نجم السادات، سارا عزیزی، نرجس خانعلی زاده، مسعود منصوری و سایر مدافعان عزیز سلامت دیگر که جانشان را در راه خدمت به میهن عزیز و مردمشان تقدیم کردند، چند کلامی را خدمتتان عارض هستم.

امید است تریبون امروز، عاملی برای رسیدن صدای به حق کادر خدوم و زحمت کش پرستاران و پیراپزشکان در دولت انقلابی که حضرت آیت الله رئیسی با محوریت برپایی عدالت در جامعه بنیاد نهادند، باشد.

میخواهم از طرحی بگویم که قریب به 14 سال است که تصویب شده، اما تا کنون به آن عمل نشده است. نیک مستحضرید که مصداق بارز آیه ی  «اِن اللّه‏ یامربالعدل...» عمل به قانون، وظیفه ی شرعی بوده و عدم عمل به آن، امری خلاف دین و شریعت است.

طرح تعرفه ی پرستاری را میگویم. طرحی که 14 سال است مجلس محترم اسلامی آن را تصویب نموده است. اما هیچ گاه وزارت محترم بهداشت بدان جامه ی عمل نپوشانده است.

30 آذر ماه 99 و 21 آذر 1400، رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی بر عملی ساختن طرح تعرفه ی پرستاری سخنانی مطرح نمودند و تاکید بر اجرای آن داشتند. چرا که اعتقاد بر این بوده است که طرح نامبرده به حق بوده و بایستی به آن عمل گردد.

چرا کارانه پرستاران و پیراپزشکان به حساب پزشکان واریز می‌شود؟

طرح تعرفه ی پرستاری بدین گونه است که اگر توسط پرسنل پرستار و یا پیراپزشک هر اقدامی اعم از سوچور، پانسمان، تزریقات و غیره صورت گیرد، باید به صورت کارانه به همان شخص پرداخت شود.

اما تا به امروز شاهد چنین امری پس از گذشت 14 سال نبوده ایم و تمامی زحمات انجام شده به حساب پزشک و اتندینگ واریز میشود. کجای شریعت و دین و قانون گفته شده است شخصی برای کاری که انجام نداده و یا زحمتی نکشیده است، هزینه ی آن را به ناحق دریافت کند؟

چرا باید کارانه ی همان پزشک بالغ بر 60 میلیون تومان باشد در حالی که کارانه ی همان پرسنلی که امور نامبرده را انجام داده است، گاهاً به 400 هزار تومان در ماه رسد!؟ آیا عدالت میگوید بدین شکل بایستی حقوق بین پرسنل و پزشک توزیع شود؟ آیا عدالت میگوید که به قانون عمل نشده و خلاف آن در جامعه پیاده شود؟

هم اکنون که خدمت شما از مطالبه ی به حق کادر پرستاران و پیراپزشکان سخن میگویم، هم رزمان ما در خط مقدم مبارزه با کرونا با جان شیرینشان دست و پنجه نرم میکنند. دریغ از آن که ذره ای به مطالبه ی آنان توجهی شود.

بدون هیچ گونه چشم داشت در سانتر کرونا، آزمایشگاه ها، اتاق عمل ها زایشگاه ها و غیره خدمت رسانی میکنند تا نسل آینده ی ما و فرزندان و خانواده های ما و شما در آسایش نفس بکشند. آیا رواست بدون در نظر گرفتن حق و حقوق آن ها و نیز بدون توجه به تبدیل وضعیت آنان که بارها با وعده های کذایی سعی در جلب توجه پرسنل خدوم داشته اند، با کادر درمان برخورد شود؟

به عنوان فرد کوچکی از جامعه ی پرستاران و پیراپزشکان از شما آقای دکتر ابوالنژادیان و نیز سایر مسولین دانشگاهی تقاضا داریم به مطالبه ی بحق ما گوش فرا دهید و تریبونی برای انعکاس مطالبات ما باشید.

همانطور که خداوند در قران میفرماید، العدل یصلح البریه. عدالت باعث اصلاح مردم است. از شما نیز تقاضا داریم پیگیر مطالبات به عنوان مسئول و پیام رسان زحمتکش ما کادر همیشه در صحنه ی درمان باشید. 

14سال از فریاد ما میگذرد، دریغ از آنکه ذره ای به خواسته های ما توجه گردد. امید است صحبت های عرض شده خدمتتان، باعث گردد تا در دولت انقلابی و عدالت خواه حال حاضر به وجود آورنده ی بارقه های امید و حرکت به سمت نتایج مثبت امیدبخش برای کادر درمان علی الخصوص پرستاران و پیراپزشکان باشد.

نصر من الله و فتح قریب

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top