تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/11/18 - 10:39
کد خبر: 423461

مجلس آماده تصویب لایحه بکارگیری سلاح پس از اصلاحات ستاد کل

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای تصویب لایجه به کارگیری سلاح پس از اصلاحات ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت که با توجه به اشکالات معاونت حقوقی قوه قضاییه به این لایحه، لازم است ستاد کل نیروهای مسلح اصلاحات لازم را در آن اعمال کند و پس از آن مجلس آمادگی دارد آن را به صورت ویژه بررسی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سیدنظام الدین موسوی درباره اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری گفت: لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط ماموران نیروهای مسلح در موارد ضروری توسط دولت وقت در شهریور سال ۹۵ تقدیم مجلس نهم و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده است. این لایحه در مجالس نهم و دهم تعیین تکلیف نشده و با تغییر مجلس در سال ۱۳۹۹ این لایحه مجددا اعلام وصول و در دستور کار مجلس قرار گرفت اما با توجه به تغییر دولت، بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس مقرر شد دولت جدید در خصوص لوایح در دستور کار مجلس اعلام تصمیم کند که دولت در آذر امسال موافقت خود را برای ادامه رسیدگی به این لایحه اعلام کرد و  مصوبه کمیسیون امنیت ملی نیز در نوبت رسیدگی مجلس قرار گرفت.

وی تاکید کرد: البته براساس دیدگاه های کارشناسی در خصوص این لایحه نکات حائز اهمیت وجود دارد؛ از جمله اینکه در این لایحه باید ملاحظات حقوقی و قضایی متعددی در نظر گرفته شود و در همین رابطه معاون حقوقی قوه قضاییه در پنجم بهمن ماه جاری (دوهفته پیش) به صورت رسمی اشکالات لایحه را اعلام و در خصوص رفع مشکلات حقوقی و قضایی این لایحه اعلام نظر کرده است.

موسوی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر معاونت حقوقی قوه قضائیه به نظر می‌رسد که صرف نظر از جنبه انتظامی و امنیتی کاربرد سلاح، توجه به سایر جنبه‌های به کارگیری سلاح نیز مدنظر قرار گیرد. توجه به سوابق این لایحه نشان دهنده این است که مجلس یازدهم تاخیر در رسیدگی خود نداشته و هم اکنون نیز مصوبه کمیسیون طبق آیین‌نامه داخلی در نوبت رسیدگی قرار دارد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس تاکید کرد: مجلس برای اصلاح قانون مذکور به نفع نیروهای مسلح و تامین امنیت کشور آمادگی دارد. براساس ایرادهای مطرح شده از سوی نهادهای ذیربط، به نظر می‌رسد لازم است که ستاد کل نیروهای مسلح در هماهنگی با معاونت حقوقی دستگاه قضایی در لایحه تقدیمی اصلاحات لازم را به عمل آورد و لایحه را مطابق شرایط جدید به روز کند تا با رفع نواقص شاهد اصلاحات جدی و موثر در این قانون باشیم.

موسوی تاکید کرد: به محض اصلاح این لایحه توسط ستاد کل نیروهای مسلح و رفع اشکالات آن، مجلس آن را به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد داد تا این قانون به نحوی موثر در تامین امنیت کشور اصلاح شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top