تاریخ انتشار: شنبه 1400/10/04 - 12:01
کد خبر: 418597

راهنمای سفر به شیراز

در جنوب دروازه قرآن در شمال شهر شیراز مقبره شاعر بزرگ محمد حافظ شیرازی قراردارد باغ کوچک و سبزی که در روزهای بارانی پر ازعطر بهار نارنج است ودسته های گل نرگس، مکانی برای آرامش. شیراز و حافظ به هم عجین شده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، شیراز یک شعر زنده است و سفر به شیراز سفر به دل زیبایی، تاریخ و عطر بهار نارنج است. شیراز مختص فصل خاصی نیست و در هرزمان که به این شهرسفر کنید، مسافرتتان خاطره انگیزودلچسب خواهد بود. سفر در اردیبهشت به شیراز سفر به بهشت است و تجربه پاییز این شهر قطعا شما را عاشق می کند. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید دست دست نکنید وهمین الان از هرجا که هستید بلیط خود را به مقصد شیراز رزرو کنید. شاید برای شما سوال است که برای یک سفر خوب به شیراز باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟ سفر هوایی به شیراز بهتر است یا زمینی؟ در سفر به شیراز کدام مکان های دیدنی اولویت ما باشد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به شیراز

سفر به شیراز با هواپیما یا ماشین شخصی؟

شیراز مرکز استان فارس در جنوب کشور است، برای سفر به شیراز بسته به شهر مبدا وسیله نقلیه نیز متفاوت می باشد. اگر فاصله شهر مبدا تا شیراز مسیر کوتاهی است توصیه می کنم از سفر را به صورت زمینی طی کنید با وسیله مانند اتوبوس یا خود روی شخصی! اما اگر مسیر شما به شیراز دوراست بهتراست خستگی مسیر طولانی را به جان نخرید و انرژی خود را برای شیراز گردی ذخیره کنید. برای مثال سفر از مشهد به این شهر در مسیر زمینی بسیار طولانی و خسته کننده خواهد بود و بهتر است برای این مسیر از بلیط هواپیما مشهد شیراز استفاده کنید. خلاصه این که بسته به مسیر، حال جسمی و انرژی شما نوع انتخاب شما برای سفر زمینی یا هوایی به شیراز متفاوت خواهد بود.

 

هتل های لوکس و اقامتگاه های شیراز

اگر در سفر به شیراز علاقمند هستید تا در یک جای لوکس اقامت داشته باشید توصیه می کنم که سری به هتل بزرگ شیراز بزنید منظره فوق العاده این هتل رو در روی دروازه قران و امکانات پنج ستاره این هتل قطعا سفری دلنشین و به یاد ماندنی برای شما خواهد ساخت از دیگرهتل‌های لوکس شیراز می توان به : هتل چمران، هتل زندیه، هتل الیزه اشاره کرد. اما اگر تمایل دارید تا هزینه کمتری را صرف محل اقامت خود بکنید و بیشتر تفریح کنید هتل ها و اقامتگاه هایی چون: هتل پارس، هتل هما، و هتل اپارتمان هایی مانند فروغ مهر را از یاد نبرید. علاوه بر این شما می توانید با رزرو هتل های یک ستاره و مسافر خانه ها هزینه اقامت خود را کاهش بدهید هر طور که حساب کنیم در سفر به شیراز معمولا در حال گشت و گذار هستیم تا اقامت در هتل، برای   استراحت در شب و یک خواب راحت هتل هایی با قیمت مناسب هم انتخاب بدی نیستند. راستی شما در سفر طرفدار اقامت درهتل های پنج ستاره هستید یا اقامت در یک مکان معمولی را توصیه می کنید؟

 

غذاهای محلی شیراز که نباید از دست بدهید

علاوه بر دیدن مکان های دیدنی در سفر به هر شهر از گردشگری غذا در آن شهر نیز نباید غافل شد. تعامل با مردم شهر مقصد و شناخت فرهنگ مردم ان منطقه از زیبایی های سفر است. سفر به شیراز با توجه به تنوع غذایی آن و مردم شیرین و مهربانش از آن سفرهای خاص و دلچسب خواهد بود شهریی که در آن احساس غریبی نخواهید کرد.

دوپیازه آلو شیرازی

 از معروف ترین غذا های ستنی درشیراز می توان به غذاهایی چون: دو پیازه آلوی شیرازی اشاره کرد که در آن ترکیب سیب زمینی و پیاز و گوجه به روش خاص شیرازی پخته می شود. جالب است بدانید که الو به لهجه زیبای شیرازی به معنای سیب زمینی است. علاوه بر دو پیازه آلو کلم پلوی شیرازی را از دست ندهید! ترکیب سبزی های معطر و کلم و گوشت چرخ کرده طعم فوق العاده ای به این غذای سنتی می دهد.

قنبرپلو شیرازی

 همچنین قنبرپلو و ترکیب گردو وطعم انار در این غذای فوق العاده را نباید از دست بدهید؛ یخنی نخود، شیرازی پلو و ... از دیگر غذاهای فوق العاده شیرازی هستند. اما در کجای شیراز می توان این طعم های اصیل را تجربه کرد؟  توصیه می کنم حتما سری به  خانه پرهامی رستوران سنتی و زیبای شیراز نزدیک به بازار وکیل سر بزنید.

راهنمای سفر به شیراز

مهم ترین مکان های دیدنی شیراز

در ادامه با دیدنی ترین مکان های شیراز همراه شما خواهیم بود.

بازار وکیل

نمی شود به شیراز سفر کنید و سری به بازار وکیل نزنید. بازار وکیل از زیباترین مکان های دیدنی شیرازاست بازار سر پوشیده تو در تو که هر بخش از آن متعلق به محصول خاصی است از چرم گرفته تا تنقلات و سوغاتی های خاص شیراز در دل این مسیر تو در تو با کافی شاپ و حیاط کوچکی روبه رو خواهید شد که دور تا دور آن را مغازه های مختلف گرفته است این بازار زیبا که ثبت ملی شده است از مکان های دیدنی شیراز است.

حمام وکیل

همچنین شما در فاصله کوتاهی نسبت به این بازار می توانیداز حمام وکیل دیدن کنید. حمامی که یادگاری زمان کریم خان زند است.در زیر گنبد این حمام نقوش آهک بری وجود دارد که ریشه در مذهب، سنت و علاقه مردم دارداین نقوش زیبایی خاصی به حمام وکیل هدیه داده است.

علاوه بر بازار وکیل و حمام وکیل شما می توانید در ادامه مسیر از  مسجد معروف وکیل در همان نزیکی دیدن کنید و اززیبایی شگفت انگیز و معماری فوق العاده آن لذت ببرید.

حافطیه و سعدیه

در جنوب دروازه قرآن در شمال شهر شیراز مقبره شاعر بزرگ محمد حافظ شیرازی قراردارد باغ کوچک و سبزی که در روزهای بارانی پر ازعطر بهار نارنج است ودسته های گل نرگس، مکانی برای آرامش. شیراز و حافظ به هم عجین شده اند و اسم شیراز که می آید یاد اور حافظ شیرازی است دیدار از این مقبره را در سفر به شیراز نباید از دست داد علاوه برمقبره زیبا حافظ، آرامگاه آبی رنگ سعدی شیرازی با حوض پر از نارنج از دیگر مکان های فوق العاده زیبا شیراز است.

راهنمای سفر به شیراز

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیر الملک و زیبایی معروف پنجره های رنگی اش نیز از مقاصد پر طرفدار گردشگری در شیراز است  مسجید نصیر الملک در سال 1255 به دستور میرزا حسن علی خان از اعیان شیراز ساخته شد در قسمت شمالی مسجد صحن  بزرگی قرار دارد و ورودی آن دارای طاق‌نمای بزرگی است از زیبایی های این مسجد سقف  پر از کاشی‌های رنگ به رنگ است.

علاوه بر این ازمکان های دیدنی شیراز می توان به شاهچراغ، موزه موسیقی شیراز، باغ ارم، عمارت کلاه فرنگی، خانه زینت الملوک، مسجد جامع عتیق، پاسارگاد آرامگاه کوروش،  باغ جهان نما باغ نارنجستان قوام اشاره کرد. شما دیگر چه جای دیدنی شیراز را توصیه میکنید؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پهپاد آکینجی ترکیه وارد آسمان ایران شد +عکس
اختتامیه جشواره جام رسانه امید +عکس
روسیه از اعزام دو هواپیما و بالگرد پیشرفته برای کمک به عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران خبر داد
شهیده گیلانی نخستین بانوی شهیده رسانه کشور شد
سومین مدال ژیمناستیک ایران در مسابقات جوانان آسیا
مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی و بهره برداری از سدخدا آفرین +عکس
جستجو برای یافتن بالگرد رئیسی به صورت گشت بانی نظامی
کاریکاتور| «هیچ‌انگاری» میراث بن‌گوریون در رابطه با اسرائیل و نهادهای جهانی
ادامه سیل و آبگرفتگی در مشهد +عکس
استفاده از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
ابراز هم‌بستگی کوبا با ایران در حادثه سقوط بالگرد رئیسی
شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران
نخستین کنگره بین المللی علم و قرآن +عکس
تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی
دومین قهرمانی متوالی پاراتکواندو در آسیا
صفحات فعالان فضای مجازی تحت رصد پلیس است
تذکر دادستانی تهران به برخی از افراد در پی نشر اکاذیب
محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف برای سلامتی رئیس‌جمهور دست به‌ دعا شدند
منصوری: با ۲ نفر از سرنشینان بالگرد رییس جمهور ارتباط گرفتیم
قالیباف: خداوند به برکت دعای مؤمنین رئیس‌جمهور را از گزند بلایا حفظ کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top