تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/10/29 - 08:17
کد خبر: 421448

آشنایی با آسیاب پلاستیک و انواع آن

آسیاب پلاستیک در واقع دستگاهی بسیار کاربردی در صنعت بازیافت به حساب می آید و همان طور که از نام آن مشخص است این دستگاه پلاستیک را آسیاب کرده و آنها را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده که می توان از آن ها استفاده های دیگر کرد و یا به طور کلی آسیاب شده و به صورت بازیافتی در می آید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آسیاب پلاستیک در واقع دستگاهی بسیار کاربردی در صنعت بازیافت به حساب می آید و همان طور که از نام آن مشخص است این دستگاه پلاستیک را آسیاب کرده و آن ها را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده که می توان از آنها استفاده های دیگر کرد و یا به طور کلی آسیاب شده و به صورت بازیافتی در می آید. امروزه این دستگاه با توجه به زیاد شدن ضایعات پلاستیکی و اهمیت بازیافت آن ها بسیار کاربردی می باشد و از آن برای خرد کردن انواع محصولات پلاستیکی استفاده می شود.

طریقه عملکرد این دستگاه به صورتی است که پلاستیک ها را درون محفظه مخصوص آن می ریزند و ضایعات مورد نظر بسته به اندازه دلخواه شما آسیاب و به قطعات مورد نیاز در می آیند و تحویل شما داده می شوند. این محصول در بسیاری از صنایع و کارگاه های مربوط به تولید پلاستیک کاربرد دارد و با جمع آوری ضایعات پلاستیک به راحتی می توان مواد اولیه و مورد نیاز بسیاری از صنایع را تولید کرد.

این دستگاه معمولا بسیار مقرون به صرفه می باشد و در کاهش بسیاری از هزینه های جانبی تولید پلاستیک موثر است. همچنین این دستگاه مصرف برق کمی دارد و انرژی زیادی را صرف نمی کند و علاوه بر این نیاز به نیروی انسانی زیادی ندارد و خود به صورت اتومات به آسیاب کردن مواد پلاستیکی می پردازد.

آشنایی با آسیاب پلاستیک و انواع آن

         آسیاب پلاستیک

انواع مختلف دستگاه اسیاب کردن پلاستیک

دستگاه آسیاب کردن پلاستیک در انواع و مدل های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های مخصوص به خود را دارند. به طور کلی می توانیم این دستگاه را به دو دسته تقسیم بندی کنیم که عبارت هستند از:

یکی از انواع این محصولات، دستگاه اسیاب پلاستیک شمشیری است که از تیغه های بسیار قدرتمند و تیز برخوردار است و همانند یک چرخ گوشت بزرگ تمامی پلاستیک ها را خرد می کند. موتور این دستگاه همچنین قدرت و توان بسیار بالایی دارد و با ریختن مواد پلاستیکی در محفظه آن پلاستیک ها به قطعات دلخواه آسیاب می کند.

نوع دیگر این دستگاه از نوع چکشی می باشد و همان طور که از نامش مشخص است برخلاف دستگاه آسیاب شمشیری از یک چکش برای خرد کردن ضایعات پلاستیکی استفاده می کند. چکش این دستگاه بسیار بزرگ و سنگین می باشد که با بالا و پایین شدن این چکش پلاستیک ها خرد می شود.

هر دو این دستگاه ها در کیفیت های متفاوت به بازار عرضه می شوند و برای خریدی با اطمینان می توان به فروشگاه های نوین آسیاب که عرضه کننده و تولید کننده انواع آسیاب صنعتی هستند مراجعه کرد.

تفاوت این دستگاه ها با هم معمولا در نوع خرد کردن آن است که با توجه به این که در دستگاه چکشی ضربه بر پلاستیک وارد می شود ممکن است قطعات کوچکتر تا بخورند که در این صورت قابل استفاده نخواهند بود و باید دوباره آسیاب شوند ولی دستگاه شمشیری معمولا پلاستیک ها را به قطعات کوچکتر و مساوی تقسیم می کند. علاوه بر این دستگاه چکشی با توجه به بالا و پایین شدن چکش ممکن است سروصدای بیشتری را در مقایسه با دستگاه شمشیری ایجاد کند.

آشنایی با آسیاب پلاستیک و انواع آن

       آسیاب پلاستیک

مزایا استفاده از دستگاه آسیاب پلاستیک

همان طور که می دانیم امروزه پلاستیک جز جدا نشدنی از زندگی انسان است و در تمامی ابعاد زندگی دیده می شود. بنابراین دور ریز این پلاستیک ها نیز بسیار زیاد می باشد و مدت زمان بازیافت آن در طبیعت بسیار بالا است و می تواند به طبیعت و محیط زیست آسیب برساند. بنابراین با کمک دستگاه آسیاب پلاستیک می توان از وجود چنین مشکلاتی جلوگیری کرد و دوباره از ضایعات پلاستیکی استفاده کرد.

علاوه بر این از آنجایی که تمامی مواد پلاستیکی از مواد نفتی ساخته شده است بازیافت این مواد با کمک این دستگاه می تواند به کاهش مصرف نفت کمک بزرگی کند.

کاهش انتشار گاز های گلخانه ای، کاهش ضایعات پلاستیکی و دوستدار محیط زیست بودن این محصول از دیگر مزایا این دستگاه است.

کاهش قیمت پلاستیک و حفظ تعادل در قیمت آن از دیگر مزایای این دستگاه است که به اقتصاد کشور نیز کمک می کند.

آشنایی با آسیاب پلاستیک و انواع آن

     آسیاب پلاستیک

نکات مهم در خرید این دستگاه

همان طور که گفته شد دستگاه آسیاب پلاستیک در انواع و مدل های مختلف در بازار موجود می باشد که باید در هنگام خرید به آن دقت داشت و متناسب با نوع نیاز نوع و مدل دستگاه انتخاب شود.

این دستگاه ها همچنین در برند های مختلف توسط شرکت ها و کارخانه های مختلف تولید و ساخته می شوند که در هنگام خرید بهتر است از برند های معتبر در این زمینه خرید انجام شود. یکی از این برند های معتبر که تولید کننده انواع آسیاب صنعتی می باشند شرکت نوین آسیاب می باشد که با خیال راحت می توان از این برند محصول مورد نظر خود را تهیه نمود.

ظرفیت دستگاه یکی دیگر از نکات مهم در خرید این محصول است که با توجه به نوع نیاز باید ظرفیت آن تعیین شود و این دستگاه ها هر کدام ظرفیت های متفاوتی دارند و می توانند مقدار معینی از پلاستیک را آسیاب کنند.

نوع تیغه ی این دستگاه ها نکته مهم دیگر در خرید این محصول است که معمولا در دو نوع چکشی و شمشیری در بازار موجود می باشند و معمولا هر کدام از آنها مناسب پلاستیک های مختلف می باشد. به طور مثال تیغه های شمشیری بیشتر برای ضایعات نایلون و بطری های پت مناسب است در حالیکه تیغه های چکشی بیشتر برای پلاستیک های لاک و پلاستیک های تزریق مناسب تر می باشد.

امنیت و ایمنی دستگاه یکی دیگر از نکات مهم در خرید دستگاه آسیاب پلاستیک است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورت عدم امنیت و ایمنی ممکن است دستگاه و یا محصولات دچار آسیب شوند و حتی در مواردی ممکن است باعث صدمات و خسارت های انسانی و جانی نیز شود.

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش یکی دیگر از نکات مهمی است که باید در زمان خرید به آن دقت شود و با داشتن گارانتی می توان در صورت خرابی و ایجاد مشکل دستگاه را تعویض کرد و در صورت داشتن خدمات پس از فروش می توان از خدمات رایگان آن بهره برد.

آشنایی با آسیاب پلاستیک و انواع آن

      آسیاب پلاستیک

 

منبع :

https://novinasiab.ir

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top