تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/10/01 - 19:13
کد خبر: 418404

استفاده از مهمات مجاورتی توپخانه برای نخستین بار در رزمایش سپاه

توپخانه نیروی زمینی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ برای نخستین بار با به‌کارگیری مهمات مجاورتی علاوه بر انهدام اهداف زمینی با موفقیت اهداف دریایی را منهدم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، در سومین روز از رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های زرهی نیروی زمینی سپاه با اجرای تک زرهی ‌و مانور احاطه‌ای موفق به انهدام مواضع دشمن شدند. 

در این مرحله نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تانک‌های تی ۷۲، تی ۷۲ ام ارتقا یافته و خودروهای رزمی پیاده نظام بی ام پی ۲ نسبت به اجرای آتش پشتیبانی از نیروهای عمل کننده در منطقه رزمایش اقدام کردند. 

تانک‌های بکارگیری شده در این رزمایش به سیستم‌های کنترل آتش پیشرفته با امکان شلیک در شب و در مسافت ۳ کیلومتری مجهز شده‌اند. 

همچنین در این مرحله از رزمایش عملیات هجومی بالگردهای هوانیروز سپاه به منظور انهدام مواضع دشمن فرضی با موفقیت اجرا شد. 

در این مرحله بالگردهای کبرا، توفان، و میل ۱۷ هوانیروز سپاه با به‌کارگیری مهمات بومی نسبت به اجرای پشتیبانی آتش هوایی از نیروهای عمل کننده در رزمایش اقدام کردند. 

در ادامه مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پهپادهای رزمی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه ضمن پایش منطقه رزمایش نسبت به انهدام اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند. 

پهپادهای مهاجر ۶ نیروی زمینی سپاه مجهز به بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن قائم، اهداف ثابت و متحرک دشمن فرضی را با دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند. 

علاوه بر این پهپادهای هجومی نیروی زمینی سپاه نیز که به تازگی به سازمان رزم این نیرو الحاق شده‌اند با پرواز بر فراز منطقه رزمایش اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند. 

همچنین یگان‌های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه با اجرای آتش‌سنگین علاوه بر پشتیبانی از نیروهای عمل کننده مواضع و استحکامات دشمن فرضی را در هم کوبیدند. 

در این مرحله توپخانه نیروی زمینی سپاه با بکارگیری توپ‌های ۱۲۲، ۱۳۰ و ۱۵۵ میلیمتری و راکت اندازه‌ها و موشک‌های نقطه‌زن، با بکارگیری گلوله‌های هوشمند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند. 

همچنین در این رزمایش برای نخستین بار توپخانه نیروی زمینی سپاه با به‌کارگیری مهمات مجاورتی علاوه بر انهدام اهداف زمینی با موفقیت اهداف دریایی را نیز منهدم کرد. 

همچنین یگان‌های مهندسی و تخریب نیروی زمینی سپاه با طراحی و اجرای انفجارات گسترده یک لایه دفاعی مستحکم مقابل نیروهای دشمن فرضی ایجاد کردند. 

در این مرحله یگان‌های تخریب نزسا با بهره گیری از مهمات ‌و مواد منفجره بومی و هوشمند در حجم بالا موفق به ایجاد یک دیواره انفجاری و ایجاد یک خندق برای جلوگیری از نفوذ نیروهای دشمن به منطقه خودی شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top