تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/10/30 - 15:15
کد خبر: 421621

ویژگی‌های یک سایت خوب

مسلماً صرف وجود یک سایت به خودی خود و بدون رعایت برخی از اصول نمی‌تواند تأثیر چندانی بر بهبود کسب و کار داشته باشد. یک سایت وقتی بر کسب و کار شما مؤثر است که پارامترهایی را به عنوان یک سایت کارآمد در خود داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این مقاله قصد بر آن داریم که مهمترین مولفه هایی که در بحث طراحی یک سایت می تواند مورد بررسی قرار بگیرد را مورد بررسی قرار دهیم. اهمیت یک وبسایت اینترنتی بر رشد و بهبود کسب و کارهای مختلف اعم از تجارت‌های الکترونیک و حتی تجارت‌های غیر الکترونیک امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. زمانی بود که فقط فعالیت‌های اینترنتی نیاز به وبسایت داشتند، اما امروزه با گسترش اینترنت هر فعالیت کاری برای افزایش راندمان خود نیاز به یک وبسایت دارد.

اما مسلماً صرف وجود یک سایت به خودی خود و بدون رعایت برخی از اصول نمی‌تواند تأثیر چندانی بر بهبود کسب و کار داشته باشد. یک سایت وقتی بر کسب و کار شما مؤثر است که پارامترهایی را به عنوان یک سایت کارآمد در خود داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از این پارامترها خواهیم پرداخت.

ظاهر آراسته سایت

از مهمترین پارامترهای یک سایت خوب می توان به ظاهر آراسته یا نساید اشاره نمود این روزها سایت های متنوع ایجاد می شود که اگر نتواند با کاربر خود ارتباط بصری خوبی برقرار کنند شکست می خورند لذا داشتن گرافیک خوب از مهم ترین مولفه های طراحی یک سایت می باشد.

  • بک گراند یک وب سایت باید رنگ روشنی داشته باشد و از رنگهای تیره به هیچ عنوان نباید استفاده کرد.
  • از فونتهای بسیار محدود و استاندارد استفاده شود.
  • کار با وبسایت برای یک کودک یا یک پیرمرد نیز ساده باشد.
  • از تبلیغاتی مانند فلش استفاده نشود.
  • از انیمیشن‌های تند و عجیب غریب پرهیز شود.
  • ساختار یک وب سایت باید دسته بندی شده باشد.

سایت ها باید ریسپانسیو باشند

پارامتر دیگری که در طراحی سایت ها بسیار مورد اهمیت قرار می‌گیرد بحث ریسپانسیو بودن سایت ها می باشد امروزه کاربران اینترنت بیشتر در دنیای موبایل جستجو های خود را انجام می دهند لذا نمایش صحیح سایت شما در گوشی های موبایل بسیار حائز اهمیت است هم برای اینکه کاربران از سایت شما رویگردان نشوند و هم برای کسب امتیاز بیشتر سئو.

ویژگی‌های یک سایت خوب

سرعت لود سایت

مورد سوم و مورد بسیار حائز اهمیت بحث سرعت لود سایت شما می باشد گوگل از سرعت سایت تحت عنوان اعضای حیاتی بدن سایت نام می‌برد لذا بالا بودن سرعت سایت شما به معنای زنده بودن سایت شما برای سایت گوگل به حساب می آید و این یک ضرورت است چه سایت هایی با سرعت بالا طراحی کنیم. در هر آموزش سئو این مورد بسیار حیاتی می باشد.

 یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل سرعت یک وب سایت است. دلیل اهمیت دادن گوگل به این مورد از آن جهت است که کاربران به سرعت از سایت‌هایی که دارای سرعت پایینی هستند، خارج می‌شوند.

گوگل تمام تلاشش را می‌کند بهترین پیشنهادهای ممکن را به کاربران خود ارائه کند. به طور کلی وب سایت‌هایی که زیر سه ثانیه لود می‌شوند، عالی‌ترین امتیاز را خواهند گرفت.

یکی از دلایل راه‌اندازی وبسایت این است که به صورت حضوری نمی‌توان در تمامی ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته با کاربر در ارتباط بود. اما وبسایت این قابلیت را فراهم می‌کند تا بدون محدودیت مکانی و زمانی بتوانید با کاربران خود در ارتباط باشید. منظور از آپتایم زمانی است که سایت شما بر روی اینترنت برای همه در دسترس است. یک سایت خوب آپتایمی نزدیک به صد در صد دارد. یک لحظه در دسترس نبودن وبسایت شما می‌تواند به اندازه از دست دادن چندین مشتری به ضرر شما تمام شود.

امنیت بالا یک ضرورت است

پارامتر بعدی در طراحی یک سایت خوب امنیت آن سایت می باشد این روزها هکر ها کم نیستند و نکند سایت شما طعمه ای مناسب برای حملات هکری آنها باشد لذا شما ملزم هستید هم جهت حفظ اطلاعات شخصی خود و هم جهت حفظ اطلاعات مشتریان خود سایتی با امنیت بالا طراحی نمایید.

بحث امنیت نیز یکی از موارد گسترده و بسیار حائز اهمیت یک وبسایت می‌باشد. ممکن است تمامی فاکتورهای یک وبسایت مناسب را در ایجاد وبسایت خود لحاظ کرده باشید، حتی مدتی هم بر روی وبسایت فعالیت کنید و به نتایج مناسبی دست یابید، اما اگر امنیت وبسایتتان مناسب نباشد هر لحظه امکان بروز اختلال در وبسایت و به هدر رفتن تمامی زحماتتان باشد. از همین رو لازم است که فاکتورهای امنیتی هرچه بیشتر از ابتدای ایجاد یک وبسایت مد نظر قرار گرفته و اعمال شوند.

کیفیت محتوا

از دیگر پارامترهایی که می‌توان به آن اشاره نمود کیفیت محتوای سایت شماست توجه داشته باشید که کاربران با محتوای سایت شما درگیر می‌شود و اگر نتوانید محتوایی جذاب برای آنها تهیه نمایید قطعاً مشتریان شما از سایتتان رویگردان خواهند شد.

 امروزه مفهومی به نام بازاریابی محتوایی در گوشه و کنار فضای وب شنیده می‌شود. امروزه یکی از بهترین و بهینه‌ترین راه‌های بازاریابی، بازایابی بر اساس محتوا است. متأسفانه در کشور ما مفهوم تولید محتوا با ترجمه مقاله‌ی انگلیسی مترادف است. محتوا شامل ۴ گروه تولید محتوای متنی، صوتی، گرافیکی و ویدیویی است. در حال حاضر تولید محتوای متنی بیشترین سهم را در فضای وب به خود اختصاص داده است. اما امروزه محتوایی که باعث تغییر چشمگیری در رتبه و ارزش یک وب سایت چه از نظر گوگل و چه مخاطب می شود، تولید محتوای ویدئویی است.

از شاخص‌های یک وب سایت خوب تولید محتوای مداوم و با ارزش است. تولید محتوا باعث جذب مخاطبین و تبدیل مخاطبین به مشتریان و تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار خواهد شد.

 

انتخاب نام دامنه مناسب

لازم به ذکر است که باید برای سایت خود از دامنه مناسب که در ذهن مشتری بماند و همچنین از هاستی مناسب که قطعی نداشته باشد و سرعت لود بالایی داشته باشد استفاده نمایید. دامنه نام تجارت شماست که بر سایتتان نهادید پس برای انتخاب این نام از وسواس زیادی استفاده کنید. نامی که در ذهن بماند و در آینده امکان برند سازی را برای شما فراهم نماید.

سئو ضرورتی برای هر سایت

پارامتر بعدی در طراحی یک سایت ایجاد زیرساخت های بسیار مناسب برای سئو سایت شما می باشد این روزها در کشورمان ایران مقوله سئو بسیار حائز اهمیت شده است و می‌توان از بین شهرهایی که بحث و پرداخته اند جایگاه سئو در اصفهان را بالاتر از شهرهای دیگر دانست. سایتی که سئو نشود همچون کارت ویزیتی است که هرگز پخش نشود. شما سایت را برای دیده شدن طراحی می نمایید پس برای دیده شدن آن باید راهکاری اندیشید و بهترین راهکار قطعا سئو است.

ویژگی‌های یک سایت خوب

کاربران بنا بر تجربه خود به سایت ها سر می زنند

تجربه کاربری را دست کم نگیرید بسیاری از کاربران اینترنت به محیط های بعضی از سایتها عادت کرده اند سعی نکنید این عادت را بشکنیم در مقوله طراحی سایت نیز مانند بحث سئو می توان طراحی سایت در اصفهان را پیشرو دانست نسبت به طراحی سایت در شهرهای دیگر کشور وشاید سئومن بهترین شرکت در این شهر باشد. در پرسشنامه ای که از دوستان اصفهانی تهیه نمودیم دریافتیم که مردمان این شهر معمولا از سایت هایی که تجربه کاربری آنها را زیر سوال میبرد رویگردان می شوند.

موارد فوق ویژگی یک سایت خوب است به طوری که تاثیر بسزایی برای کسب و کار شماخواهد داشت. هرکدام از این موارد در توسعه کسب و کار شما کمک خواهد کرد. مثلا اگر سایتی طراحی کردید اما تجربه کاربری خوبی نداشته باشد به طور حتم بازدیدکنندگان سایت خود را از دست خواهید داد. بدین صورت تنها راه اندازی یک سایت کافی نیست و باید در کنار طراحی موارد دیگر را رعایت کنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
شهاب صفاری
1401/07/30 - 14:15

سایت بروکر فارسی هم طراحی کردن
رضا کریمی
1401/07/30 - 14:20

کارشون عالیه سایت شیک هنر را طراحی کردن
تورهای مسافرتی آفری
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top