تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/10/28 - 14:16
کد خبر: 421375

فاصله چندانی تا «بسته شدن پنجره جمعیتی» نداریم!

یک فعال حوزه جمعیت و خانواده گفت: مردم کشورمان هنوز از آینده وحشتناک پیری جمعیت ایران اطلاع ندارند؛ اگر با این فرمان جلو برویم، اتفاقات بسیار بدی در انتظار ما خواهد بود! مردم ما باید بدانند با کاهش جمعیت، "امنیت کشور" به مخاطره می‌افتد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سید حسین موسوی درباره طرح "جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" با تأکید بر اینکه نقش لایه میانی جامعه مانند نهادهای مردمی، مساجد و هیئت‌های مذهبی را باید در ترویج فرزندآوری در نظر گرفت، اظهار کرد: اگر نتوانیم در 10 سال آینده برای جمعیت اقدامی انجام دهیم، "پنجره جمعیتی" کشورمان بسته می‌شود و دیگر نمی‌توان کاری کرد!

فاصله چندانی تا «بسته شدن پنجره جمعیتی» نداریم!

وی افزود: امروز در میان روحانیون، طلاب و بسیجی‌ها چند خانواده پیدا می‌کنید که 4 فرزند داشته باشند؟! واقعاً تعداد اندکی است؛ مسئله این است که هنوز جامعه مذهبی هم متقاعد نشده و اراده‌ای برای فرزندآوری ندارد و این امر، کار را پیچیده می‌کند.

این فعال حوزه جمعیت و خانواده تصریح کرد: مردم کشورمان هنوز از آینده وحشتناک پیری جمعیت ایران اطلاع ندارند؛ خطاب به متدینین می‌گویم اگر با این فرمان جلو برویم، اتفاقات بسیار بدی در انتظار ما خواهد بود، وقتی دشمنان برای پیری ایران دندان تیز کرده‌اند باید متوجه شویم موضوع مهمی است؛ اگر امروز بیدار نشویم، سال 1420 جوانی نداریم که از امنیت کشور دفاع کند! بخواهد به سوریه برود و اگر مسئله‌ای نظامی کشور را تهدید کرد از امنیت دفاع کند؛ مسئله امنیت، مسئله مهمی است.

وی ادامه داد: "امنیت" جزو بالاترین نعمت‌هاست و چون در کشور امنیت داریم، نسبت به ناامنی تصویر روشنی نداریم و مردم ما باید بدانند با کاهش جمعیت، امنیت کشور به مخاطره می‌افتد و این مسائل باید برای قشر خاکستری جامعه هم برجسته شود.

فاصله بین ازدواج و فرزندآوری برآمده از سبک زندگی غربی

حجت الاسلام موسوی با طرح این پرسش که چرا بین ازدواج و فرزندآوری 4 یا 5 سال فاصله می‌افتد، متذکر  شد: این سبک زندگی آمریکایی و رفاه‌طلبانه غربی است که فرزند را مانع رفاه می‌دانند؛ هم‌اکنون در کشور اگر فردی سال نخست ازدواج فرزند بیارود، سرزنش می‌شود و می‌گویند تفریح و آسایش خودت چه شد! در حالیکه مادر بودن یک شأن بسیار بالا است.

این فعال حوزه جمعیت و خانواده ادامه داد: جایگاه مادری مطابق با فطرت انسان‌ها است و فاصله افتادن بین ازدواج و فرزندآوری، دور شدن از فطرت است البته فرزندآوری با سختی‌های بسیاری همراه است؛ آیا حاکمیت نمی‌تواند برای بازی بچه‌ها تدبیر کند؟ تعداد پارک‌ها در مقایسه با دهه 60 بسیار زیاد شده است، بازی، بازوی تربیت است و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد.

نقش مهم لایه میانی در افزایش جمعیت

وی یادآور شد: یکی از اقداماتی که دولت سیزدهم و شهرداری‌ها می‌توانند انجام دهند، این است که بخشی از پارک‌های کشور مکانی برای بازی کودکان باشد و بازی‌ها آنالیز شود؛ هم‌اکنون برخی پارک‌ها کاربری خود را از دست داده و محل تجمع معتادان و بزهکاران شده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب در سخنان خود به "لایه‌های میانی" یعنی هیئات مذهبی، مساجد، خیریه‌ها، بنگاه‌های فرهنگی  پایگاه‌های بسیج اشاره کرده‌اند، گفت: اگر لایه‌های میانی را درگیر مسائل و خلأهای کشور کنیم به دلیل ارتباط با مردم می‌توانند خلأها را جبران کنند.

این فعال حوزه جمعیت و خانواده ادامه داد: 3 سال است رهبر انقلاب در ولادت حضرت فاطمه سلام‌الله در دیدار با مداحان، مأموریت خانواده را به آنها می‌سپارند؛ نظام سلطه در تلاش است تا خانواده در ایران دچار تزلزل و فروپاشی شود؛ در بحران جمعیت نباید لایه میانی را نادیده بگیریم و باید برای فعال شدن آنها تلاش کرد؛ لایه میانی هنوز به دنبال مطالبه‌گری است و می‌گوید چرا دولت‌ها برای افزایش جمعیت اقدامی نکرده‌اند در حالیکه خود آنها می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

عدم تمایل به فرزندآوری به دلیل مسائل فرهنگی یا اقتصادی؟!

وی متذکر شد: ریشه اصلی مشکل فرزندآوری و عدم تمایل جامعه امروز ما به آن، اقتصادی نیست بلکه مشکل اصلی، مسائل فرهنگی و سبک زندگی است؛ شمال تهران را با جنوب تهران مقایسه کنید همچنین میزان زاد و ولد در استان‌های ثروتمند مانند مازندران، گیلان و همدان، کمترین است و در استان‌های محروم‌ مانند سیستان و بلوچستان و کردستان که وضعیت اقتصادی مناسب نیست، میزان زاد و ولد بالاتر است! به برخی افراد اگر پول هم بدهند به فکر کار و اقتصاد جدید می‌افتند و  به فرزندآوری حتی فکر هم نمی‌کنند!

انجام روزانه 1000 سقط جنین!

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: بیش از 230 هزار شهید در دوران دفاع مقدس داشتیم و اکنون سالانه بیش از آمار شهدا شاهد سقط جنین هستیم؛ بر اساس آمار متقن روزانه 1000 سقط جنین یا همان قتل جنین انجام می‌شود و هیچ فردی چیزی نمی‌گوید! موضوع قتل جنین از دید نخبگان پنهان مانده است و حتی آمار سالانه 800 هزار سقط جنین را اعلام کرده‌اند! براساس پایین‌ترین آمارهای ارائه شده روزانه هزار قتل جنین اتفاق می‌افتد؛ بزرگترین منکَر جهان، سقط جنین است و این موضوع باید در کشورمان اصلاح شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top