تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/10/05 - 14:07
کد خبر: 418770

پیام وحیدی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

وزیر کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: با درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران را با همکاری و همفکری نمایندگان سمن ها و موسسات علمی تخصصی ذیربط تدوین شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ احمد وحیدی وزیر کشور و نائب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور پیامی به مناسبت پنجم دی به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی صادر کرد.

پیام وحیدی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

متن پیام وزیر کشور بدین شرح است:

پنجم دی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی، به عنوان "روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامگذاری شده است. شعار امسال "همکاری همه جانبه دستگاههای اجرائی ملی و محلی با مردم برای کاهش ریسک بلایا" می باشد.

سازمان مدیریت بحران کشور که با هدف ارتقای توانمندی جامعه در امور پیش بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب پذیری، پاسخ موثر در برابر مخاطرات طبیعی، حوادث و بحران ها فعالیت می کند، با درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران را با همکاری و همفکری نمایندگان سمن ها و موسسات علمی تخصصی ذیربط تدوین نموده است.

در کنار حوادث طبیعی متعدد که همه ساله در جای جای کشور رخ می دهد، مسئله مبتلابه کنونی کشور شرایط خشکسالی، تنش آبی و پدیده فرونشست می باشد. افزایش روزافزون بهره برداری از آب های زیرزمینی، می تواند به نشست و یا فروریزش سطح زمین منجر شود که متاسفانه سرشتی بازگشت ناپذیر دارند و به سختی می توان آنها را کند و مهار نمود که اصلاح روش های مدیریت منابع آب و تغییر روش های آبیاری را نیاز دارد.

سازگاری و همزیستی کلیدی ترین مفهوم در مواجهه با شرایط کم آبی است. یعنی باید شرایط اقلیمی ایران را مبنای هرگونه راهبرد، برنامه و اقدام در بهره برداری از منابع آب قرار داد. کاهش باران و تاثیر آن بر کاهش ذخیره آبی، ایران را در وضعیت تنش آبی قرار داده است؛ بنابراین سازگاری با کم آبی یک ضرورت است.

اینجانب با گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه زلزله بم برخود لازم می دانم از زحمات همه همکاران عضو ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطوح ملی، استان ها و شهرستان ها و همیاری های مردم عزیز و شریف ایران سپاسگزاری نموده و امید دارم در سایه تلاش و همدلی در ساختن کشوری ایمن بیش از پیش موفق باشیم.

احمد وحیدی

وزیر کشور و نائب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top