تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/11/11 - 17:20
کد خبر: 422770

طراحی نما ساختمان با بهترین شرکت طراحی نما در ایران و جذب کاراموز

در این مقاله شما عزیزان را با طراحی نما و ویژگی هایی در این باره و بهترین شرکت های موجود در این زمینه آشنا کرده ایم. شرکت معماری هیرادانا یکی از معبتر ترین ها در این زمینه می باشد که شما عزیزان می توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، قصد داریم این مقاله را با یک پرسش آغاز کنیم. به نظر شما اولین چیزی که بعد از برخورد با یک بنا توجه افراد را به خود جلب می کند چیست؟

پاسخ این سوال نمای یک ساختمان است. از این روی می توان فرآیند طراحی نما در معماری را بسیار پراهمیت تلقی کرد.

طراحی نما ساختمان با بهترین شرکت طراحی نما در ایران و جذب کاراموز

طراحی نما پروسه ای بسیار حساس و پر اهمیت است.

انتظار می رود بعد از اتمام این مقاله بتوانید به سوال هایی که در ادامه مطرح می شود پاسخ دهید.

  • هزینه ی طراحی نما چقدر است؟
  • مدت زمانی که انجام این فرآیند طول می کشد به چه نکاتی بستگی دارد؟
  • با چه متریال هایی می توان اقدام به انجام این فرآیند کرد؟
  • آیا نمای یک ساختمان می تواند از سبک های مشخصی پیروی کند؟
  • فرآیند نصب متریال در نمای یک بنا چقدر طول می کشد؟
  • شرکت معماری های معتبر به جهت انجام این فرآیند چه نام دارند؟

نمای یک ساختمان نشان دهنده ی طول عمر و کیفیت آن می باشد. از این روی لازم است این فرآیند با حضور افراد متخصص و توانمند انجام شود.

متریال های موجود به جهت انجام فرآیند طراحی نما

جالب است بدانید که تنوع در متریال های موجود به جهت انجام فرآیند طراحی نما ساختمان بسیار زیاد است. از این روی افراد می توانند بر اساس بودجه و سلیقه ی شخصی خود اقدام به انتخاب کنند. برخی از نماها به شرح ذیل می باشد.

  • انواع سیمان
  • آجر
  • گچ
  • سنگ

نمای یک ساختمان نیز مانند دیگر شاخه های هنری نظیر لباس دارای مد می باشد. از این روی در هر دوره ای از زمان شاهد یک مد در این پروسه خواهیم بود.

موارد بالا تنها بخش اندکی از متریال های موجود می باشد که از میان آن می توان سیمان را ارزان ترین و سنگ را گران ترین در نظر داشت.

طراحی نما بر اساس اقلیم و شرایط آب و هوا

بعد از گذر از بحث زیبایی، توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم محیط نیز نکته ی دیگری است که باید به آن پایبند بود. برای مثال در آب و هوای بارانی شمال کشور، متریال سنگ و در آب و هوای خشک برخی از شهر ها نظیر یزد نمای سیمانی انتخاب بسیار هوشمندانه ای می باشد.

اقلیم و شرایط آب و هوایی باعث شده تا انجام پروسه ی طراحی نما ساختمان یک کار تخصصی محسوب شود و برای انجام آن نیاز به یاری گرفتن از افراد متخصص داشته باشید.

طراحی نما ساختمان با بهترین شرکت طراحی نما در ایران و جذب کاراموز

مدت زمان نصب و طراحی نما

بسته به متریال انتخابی مدت زمان های مختلفی برای نصب متریال احتیاج است. برای مثال آیتم های سنگی مدت زمان بیشتری به منظور نصب احتیاج دارند.

از میان متریال های موجود انواع سیمان در مدت زمان کمتری نصب خواهد شد.

به یاد داشته باشید که هر چه زمان نصب افزایش پیدا کند به همان نصب هزینه ی نهایی نیز بیشتر خواهد شد.

 محاسبه ی هزینه ها در فرآیند طراحی نما

بسته به نوع متریال، مدت زمان لازم برای نصب، تعداد طبقات و سختی کار هزینه ها متغیر خواهد بود. هر چه تعداد واحد و یا طبقات یک بنا بیشتر باشد. قطعا هزینه ی نصب نیز افزایش خواهد داشت.

عمده ی هزینه صرف خرید متریال خواهد شد. شما عزیزان می توانید به جهت کاهش هزینه ها به سراغ انتخاب متریال های گچ و یا سیمان بروید. زیرا این آیتم در عین زیبایی و مقاومت از قیمت بسیار ارزان تری نیز برخوردار خواهد بود.

آیا طراحی نما بر اساس سبک های گوناگون صورت می گیرد؟

پاسخ این سوال بله است. مانند طراحی دکوراسیون داخلی طراحی نمای یک ساختمان نیز بر اساس سبک های گوناگون انجام می شود. افراد می توانند بر اساس سلیقه ی شخصی خود اقدام به انتخاب سبک مورد نظر کنند. برخی از سبک های موجود در این زمینه به شرح ذیل می باشد.

  • مدرن
  • روستیک
  • مینیمال
  • کلاسیک
  • نئوکلاسیک
  • گوتیک

در هر یک از این سبک ها رنگ و متریال مورد استفاده دست خوش تغییر می شود.

طراحی نما و مجوز های لازم

شهرداری یک سری ضوابط و شرایط را در اختیار افراد قرار می دهد. از این روی انجام پروسه ی طراحی نما باید بر اساس آن باشد تا از بروز خطرات احتمالی در زمان های حساس جلوگیری شود.

عدم رعایت این ضوابط علاوه بر داشتن جریمه های سنگین مالی می تواند در آینده از نظر ایمنی نیز خطر ساز شود.

تنها افراد متخصص و تحصیل کرده می توانند با پایبند بودن به این ضوابط این فرآیند را انجام دهند. از این روی به شما عزیزان توصیه می کنیم در این مسیر به سراغ افراد متخصص و با تجربه بروید.

اهمیت رنگ در پروسه ی طراحی نما

می توان از رنگ های گوناگون به جهت انجام این فرآیند استفاده کرد. رنگ ها می توانند ظاهر یک بنا را تا حد زیادی خاص و جذاب کنند.

آیتم هایی چون سیمان با وجود اکسید های گوناگون می تواند در رنگ های بسیار متنوعی ساخته شود. از این روی می توانید بر اساس سلیقه ی شخصی خود و کاربری محیط اقدام به طراحی کنید.

کاربری محیط و طراحی نما

بهتر است نمای فضاهایی چون مهد کودک، بیمارستان کودکان و غیره را با طرح های کارتونی و رنگ های شاد تزئین کنید تا روحیه ی کودکان حفظ شود.

شرکت های معماری به جهت انجام فرآیند طراحی نما

در سطح شهر شرکت های معماری گوناگونی وجود دارد که هر کدام اقدام به انجام این کار می کنند. خوب است بدایند که طراحی نما نیز در امنیت یک ساختمان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. از این روی بدون وجود افراد متخصص و تحصیل کرده انجام این کار یک ریسک بسیار بزرگ محسوب می شود که در آینده می تواند صاحبان را با مشکلات فراوانی رو به رو کند.

شرکت طراحی نما هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی معماری و طراحی نما می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد. این شرکت با استخدام کادری مجرب و حرفه ای می تواند بهترین ها را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

این شرکت بر روی تمامی سبک های موجود تسلط کامل را دارد. از این روی شما می توانید با مشورت با این شرکت می توانید فرآیند طراحی نما را بر اساس ترند های روز دنیا انجام دهید.

نورپردازی در طراحی نما

می توان به منظور ایجاد ظاهر زیبا در شب از نورپردازی نیز استفاده کرد. نورپردازی می تواند بر اساس الگوهای مختلفی صورت بگیرد که هر کدام ظاهر بسیار زیبایی را ایجاد خواهد کرد.

قرینگی

طراحی نما می تواند بر اساس الگوهای مختلفی چون قرینگی صورت بگیرد. قرینه بودن می تواند نظم محیط را تا چندین برابر افزایش داده و ظاهر بسیار زیباتری برای یک بنا ایجاد کند.

بهتر است تا حد امکان از آیتم های تزئینی به صورت محدود استفاده کنید. زیرا شلوغ بودن بیش از حد نمای یک بنا علاوه بر ایجاد حس بی نظمی ظاهر بسیار بدی نیز ایجاد خواهد کرد.

طراحی نما ساختمان با بهترین شرکت طراحی نما در ایران و جذب کاراموز

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با طراحی نما و ویژگی هایی در این باره و بهترین شرکت های موجود در این زمینه آشنا کرده ایم. شرکت معماری هیرادانا یکی از معبتر ترین ها در این زمینه می باشد که شما عزیزان می توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید.

جالب است بدانید که این شرکت در زمینه ی طراحی نما و دیگر فرآیند های معماری کارآموز می پذیرد. شما عزیزان در صورت علاقه مندی برای استخدام کارآموزی می توانید به وب سایت این شرکت به نشانی www.hiradana.com  مراجعه کنید و پس از بررسی سبک های کاری شرکت طراحی نما ساختمان هیرادانا در صورت تمایل با شماره تلفن همراه موجود با همکاران ما تماس حاصل بفرمایید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top