تاریخ انتشار: جمعه 1400/10/17 - 22:01
کد خبر: 420161

امیرعلی یگانه

انتقام سخت یعنی بیرون کردن نظامیان آمریکا از خاورمیانه

انتقام سخت یعنی بیرون کردن نظامیان آمریکا از خاورمیانه

مرحله اول انتقام سخت، ضربه متقابل بعد از ترور سردار سلیمانی حمله به عین الاسد دژ مهم نظامی ایالات متحده امریکا بود، درست در شب خاکسپاری حاج قاسم محقق شد و حمله ای که بعد از جنگ جهانی دوم وهژمون شدن ایالات متحده بی سابقه و حیثیتی بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از امیرعلی یگانه، فعال سابق دانشجویی کارشناس ارشد روابط بین الملل دانشگاه تهران/// بعد از شهادت سردار سلیمانی موضوع انتقام سخت یکی از واژه های کلیدی مسئولین ایران عنوان شد و حالا بعد از دوسال عده ای معتقد هستند این هدف هنوز محقق نشده است.

انتقام سخت در معنای عامیانه یعنی  چشم در مقابل چشم، خون در مقابل خون؛ ساده انگاری این موضوع یعنی تقلیل  قصاص یک جنایت که آنهم به تعبیر بزرگان قطعا تقاص پس خواهد داده شد  به ترور متقابل  و هم سطح که به قول سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله کفش شهید سلیمانی با ارزش تر از ترامپ و تمامی فرماندهان آمریکایی است.

مرحله اول انتقام سخت، ضربه متقابل بعد از ترور سردار سلیمانی حمله به عین الاسد دژ مهم نظامی ایالات متحده امریکا بود، درست در شب خاکسپاری حاج قاسم  محقق شد و حمله ای که بعد از جنگ جهانی دوم  وهژمون شدن ایالات متحده بی  سابقه و حیثیتی بود.

در ادبیات نظامی، ضربه متقابــل از بالاتریــن ســطوح کنشگری قدرت هــای منطقــه ای و بین المللی اسـت که هزینه ی هرگونه تعــدی و حمله ی بعدی را به بالاترین میزان ممکن می رساند، به طوری که متجاوزین را از تــداوم اقدامات خصمانــه در آن حوزه ی درگیری باز می دارد. به کارگیری راهبرد ضربه متقابــل نیز البته یک برنامه ی جدید نیست بلکه سابقه ای بیش از چهل ساله در تاریخ انقلاب اسلامی دارد که رهبر انقلاب در مواضع متعددی از آن نام برده اند: "ضربه متقابل دانشــجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه ی جاسوسی یک سال پس از کشتار دانش آمــوزان و دانشــجویان در ۱۳ آبــان ۵۷ توســط مــزدوران آمریــکا در رژیــم پهلــوی" حمله به ناو امریکایی در جنگ تحمیلی 8 ساله ایران و عراق  حمله به کشتی شوروی در خلیج فارس در پاسخ به حمایت های این کشور از رژیم بعث عراق  "آمادگی ایران برای برخورد نظامی با دولت عربستان در پی حادثه دردناک منا در سال ۹۴" "توقیف متقابل کشتی متخلف انگلیسی در مقابــل توقیــف بی دلیــل کشــتی ایرانــی" "نابود کردن هواپیمای بدون سرنشین  پیشرفته آمریکا به دلیل تعدی  به محدوده ی سرزمینی ایران"  تنها بخش هایی از این ضربه متقابل بوده اند که  همه ارتقای امنیت و آرامش   و ثبات سرزمینی  ایران را در پی داشته اند.

اما در معنای گسترده تر انتقام سخت یعنی بیرون کردن نظامیان ایالات متحده از منطقه غرب آسیا می باشد. کاروان خروج تروریست ها دیروز از افغانستان، امروز در عراق  و فردا از تمامی کشور های منطقه  خواهند رفت .

مراحل بعدی این انتقام سخت عدم تحقق نقشه ها و برنامه های ایالات متحده  چه در منطقه غرب آسیا و چه در جهان است . همان هدفی که سردار شهید سلیمانی عمر خود را صرف آن کرد و برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نبود . در اقصی نقاط جهان ما شاهد این رویکرد هستیم . در ونزوئلا امریکای لاتین تا افغانستان  آسیایی از اوکراین اروپایی تا  جبهه صحرای غربی و مراکش همه این مناطق شاهد نبرد عظیمی بود است که  جبهه  کشور های غربی را زمین گیر کرده است . منظومه فکری  طراحان این عملیات تا رسیدن به هدف خود دست از هیچ تلاشی بر نخواهند  داشت  .

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top