تاریخ انتشار: شنبه 1400/11/02 - 08:38
کد خبر: 421681

بهترین مانومتر موجود در بازار کدام است

ما در ته یک اقیانوس از عنصر هوا غوطه ور زندگی می کنیم، که با آزمایش های بی چون و چرای دارای وزن شناخته شده است. این آزمایش که به آزمایش تورچیلی معروف است، اساساً اولین فشار سنج مستند است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، از مانومتر برای اندازه گیری فشار، تجزیه و تحلیل نیروی وارد شده توسط یک سیال (مایع یا گاز) بر روی سطح استفاده می شود. فشار به طور معمول در واحد نیرو در واحد سطح اندازه گیری می شود. تکنیک های زیادی برای اندازه گیری فشار و خلا وجود دارد. به ابزارهایی که برای اندازه گیری و نمایش فشار در یک واحد انتگرال استفاده می شوند فشار سنج یا مانومتر گفته می شود. مانومتر مثال خوبی است، زیرا از سطح و وزن یک ستون مایع برای اندازه گیری و نشان دادن فشار استفاده می کند. به همین ترتیب گیج بوردون که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد یک دستگاه مکانیکی است که هم اندازه گیری می کند و هم نشان می دهد و احتمالاً بهترین نوع سنجش است.

بهترین مانومتر موجود در بازار کدام است

گیج فشار چیست

گیج سنج، فشار سنجی است که برای اندازه گیری فشارهای کمتر از فشار جوی محیط که به عنوان نقطه صفر تنظیم می شود، در مقادیر منفی استفاده می شود (به عنوان مثال: −15 psig یا −760 mmHg برابر با خلا total کل). بیشتر گیج ها فشار را نسبت به فشار اتمسفر به عنوان نقطه صفر اندازه گیری می کنند، بنابراین این شکل از خواندن به سادگی "فشار گیج" نامیده می شود. با این حال، هر چیزی بیشتر از خلا کامل از نظر فنی نوعی فشار است. برای قرائت های بسیار دقیق، به ویژه در فشارهای بسیار کم، از گیجی که از خلا کامل به عنوان نقطه صفر استفاده می کند، می توان قرائت فشار را در مقیاس مطلق استفاده کرد.

روشهای دیگر اندازه گیری فشار شامل سنسورهایی است که می توانند فشار فشار را به یک نشانگر از راه دور یا یک سیستم کنترل (تله متری) منتقل کنند.

در بیشتر تاریخ بشریت، فشار گازهایی مانند هوا نادیده گرفته می شد، یا انکار می شد، یا به عنوان یک امر مسلم پذیرفته می شد، اما از اوایل قرن 6 قبل از میلاد، فیلسوف یونانی Anaximenes از Miletus ادعا کرد که همه چیز از هوا ساخته شده است که به سادگی با تغییر تغییر می یابد سطح فشار او می توانست تبخیر آب، تبدیل شدن به گاز را مشاهده کند و احساس کند که این حتی در ماده جامد نیز اعمال می شود. هوای متراکم بیشتر باعث سرد شدن اجسام سنگین تر و سنگین تر شدن هوا و منبسط شدن هوا باعث ایجاد اجسام سبک و گرمتر می شود. این چیزی شبیه به چگالی گازها در هنگام گرم شدن کمتر و در هنگام خنک شدن از چگالی بیشتر است.

در قرن هفدهم، Evangelista Torricelli آزمایشاتی را با جیوه انجام داد که به او اجازه می داد حضور هوا را اندازه گیری کند. او یک لوله شیشه ای را که از یک سر آن بسته بود، در یک کاسه جیوه فرو می برد و قسمت انتهایی آن را بیرون می آورد و قسمت انتهایی آن را غوطه ور نگه می دارد. وزن جیوه باعث پایین آمدن آن می شود و در انتهای آن خلا part جزئی باقی می ماند. این اعتقاد او را تایید کرد که هوا / گاز دارای جرم است و باعث ایجاد فشار بر روی چیزهای اطراف آن می شود. پیش از این، نتیجه محبوب تر، حتی برای گالیله، این بود که هوا بدون وزن است و خلا is است که مانند یک سیفون نیرو ایجاد می کند. این کشف کمک کرد Torricelli به این نتیجه برسد:

    ما در ته یک اقیانوس از عنصر هوا غوطه ور زندگی می کنیم، که با آزمایش های بی چون و چرای دارای وزن شناخته شده است. این آزمایش که به آزمایش تورچیلی معروف است، اساساً اولین فشار سنج مستند است.

بلیز پاسکال دورتر رفت، و خواهر شوهرش این آزمایش را در ارتفاعات مختلف روی یک کوه انجام داد و در حقیقت دریافت که هرچه در اقیانوس جو دورتر باشد، فشار بیشتر می شود.

بهترین مانومتر موجود در بازار کدام است

مانومتر پکنز ترکیه

برای بیش از 45 سال، PAKKENS یک شرکت پیشرو در طراحی و ساخت انواع ابزار اندازه گیری فشار و دما، گروه های هیدرولیک، HVAC و محصولات بهداشتی و قطعات دقیق ماشینکاری شده مشتری است.

PAKKENS با بیش از 450 کارمند واجد شرایط و آموزش دیده در دو تأسیسات تولید کاملاً یکپارچه، به تولیدکنندگان اصلی و کاربران نهایی در نفت و گاز، مواد شیمیایی پتروشیمی، مواد شیمیایی، دارویی، بیوتکنولوژی، فرآوری مواد غذایی، تهویه مطبوع، ماشین سازی، هیدرولیک، کشاورزی، ساخت و ساز خدمات ارائه می دهد. و صنایع خودروسازی خدمات ارائه می دهد.

PAKKENS علاوه بر تقویت مداوم حضور خود در خطوط تجاری موجود، در چارچوب برنامه های رشد استراتژیک و پایداری خود به سرمایه گذاری در زمینه طراحی و ساخت محصولات با ارزش افزوده بالا و نوآورانه ادامه می دهد. انواع ترمومتر و مانومتر را از پرتوتکنیک نماینده پکنز ترکیه تهیه نمایید.

انواع مانومتر پکنز

بهترین مانومتر موجود در بازار کدام است

1- مانومتر دیجیتال: این نوع مانومتر ها همان طور که از نام آن ها پیداست فشار اندازه گیری شده را به صورت عدد دیجیتالی بر روی یک صفحه نمایش، نمایش می دهند.

2- مانومتر روغنی: همان طور که می دانید برخی از وسیله ها هستند که دائما در حال لرزشند و نمی توان آن ها را به طور ثابت نگه داشت به همین دلیل برای اندازه گیری فشار این نوع وسیله ها از فشارسنج هایی استفاده می شود که عقربه شان مقدار دقیق را نمایش دهد مانومتر روغنی از مانومترهایی می باشد که از ویژگی برخوردار است و می توان برای اندازه گیری فشار این نوع دستگاه ها از آن استفاده کرد.

3- مانومتر اکسیژن: مانومتر اکسیژن که نام دیگر آن رگولاتور اکسیژن می باشد قطعه ای است که در قسمت بالایی کپسول اکسیژن نصب می شود وظیفه این قطعه این است که میزان اکسیژن ورودی و خروجی را اندازه گیری می کند و این امکان را به کاربر می دهد که بتواند خودش آن را تنظیم کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top