تاریخ انتشار: شنبه 1400/11/23 - 17:04
کد خبر: 424034

پاک کردن لکه شیر از روی فرش با چند روش ساده

اگر شاغل هستید یا فرزند شما اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای بیکار باشید و حتی این مقاله را تا آخر بخوانید، قالیشویی تهران جم، بهترین قالیشویی تهران می‌تواند شما را در پاک کردن لکه شیر یاری کند. و همچنین در انتهای این محتوا می توانید از تخفیف 20% قالیشویی تهران جم استفاده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» شما چگونه از فرش‌های خود مراقبت می‌کنید؟ حتی اگر از افرادی باشید که لحظه‌ای از مراقبت از فرش‌ها غافل نمی‌شوید ممکن است یکی از اعضای خانواده لیوان شیر خود را روی فرش گران‎قیمت شما خالی کند و با چالش پاک کردن لکه شیر از روی فرش مواجه شوید.

از بین بردن لکه شیر از روی فرش

برخی از افراد در پاک کردن لکه شیر و از بین بردن بوی بد آن از روی فرش شکست می‌خورند و حتی فکر خرید فرش دیگری به ذهنشان خطور می‌کند. اما بهتر است بدانید که در این مواقع هیچ نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا برای پاک کردن لکه شیر تنها کافی است یکی از روش‌های ساده این مقاله را امتحان کنید. البته اگر شاغل هستید یا فرزند شما اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای بیکار باشید و حتی این مقاله را تا آخر بخوانید، قالیشویی تهران جم، بهترین قالیشویی تهران می‌تواند شما را در پاک کردن لکه شیر یاری کند. و همچنین در انتهای این محتوا می توانید از تخفیف 20% قالیشویی تهران جم استفاده کنید

بهترین روش برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش

از آنجایی که شیر حاوی چربی است، پاک کردن لکه‌های آن در اولین فرصت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ پس ما به شما توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه پاک کردن این لکه‌ها را به زمان دیگری و حتی یک ساعت بعد موکول نکنید. قبل از آن که شیر روی فرش خشک شود، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. برای انجام این مراحل نیازی به خرید شوینده مخصوص یا وسایل دیگری ندارید.

  • در اولین مرحله، باید تا جایی که امکان دارد شیر را از روی فرش حذف کنید. ابتدا پارچه‌ای بدون هیچ‌گونه کثیفی پیدا کنید و بخش لکه‌دارشده فرش را با آن تمیز کنید. پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید باید قدرت جذب بالایی داشته باشد تا قطره‌ای شیر روی فرش نماند. پس از خشک شدن کامل فرش، مرحله بعدی را انجام دهید.
  • یک کاسه یا قابلمه‌ای با اندازه بزرگ انتخاب کنید. سپس نصف لیوانی را با آب سرد پر کرده و به این کاسه بریزید. اکنون کمی مایع دستشویی یا ظرفشویی به این کاسه آب اضافه کرده و به هم بزنید. ما به شما توصیه می‌کنیم از مایع ظرفشویی استفاده کنید.
  • پس از آن که آب و مایع کاملا ترکیب شدند، زمان آغشته کردن پارچه‌ای تمیز به آن است. پارچه رو فشار دهید و از چکه نکردن آن اطمینان حاصل کنید.
  • در مرحله آخر، با پارچه ذکرشده محل لکه شیر روی فرش را تمیز کنید. بهتر است پس از هر بار جذب شیر توسط پارچه، پارچه را با آب تمیز کنید. در صورتی که نتوانستید لکه شیر را از بین ببرید، یک قاشق آمونیاک را با نصف لیوان آب گرم مخلوط کنید. سپس با پارچه آغشته به این محلول، فرش را تمیز کنید. پس از پاک شدن لکه شیر، با پارچه تمیز دیگری بخش لکه را کاملا خشک کنید.

اگر بعد از اقدامات بالا همچنان لکه شیر و یا انواع لکه های از جمله قهوه،چای، لوازم آرایشی همچنان اثر آن روی فرش شما موجود بود می توانید با توجه به منطقه خود از قالیشویی تهران جم بخواهید که نسبت به شستشوی آن اقدام کند و فرش شما را تضمین شده خدمت تان اراده دهد. قالیشویی تهران جم شعبات مختلفی دارد شما نیز می توانید با قالیشویی در محدوده سعادت آباد ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را اعلام کنید.

شستن لکه شیر از روی فرش

از بین بردن سریع لکه شیر از روی فرش

اگر دسترسی به مایع ظرفشویی، مایع دستشویی یا آمونیاک ندارید، ما روش دیگری برای شما در این مقاله آورده‌ایم:

  • همانند روش قبلی، ابتدا باید شیر ریخته‌شده روی فرش با پارچه‌ای خشک و تمیز جذب شود و هیچ قطره‌ای از آن باقی نماند.
  • اکنون پارچه‌ای را با آب خنک خیس کرده و سعی کنید لکه را با آن پاک کنید. بهتر است مرحله دوم را چندین بار انجام دهید.
  • اکنون به کمی نشاسته ذرت احتیاج دارید. نشاسته را روی لکه بریزید و نیم ساعت منتظر بمانید.
  • نشاسته ذرت را با استفاده از جاروبرقی از روی لکه بردارید.

رفع بوی شیر ریخته شده روی فرش

با روش‌های ذکرشده به احتمال زیاد می‌توانید اقدام به پاک کردن لکه شیر از روی فرش کنید؛ ولی اگر فرش شما هنوز بوی شیر می‌دهد، چه باید کرد؟ برای برطرف کردن بوی شیر روش‌های بسیاری وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • جوش شیرین را کمی روی لکه بپاشید و پس از یک روز آن‌ها را با جاروبرقی جمع کنید.
  • آب و سرکه را با یکدیگر مخلوط کرده و روی بخشی که شیر ریخته است اسپری کنید. سپس فرش را با پارچه‌ای تمیز کنید. زمانی که فرش کاملا خشک شود، بوی سرکه نیز رفع خواهد شد.
  • روش دیگر، کوبیدن گل‌های اسطوخودوس و سپس افزودن جوش شیرین به آن است. سپس آن را روی فرش بریزید و پس از یک روز، فرش را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید.
  • در روش آخر، به کمی قهوه نیاز دارید. البته قهوه یا اسطوخودوس روش قبلی باید تازه باشند تا بتوانید با موفقیت بوی شیر را برطرف کنید. قهوه را روی لکه بریزید و نزدیک به سه ساعت منتظر بمانید.

پاک کردن لکه شیر از روی فرش را به قالیشویی تهران جم بسپارید

امیدواریم روش‌های ذکرشده این مقاله بتوانند شما را در پاک کردن لکه شیر از روی فرش یاری کنند. همان‌طور که خواندید، تنها با وسایلی که در خانه وجود دارد می‌توانید این لکه‌ها را کاملا از بین ببرید. گاهی روش‌های ذکرشده نمی‌توانند کمکی به شما کنند و پاک کردن لکه شیر از روی فرش به امکانات پیشرفته‌تری نیاز دارد؛ برای مثال، اگر لکه‌های شیر را چند ساعت بعد پیدا کردید یا بوی ناخوشایند شیر شما را از وجود آن مطلع ساخت، بهتر است از خدمات قالیشویی تهران جم استفاده کنید.

همچنین اگر شیر کاکائو یا طعم‌های دیگر روی فرش ریخته باشد، پاک کردن لکه شیر سخت‎تر خواهد بود. حتی ممکن است هرگز نتوانید این لکه را حذف کنید. در چنین شرایطی، ما به شما توصیه می‌کنیم بهترین قالیشویی در تهران را پیدا کنید و پاک کردن لکه شیر را به آن‌ها بسپارید. اگر پاک کردن لکه شیر را جدی نگیرید و فرش را به قالیشویی نسپارید ممکن است حتی در موارد جدی‌تر کپک نیز روی فرش شما دیده شود.

تهران جم بهترین قالیشویی در تهران

در آخر بهتر است بدانید قالیشویی تهران جم دارای 35 سال سابقه در شستشوی انواع فرش است و شعبه‌های مختلفی در سطح تهران دارد. از جمله قالیشویی در منطقه نیاوران، سعادت آباد، مجیدیه، الهیه، پاسداران و... که در جهت خدمت رسانی سریع و آسان تر اقدام به افزایش شعبات خود در سایر مناطق تهران خواهد کرد.

توجه داشته باشید اگر بصورت آنلاین درخواست قالیشویی بدهید 20% تخفیف ویژه برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

فرش‌های شما را با دستگاه‌هایی خودکار و بهترین شوینده‌های خارجی همانند روز اول تمیز و چشم‌نواز خواهند کرد. برای مشاوره با کارشناسان، اطلاع از تعرفه‌ها و سفارش آنلاین قالیشویی به سایت قالیشویی تهران جم مراجعه کنید. کارشناسان حرفه‌ای قالیشویی در کمترین زمان به خانه یا محل مورد نظر شما خواهند آمد و خدماتی با کیفیتی بی‌نظیر و قیمتی مناسب ارائه خواهند داد.

تلفن تماس: 02122304263

آدرس وبسایت : tehranjam.org

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
جعفری
1401/04/27 - 00:39

هزینه قالیشویی چقدر است؟
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top