به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، جشنواره فیلم فجر امسال چهلمین دوره خود را درحالی پشت سر میگذارد که به سیاق هر دوره، امسال هم از حواشی دور نماند و حرف و حدیثهای محل برگزاری جشنواره از چارسو آغاز و در نهایت به برج بلند بالای تهران ختم شد. رفت و آمد ۲۴ ساعتهای که حرف و حدیث هم کم نداشت.
یوسف بچاری تهیهکننده تلویزیون که تجربه حضور و کار در چندین دوره جشنواره فیلم فجر در برج میلاد را داشته است، با اشاره به وضعیت برج میلاد در میزبانی از جشنواره فیلم فجر، خاطرنشان کرد: به عنوان یک مخاطب جشنواره فیلم فجر که حدود ۵ سال در فضای برج میلاد کار کردهام شخصا برج میلاد را میپسندم چرا که به لحاظ معماری این گونه است که آدمها همدیگر را میبینند و اساسا مهمترین مزیت یک رویداد فرهنگی همین دیدار آدمهاست.
وی افزود: در شرایط امروز به دلیل مشغله و فاصله و مسائلی از این دست فرصت دیدار شاید بسیار کم و کوتاه باشد اما جشنواره فرصتی برای دیدار است و معماری برج میلاد این امکان را میدهد؛ ضمن این که چون شکل دایرهای در این فضا است، احتمال این که آدمها همدیگر را ببینند بسیار زیاد است چرا که فقط یک درب ورودی و خروجی دارد.
از نظر دسترسیها هم این فضا معقول است چرا که در حاشیه اوتوبان است و دسترسیها مناسب است و از منظر پارکینگ و جای پارک هم خوب است؛ بر این اساس برج میلاد تهران در مجموع در بحث پذیرایی ها، حضور آدمها و سالن های کنفرانس های مطبوعاتی به لحاظ فرهنگی خوب است.
بچاری تاکید کرد: نکته منفیای که در مورد میزبانی برج میلاد از جشنواره فیلم فجر وجود دارد، موضوع کیفیت فنی صدای پخش در سالنها به خصوص سالن اصلی این مجموعه است. این موضوع همواره مورد نقد صاحبنظران و فیلمسازان بوده چرا که کیفیت سالن اصلی برج میلاد درگیر اشکالاتی است.
وی افزود: تاجایی که اطلاع دارم سیستم صوتی برج میلاد برند خوبی است اما شاید ایراد از معماری سالن باشد و این که اساسا این سالن برای نمایش فیلم ساخته نشده است.