تاریخ انتشار: شنبه 1400/11/09 - 09:55
کد خبر: 422430

کدام استابلایزر برای واحد شما مناسب‌تر است؟

در حالت معمول، از یو پی اس در مراکز درمانی و یا بیمارستان‌ها که نیاز شدیدی به برق دارند استفاده می‌شود. چرا که نبود برق می‌تواند خسارت‌های شدیدی ایجاد کند. اما میزان قطعی برق در شهرها در حال حاضر، کم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، استابلایزر یا تثبیت‌کننده ولتاژ، به دستگاهی گفته می‌شود که می‌تواند تمامی نوسانات و پرش‌های ناگهانی جریان برق را تحت کنترل خود دربیاورد و جریانی بدون نوسان و پرش را در اختیار وسائل برقی شما قرار دهد. با توجه به کاربردهای این ابزار، بسیاری از افراد قصد دارند یک تثبیت‌کننده مناسب ولتاژ برای واحد خود انتخاب و خریداری کنند. در این شرایط در نظر گرفتن این نکته که خرید استابلایزر و محافظ ولتاژ برای واحد شما لازم است، اهمیت دارد.

کدام استابلایزر برای واحد شما مناسب‌تر است؟

برای هر واحد چه استابلایزری لازم است؟

دستگاه‌های برقی خانگی از قبیل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی و… سیستم‌های بسیار حساسی هستند. بنابراین لازم است برای محافظت هر چه بهتر از این ابزار، استابلایزر مناسب انتخاب و خریداری شود. تثبیت‌کننده‌های ولتاژ از نظر تکنولوژی ساخت، شامل ۳ دسته اصلی هستند و عبارت‌اند از استابلایزرهای رله‌ای، سرووموتوری و سوئیچینگ یا استاتیک. این ابزار از نظر میزان ولتاژ نیز به انواع تک‌فاز و سه‌فاز دسته‌بندی می‌شوند. بنابراین و برای این‌که بدانید کدام استابلایزر برای واحد شما مناسب‌تر است، باید انواع این سیستم‌ها را بشناسید.

1-استابلایزر رله‌ای

این سیستم‌ها یک ترانس دارند که دارای چند رله است. این رله‌ها می‌توانند سرهای خروجی سیم‌پیچ‌ها را به‌ گونه‌ای تنظیم کنند که با برق منازل هماهنگی داشته باشد. این سیستم‌ها برق را به‌ صورت پله‌ای اصلاح می‌کنند و در کمتر از یک ثانیه، نوسانات برق و یا افت ولتاژ را تنظیم می‌نمایند. این تثبیت کننده‌ها برای حفاظت از وسایل برقی خانگی و باارزش به کار می‌روند.

2-استابلایزر سرووموتوری

این دستگاه‌ها از یک ترانس حلقوی ایجاد شده‌اند. برروی این ترانس نیز یک بازو طراحی‌ شده است که می‌تواند تحت کنترل ترانس قرار بگیرد. این بازو می‌تواند تغییرات و نوسانات برق را کنترل کند. این تثبیت‌کننده‌ها دقت بالاتری نسبت‌ به نوع رله‌ای دارند و می‌توانند در میزان کمتر از ۳ ولت، نوسانات را کنترل کنند.

3-استابلایزر سوئیچینگ یا استاتیک

این تثبیت‌کننده‌ها، سرعت بسیار بالاتری نسبت به نوع رله‌ای و سرووموتوری دارند و دقت آن‌ها هم بیشتر است. این سیستم‌ها دارای یک کانورتر الکترونیکی هستند که می‌تواند ولتاژ برق را به اندازه‌ مورد نیاز وسائل برقی، تغییر دهد. در این سیستم‌ها از یک میکروپروسسور نیز استفاده‌ شده است. این ابزار می‌تواند در هنگام تشخیص هرگونه نوسان در برق، پیامی را به کانورتر ارسال نماید. در بخش کانورتر نیز ولتاژ مورد نیاز برای دستگاه برقی، ساخته می‌شود و به ترانس منتقل می‌گردد. از این طریق ولتاژ برق اصلاح و تنظیم می‌شود.

بنابر آنچه گفته شد در صورتی‌ که محل زندگی شما نوسانات زیاد ولتاژ برق دارد و این نوسانات به‌ صورت پله‌ای است، بهتر است از تثبیت‌کننده‌های رله‌ای برای واحد و ساختمان خود استفاده کنید. اما در مکان‌هایی که ولتاژ برق در بیشتر موارد، از حد مجاز خود پایین‌تر و یا بالاتر است انتخاب استابلایزر سرووموتوری، گزینه مناسب‌تری است. چرا که این ابزار، ترانس حلقوی دارند و لذا عملکرد آن‌ها دقیق‌تر است.

هم‌چنین باید مقدار جریان برق مصرفی و تعداد لوازم برقی خانگی خود را نیز در نظر بگیرید و نوع این لوازم را نیز تعیین کنید. اگر منزل کوچکی دارید و لوازم برقی شما از انواع دستگاه‌های رایج است، برای نمونه از ماشین لباس‌شویی، ظرف‌شویی، یخچال و… استفاده می‌کنید می‌توانید از سیستم‌های ۲۵ تا ۶ هزار آمپر برای تمام واحد خود استفاده کنید.

اما در صورتی که علاوه‌ بر این وسائل برقی، کولر گازی هم دارید لازم است از سیستم‌هایی استفاده کنید که خروجی آن‌ها ولتاژ بیشتری داشته باشد. استابلایزرها از نظر بازه ولتاژ نیز دارای انواع تک‌فاز و سه‌فاز هستند. بیشتر تثبیت‌کننده‌های ولتاژ که برای حفاظت از تجهیزات برقی خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، استابلایزرهای تک‌فاز هستند.

تثبیت‌کننده‌های سه‌فاز نیز در صنایع و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تثبیت‌کننده‌های ولتاژ تک‌فاز خود، در انواع رله‌ای، سرووموتوری و استاتیک طراحی می‌شوند. اما استابلایزرهای سه ‌فاز به دلیل این‌که نیاز به ترانس بسیار قوی‌تری دارند، در ۲ نوع تثبیت‌کننده رله ای و استاتیکی، تولید می‌شوند.

 توضیحات تکمیلی در مورد ترانس اتوماتیک و استابلایزر سه فاز  https://rms-electronics.com/product-category/three-phase-automatic-transformer/

تفاوت استابلایزر و ups

کدام استابلایزر برای واحد شما مناسب‌تر است؟

استابلایزر و یو پی اس، هر دو، می‌توانند نوسانات و نویزهای جریان برق را حذف کنند و جریان برق یکنواخت به لوازم برقی برسانند. تفاوت اصلی این ۲ سیستم این است که یو پی اس، یک باطری دارد که از آن برای زمان خاموشی و یا نبودن برق استفاده می‌شود.

در حالت معمول، از یو پی اس در مراکز درمانی و یا بیمارستان‌ها که نیاز شدیدی به برق دارند استفاده می‌شود. چرا که نبود برق می‌تواند خسارت‌های شدیدی ایجاد کند. اما میزان قطعی برق در شهرها در حال حاضر، کم است. بنابراین برای مصارف خانگی، استفاده از استابلایزر، گزینه بسیار مناسب‌تری است.

یو پی اس، تنها یک برد الکترونیکی دارد. لذا در شرایطی که ولتاژ برق شهر پایین و یا بالا است، برق را قطع می‌کند. این سیستم یک مدار تاخیر نیز دارد که از آن برای اتصال مجدد برق، استفاده می‌کند. این سیستم، ابتدایی است و نمی‌تواند حفاظت دقیقی از ابزار برقی شما به عمل آورد. برای این منظور استابلایزر، محافظ دقیق‌تری است. برای توضیحات تکمیلی در مورد تفاوت استابلایزر و UPS اینجا را کلیک کنید !

پرنیک[ rms-electronics.com ]  با ارائه بهترین استابلایزرها و ادوات الکترونیکی دانش بنیان با ضمانتنامه معتبر سالهاست که در بازار ایران پا به عرصه گذاشته و خیلی زود سهم بزرگی از بازار را کسب کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top