تاریخ انتشار: شنبه 1400/10/11 - 08:02
کد خبر: 419364

چند نکته در مورد فارکس که نباید بدانید!

از همین رو در معامله گری بایستی توجه خود را بر انجام معاملات با کیفیت بالا گذاشته و از سایر موارد که موجب حواس پرتی و یا دور شدن از واقعیت بازار و معامله گری است اجتناب ورزید. در این میان بایستی بیش از پیش مراقب طرز تفکر و دیدگاه خود نسبت به بازار باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، هنگامی که از فعالیت در بازار فارکس سخن به میان می آید اکثر افراد غالبا تمام تمرکز خود را بر میزان سود دریافتی و نهایی معطوف کرده و از اصل ماجرای معامله گری فاصله می گیرند. اما غافل از این که سود دریافت شده، تنها نتیجه و خروجی کار بوده و در واقع عوامل مهم دیگری وجود داشته که قرارگیری آنها در کنار یکدیگر سبب شده تا یک کارنامه معاملاتی خوب حاصل گردد.

چند نکته در مورد فارکس که نباید بدانید!

از همین رو در معامله گری بایستی توجه خود را بر انجام معاملات با کیفیت بالا گذاشته و از سایر موارد که موجب حواس پرتی و یا دور شدن از واقعیت بازار و معامله گری است اجتناب ورزید. در این میان بایستی بیش از پیش مراقب طرز تفکر و دیدگاه خود نسبت به بازار باشید.

چرا که یک رفتار اشتباه در صورت تکرار و ادامه می تواند در ناخودآگاه ذهن شکل گرفته و در نهایت به یک باور و یا عادت غلط تبدیل گردد. مسلما رفع یک اشتباه و تلاش برای عدم تکرار آن در آینده، به مراتب آسان تر از ترک یک عادت معامله گری نادرست می باشد.

در این میان یکی از مواردی که باید به آن توجه زیادی داشته باشیم، بعضا تبلیغات و یا هیجانات نادرستی است که توسط عده یا گروهی در این بازار به راه افتاده و می تواند پیامدها و یا آثار مخربی در ذهن معامله گران ایجاد نماید.

بنابراین امروز قصد داریم به بررسی چند نکته در مورد فارکس که نباید بدانید بپردازیم. طبیعتا ندانستن برخی اطلاعات غلط بهتر از فراگیری دانش ناقص و نادرست می باشد. از همین رو ابتدا به بررسی چند باور غلط در مورد فارکس می پردازیم تا از این پس آگاهانه از آنها دوری نماییم.

چند نکته در مورد فارکس که نباید بدانید!

چند باور غلط در مورد فارکس

در این بخش قصد داریم به معرفی چند باور غلط در مورد فارکس بپردازیم تا با شناسایی آنها، درک جامع تر و دقیق تری نسبت به بازار داشته باشیم.

۱. یک شبه پولدار شدن

یکی از باورهای اشتباه و نابودگر در بازار فارکس، انتظار یک شبه پولدار شدن می باشد. در واقع باید گفت علیرغم تبلیغات صورت گرفته که اکثر آن ها با هدف کسب سود بیشتر برای تیم تبلیغاتی بوده و به دور از واقعیت بازار می باشد، بازار فارکس بر اثر استمرار و کسب سود مرکب است که می تواند فرد را ثروتمند کند و نه صرفا بر اساس یک یا چند معامله!

۲. مسابقه در فارکس ممنوع

برخی بروکرها با راه اندازی کمپین ها و مسابقات مختلف سعی دارند بر جذابیت معامله گری و بازار افزوده و معامله گران بیشتری جذب نمایند.

حال این امر در ذات خود مشکلی نداشته و معمولا با استقبال خوبی از سوی معامله گران همراه می گردد. اما رفته رفته سبب تاثیر گذاری بر ذهن معامله گران (مخصوصا معامله گران تازه کار) شده و نوعی حس رقابت در بازار را در ذهن معامله گر شکل می دهد.

بنابراین به واسطه این امر حتی در محیط خارج از مسابقه نیز ذهن معامله گر به سمت ماجراجویی در بازار رفته و با انجام معاملات با ریسک بالا سعی دارد حساب معاملاتی خود را با سرعت زیادی رشد دهد که معمولا با نتیجه عکس آن مواجه می گردد!

۳. کار بیشتر، پول بیشتر

دقت داشته باشید در معامله گری، حضور بیشتر شما در پشت چارتها، لزوما به معنای کسب درآمد بیشتر نخواهد بود. چرا که در موارد بسیاری خستگی بر شما غلبه کرده و ضریب اشتباهات شما را افزایش می دهد. پس به عبارتی می توان گفت انجام معاملات صحیح بیشتر برابر با پول بیشتر می باشد.

۴. سود بیشتر با حجم بالاتر

بعضا معامله گران به منظور کسب سود بیشتر، بر حجم معاملاتی خود می افزایند که در پی این امر ریسک معاملاتی آنها افزایش یافته و بدین شکل قوانین مدیریت سرمایه را زیر پا می گذارند. در این حالت شاید در موارد محدودی سود بیشتری کسب گردد اما در دراز مدت این سود پایدار نبوده و خسارات جدی به حساب معاملاتی وارد می گردد.

شناسایی نقاط قوت و ضعف در معامله گری

شناسایی نقاط قوت و ضعف در معامله گری می تواند تاثیر چشم گیری در روند پیشرفت معاملاتی شما داشته باشد. بدین منظور کافیست پس از انجام معاملات، اندکی زمان گذاشته و دلیل موفقیت و یا شکست خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید.

در ادامه نیز پس از شناسایی نقاط ضعف می توانید با تمرکز مجدد بر یادگیری فارکس، رفته رفته ایرادات خود را به حداقل رسانده و یا رفع نمایید.

خلق عادات مثبت در معامله گری فارکس

همانطور که عادات و باورهای غلط می توانند سرعت رشد شما را در بازار کند کرده و به روند معامله گری شما لطمه وارد نمایند، عادات مثبت و سازنده نیز می توانند تاثیر به سزایی در رشد و موفقیت شما در بازار فارکس داشته باشند.

بنابراین خلق عادات مثبت در معامله گری فارکس امری ضروری در جهت پیشرفت و توسعه شما در این بازار بوده که می توانید از همین امروز شروع نمایید.

به طور نمونه چنانچه قبلا در معاملات خود حد ضرر تعیین نمی کردید، از این پس سعی کنید پیش از ورود به معامله، ابتدا حد سود و ضرر را در نظر گرفته و سپس نسبت به ورود یا عدم ورود به معامله تصمیم گیری نمایید.

چند نکته در مورد فارکس که نباید بدانید!

بزرگترین رقیب شما در فارکس

با توجه به آنچه در ابتدای موضوع اشاره شد، بازار فارکس عرصه مسابقه نبوده و عملا می توان گفت شما رقیبی نخواهید داشت به جز خودتان! به بیانی دیگر، بزرگترین رقیب شما در فارکس تنها خودتان هستید و این موضوع از دو جنبه قابل بحث می باشد.

نخست آن که تنها بایستی خود را با خود مقایسه نموده و سعی کنید هر روز گامی مثبت در جهت بهبود روند معاملاتی خود بردارید. دقت داشته باشید که در این مسیر، از نتیجه گرایی پرهیز کرده و تمام تمرکز خود را بر عملگرایی معطوف نمایید.

دوم اشاره به باورهای غلط و محدود کننده ذهنی داشته که بیش از هر فرد دیگری می توانند به زندگی و سبک معاملاتی شما لطمه وارد نمایند. از همین رو رسیدن به ذهنی شفاف و روشن، مهارت و موهبتی است که می تواند تغییرات شگرفی در سبک و سیاق زندگی و معامله گری شما ایجاد نماید.

در نهایت امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. چنانچه قصد ورود به بازار فارکس و کسب درآمد دلاری دارید، بررسی  بروکر فارکس را به شما پیشنهاد می نماییم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
وقوع زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۲.۹ ریشتر در شهرستان دماوند
کاریکاتور| سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد
رایگان شدن بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س)
مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش کشور با حضور رئیسی +عکس
المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
کاریکاتور| وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش
کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها و هدف قرار گرفت گنبدآهنین
فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top