تاریخ انتشار: شنبه 1400/10/18 - 20:02
کد خبر: 420247

بیش از ۸۴۰ هزار ابتلا در شبانه روز گذشته

مقام های بهداشت و درمان آمریکا با توجه به میزان بی سابقه ابتلای شهروندان به کرونا در روزهای اخیر گفته اند که اوجگیری همه گیری اومیکرون موجب به صدا در آمدن زنگ هشدار برای آمریکائیان شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا؛ بر اساس تحلیل داده های دانشگاه جان هاپکینز، شمار شهروندان آمریکا مبتلا به کرونا در روز پنجشنبه ۷۸۶ هزار و ۸۲۴ تن بوده که نسبت به روز پیش از آن افزایش یافته و در سومین پله از هنگام آغاز همه گیری در ۲۰۱۹ قرار داشته و تنها آمار مبتلایان در روزهای دوشنبه و سه شنبه قبل از آن قرار دارد. براساس سایت رسمی ورلد میترز هم روز جمعه بیش از ۸۴۰ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند.

میانگین هفت روزه شمار روزانه مبتلایان در آمریکا نیز ۶۰۷ هزار و ۶۴ تن بوده که نسبت به هفته پیش از آن ۷۱ درصد افزایش نشان می دهد. اما تلفات با یک هزار و ۸۷۰ تن نسبتا در سطح پائینی بوده، به گونه ای که میانگین آن نسبت به هفته پیش،  تنها ۹ درصد افزایش یافته است.

شمار بستری شدگان هم با افزایش ۴۰ درصدی در ۲ هفته گذشته، به نزدیک ۱۰۰ هزار تن رسیده، هر چند بازهم پائین تر از میزان اوج در سال گذشته ۲۰۲۱ باقی مانده است.

راشل والنسکی مدیر مرکز کنترل بیماری های آمریکا روز جمعه با دفاع از مقررات و شیوه نامه های گیج کنده تازه برای قرنطینه، پیش بینی کرده که ایالات متحده هنوز به بالاترین نقطه، خیز کنونی بیماری نرسیده است. 

وی گفت که شمار مبتلایان اکنون با سرعت بیشتری  از شمار بستری شدگان و مرگ و میر بالا می رود، گرچه اکنون شاهد آغاز افزایش شمار بستری شدگان نیز هستیم.

امار شمار موارد ابتلا به کرونا در بریتانیا در دومین روز پیاپی کاهش یافت. شمار موارد مثبت ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور بیش از ۱۷۸ هزار تن بوده که نسبت به آمار هفته گذشته ۶ درصد کاهش نشان می دهد. 

والنسکی افزود: موارد ابتلا به اومیکرون می تواند با همان سرعتی که کاهش می یابد، روند افزایشی پیدا کند. با وجود افزایش قابل توجه موارد ابتلا به اومیکرون در سراسر کشور، این امید نیز می رود که این روند با همان سرعت رو به کاهش باشد.

افزایش و کاهش موارد ابتلا به کرونا در قالب موج های مختلف ابتلا به این بیماری توصیف می شود اما به گفته والنسکی در آمریکا این امر می تواند همزمان شامل افزایش و کاهش قابل توجه موارد ابتلاها به این بیماری باشد.

ان بی سی نیوز نوشت: بررسی های این رسانه نشان داده که مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا اکنون در مقایسه با دو هفته پیش ۲۰۴ درصد افزایش یافته اند.

این مقام پزشکی آمریکا گفت که شواهد اولیه نشان می دهد که سویه جدید ممکن است افراد را درمقابل سویه دلتای ویروس کرونا محافظت کند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و شواهد نشان می دهد  کسی که به دلتا مبتلا شده می تواند درمعرض ابتلا به اومیکرون هم باشد.

در شرایطی که آمریکا با موج جدید سویه اومیکرون ویروس کرونا به ویژه در میان نسل نوجوان و جوان دست و پنجه نرم می کند، جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواسته مدارس  باز بمانند و کلاس ها به صورت حضوری برگزار شوند.

بایدن هفته پیش اعلام کرد طرح  ۱.۹ تریلیون دلاری وی برای کمک به رهایی از ویروس کرونا شامل میلیاردها دلار برای بازگشایی مدارس در طول همه گیری است.

وی مدعی شد ما در این مرحله دلیلی نداریم که سویه اومیکرون را بدتر از سویه های پیشین برای کودکان  بدانیم. ما می دانیم که  کودکان ما می توانند در مدرسه ایمن باشند. به همین دلیل است که معتقدم مدارس باید باز بمانند. نیازهای آنها تامین شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top