تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/10/19 - 14:12
کد خبر: 420327

برگزاری کنگره بین المللی مکتب حاج قاسم در نگاه زنان سایر کشورها

کنگره بین‌المللی مکتب حاج قاسم در نگاه زنان سایر کشورها صبح امروز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ اولین کنگره بین المللی مکتب حاج قاسم در نگاه زنان سایر کشور ها صبح امروز یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور شخصیت های مهم حوزه زنان و مهمان های خارجی برگزار شد.

برگزاری کنگره بین المللی مکتب حاج قاسم در نگاه زنان سایر کشورها

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پس از درورد بر ارواح پاک شهدا و امام خمینی و خیر مقدم به مهمانان، در تبیین نقش زنان گفت: بدون شک زنان و مادران ایرانی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای داشتند و اگر زنان دلیر ایرانی حضور نداشتند انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و این امر بار ها از زبان حضرت امام و مقام معظم رهبری بیان شده .

در دفاع مقدس نیز نقش زنان و مادری تعیین کننده و سرنوشت ساز بوده و همه پیروزی های دفاع مقدس ما مدیون مادرانی است که فرزندان خود را به جبهه ها اعزام کردند.

امیر سهرابی با تاکید بر قدرت زنان در تمدن سازی بیان کرد: زنان پیشگام نهضت های بزرگ و معمار حرکت های نوین اجتماعی بوده و هستند. اصولا انسان سازی تمدن سازی و جامعه سازی زمانی محقق خواهد شد که زنان بیدار و آگاه در تربیت نسل ها بکوشند. امروز مکتب حاج قاسم سلیمانی این ظرفیت را دارد که به عنوان یک مکتب انسان ساز در نسل ها توسط زنان باز خوانی شود.

بدون شک زنان بیدار اسلامی منشا قدرت نرم جامعه هستند و در مکتب حاج قاسم قدرت سخت و نرم با هم معنا پیدا می کرد. همانطور که حاج قاسم همزمان که می جنگید انسان سازی را فراموش نمی کرد .

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: این هماوردی زنان آزاده جهان حول مکتب شهید سلیمانی خود یک الگوی تمام عیار فرهنگی و اجتماعی است که جامعه بشری را به سمت تعالی رهنمود خواهد ساخت. امیدوارم خداوند متعال زمینه بهره مندی هرچه بیشتر از این مکتب انسان ساز را برای همه انسان های ازادی خواه دنیا فراهم کند.

سفیر عراق در ایران نیز در جریان این کنگره سخنرانی کرد و گفت: برادران و خواهران گرامی امروز همه در این محفل شریف جهت گرامی داشت دومین سالگرد دردناک جمع شده ایم. قلبهای همه ما برای دو شخصیت برجسته گرد هم آمده که تاثیر زیاد و سابقه طولانی در مواجه با استبداد، دیکتاتوری و مبارزه با تروریسم داعش داشتند.

«نصیر عبدالمحسن عبدالله» ضمن تشریح مکتب سلیمانی و همرزمان شهیدش بیان کرد: آن دو نفر همان فرماندهان پیروزی، شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی ابوالمهندس بودند که شهید المهندس به عنوان تشکل حشدالشعبی با همرزمانش در جنگ ضد تروریسم و داعش در زمان سختی، کنار مردم عراق ایستادند. آنها مصادیقی از اخلاق بزرگ منشانه، شجاعت و تواضع بودند و حاضر نبودند همیشه در خط مقدم نبرد باشند. زیرا به هدفی که برای آن می جنگیدند امین و وفادار بودند.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن شرح نحوه برخود حاج قاسم با زنان و خانواده بیان کرد: یکی از ویژگی های شهید سلیمانی که به شدت مشهود است. عطوفت،مهر و محبت وتوجه به جایگاه زنان و توجه به خانواده به ویژه خانواده شهداست. حاج قاسم در حالی که مردی قدرتمند، توانا، با اقتدار کوبنده در برابر دشمن بودند. نهایت عشق و محبت را در مقابل کودکان، زنان بی سرپرست و کسانی که دچار مشکل بودند و مورد۰ظلم واقع شدند داشت.

دکتر خزعلی ادامه داد:حتی آن اقتدار و ایستادگی برگرفته از همین مهر و عطوفت بود چون می خواست از این مظلوم ها و از این ستمدیدگان و کسانی که تحت فشار و پایمال استکبار جهانی قرار گرقته اند دفاع کنند.

برگزاری کنگره بین المللی مکتب حاج قاسم در نگاه زنان سایر کشورها

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده زنان را مدیون به حاج قاسم دانست و نشر مکتب حاج قاسم را راه ادای دین به ایشان معرفی کرد و گفت:ما زنان مسئولیت داریم مکتب سلیمانی را نشر بدهیم و روح سلیمانی را در جای جای جهان و در وجود فرزندان و جوانان مان بدمیم و این جز از زنان ساخته نیست! همان طور که زینب علیه اسلام برای نگه داری مکتب حسین علیه السلام و برای انتشار آن و جلوگیری از تحریف و اینکه رسانه ها نتوانند آنطور که می خواهند حسین را معرفی کنند تلاش کرد.

دکتر خزعلی بیان کرد: این وظیفه بر دوش بانوان است که حقیقتا مدیون سلیمانی هستند. زنانی که در محور مقاومت بودند می دانند اگر سلیمانی نبود چه بلایی بر سرما می آمد و دیدند در لحظاتی که که او غایب بود چه بر سرشان آمد و خودشان زا فارغ از هر دین و مذهبی مدیون سلیمانی می دانند. امیدواریم این دین را به این بزرگ ادا کنیم.

علمداری مسئول کارگروه گفتمان فاطمی یکی دیگر از مهمان های این کنگره بود که در رابطه با پیوند مکتب سلیمانی با گفتمان فاطمی و تاثیر آن بیان کرد: اگر فرهنگ فاطمی در آحاد ملت ها جاری شود محصول آن سربازان ولایت و امامت چون حاج قاسم سلیمانی خواهد بود. گفتمان فاطمی قصد دارد یک شبکه سازی بزرگ از زنان آزاده جهان ایجاد کند و محصول این شبکه سازی دختران فاطمی، مادران فاطمی و سفیران فاطمی چون حاج قاسم سلیمانی باشند. مردانی که در تربیت فاطمی چنین اسوه های تاریخ می شوند و در جهان نقش آفرین می شوند. پا از مرز ها بیرون گذاشته و حافظ جان و مال انسان ها در فرا مرزها می شوند.

علمداری با اشاره به فعالیت مکتب فاطمی و تاصیر پذیری ان از فرهنگ سیدالشهدا مقاومت گفت: مکتب فاطمی قصد دارد که چنین الگوهای بی بدیل را در جامعه زنان با تاثیر از رئیس مکتب مقاومت و فرهنگ مدافعین حرم ایجاد کند. این شبکه سازی قرار است ضمن جاری شدن سیره حضرت زهرا در بطن اعضای شبکه یک جریان هم افزا وحدت بخش در جهان بین زنان مسلمان و تمام زنانی که دغدغه ظلم ستیزی دارند ایجاد کند و این امر میسر نمی شود جز با راه و روشی که بیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند وحدت! وحدت! وحدت!

در جریان این کنگره بین المللی زنان آزادی خواه کشورهای مسلمان از جمله اندونزی، میانمار، الجزایر بولیوی و... مقالات شان را در وصف حاج قاسم و مکتب ایشان خواندند. در همین راستا مواهب الخطیب پژوهشگر برتر جامعه المصطفی و مهمان عراقی این کنگره گفت: خون حاج قاسم و ابومهندس مدادی شده تا ما مادران از حاج قاسم و ابومهندس بنویسیم تا فرزندامان ما بخوانند و بدانند.

گفتنی است در پایان آیین امضا کتاب جهان مرد با حضور مهمان های این کنگره برگزار شد.این کتاب که در سال گذشته منتشر شد. مجموعه داستانک‌های نویسندگان کشور برای حاج‌قاسم سلیمانی است که به کوشش کوثر دانش منتشر شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top