تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/11/25 - 12:19
کد خبر: 424249

چگونه محتوای همیشه سبز ایجاد کنیم؟

چگونه محتوای همیشه سبز ایجاد کنیم؟

به منظور درک بهتر، مقاله را با یک تعریف شروع کنیم. محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می‌شود که در طول زمان همچنان برای کاربران و موتورهای جست و جو کاربردی و مفید است یا در اصطلاح مرگ ندارد و همیشه تازه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر در زمینه بازاریابی محتوا یا هرنوع از بازاریابی شبکه ای فعال هستید بی شک تا کنون اسم محتوای همیشه سبز و اهمیت نقش آن در سئو سایت به گوشتان رسیده است.

برای درک بهتر این مفهوم، چرایی اهمیت آن و نحوه ی صحیح نوشتن محتوای همیشه سبز تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

محتوای همیشه سبز چیست؟

به منظور درک بهتر، مقاله را با یک تعریف شروع کنیم. محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می‌شود که در طول زمان همچنان برای کاربران و موتورهای جست و جو کاربردی و مفید است یا در اصطلاح مرگ ندارد و همیشه تازه است. چنین محتوایی نیاز کاربران سایت را در طولانی مدت یا گاهی به صورت همیشگی رفع می‌کند و از نظر سئو همواره به عنوان یک محتوای درجه یک، جایگاه وب سایت شما را در بالاترین سطح موتورهای جست‌وجو حفظ می‌کند و ترافیک قابل قبولی از کاربران را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد.

محتوای همیشه سبز همواره شانس بیشتری برای گرفتن بک لینک از وبسایت‌های دیگر را دارد که میتواند در بودجه خرید بک لینک شما صرفه‌جویی ایجاد کند. همانطور که به نظر می‌رسد نوشتن چنین محتوایی کار ساده‌ای نیست چرا که چنین محتوایی برای به دست آوردن رتبه ی اول در موتورهای جست و جو نوشته می‌شود پس به همین دلیل ویژگی‌های منحصر بفردی دارد که به کارگیری هر کدام در هرچه بهتر شدن محتوای شما حائز اهمیت است. ویژگی هایی از قبیل؛ انتخاب و پرداختن به موضوع مناسب، انتخاب دقیق کلید واژه‌ها، پاسخگویی کامل و همه جانبه به سوال‌های احتمالی کاربران، شیوایی کلام و قابلیت خوانش آسان و توجه به طراحی و فرمت محتوا همگی مواردی هستند که می‌توانند طی سال ها برای وب سایت شما ترافیکی از کاربران و رتبه ای چشم گیر در موتور های جست و جو کسب کنند.

چرا محتوای سبز از اهمیت بالایی برخوردار است؟

احتمالا تاکنون شاهد انتشار محتوایی جدید و به اشتراک گذاشته شدن آن به طور گسترده بوده اید. در پی چنین بازخوردهایی وب سایت، انبوهی از ترافیک اولیه را دریافت می‌کند که در اصطلاح به آن خوشه‌ی امید گفته می‌شود، اما پس از مدتی با کاهش توجه کاربران به این موضوع، روند افزایش ترافیک مختل شده و سیر نزولی در پیش می‌گیرد و در چنین شرایطی فرد برای افزایش ترافیک وبسایت ملزم به تولید محتوای جدید و جذاب دیگری می‌شود. اینگونه در نوعی از چرخه تولید محتوا قرار می‌گیریم که پس از توقف، ترافیک وب سایت کاهش می یابد و دقیقا به همین دلیل است که تولید محتوای همیشه سبز پیرامون موضوعات همیشه سبز با اهمیت می‌شود.

وظیفه موتورهای جست‌وجو، پیدا کردن پاسخ سوالات کاربران بر اساس رتبه‌بندی محتوا‌های موجود است. اگر محتوا قدیمی باشد رتبه‌بندی نمی‌شود پس اگر درصدد دریافت ماهیانه و سالیانه ترافیک قابل توجه کاربری و عدم کاهش آن بعد از کوتاه مدت نباشید محتوای همیشه سبز بهترین گزینه برای دریافت ترافیک ارگانیک و منظم است.

همچنین محتوای همیشه سبز به دلیل عدم نیاز دائمی به بروز‌رسانی یا تغییر باعث صرفه‌جویی در وقت و تمرکز بر سایر قسمت‌های سایت می‌شود.

چگونه محتوای همیشه سبز ایجاد کنیم؟

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد؛ یکی از موارد حائز اهمیت در تولید محتوای سبز انتخاب موضوعی مناسب است.

برای انتخاب موضوع محتوای همیشه سبز باید با در نظر گرفتن علاقه‌مندی کاربران اینترنت، موضوعی در راستای خدمات ارائه شده توسط وبسایت تولید شود. در چنین شرایطی محتوای همیشه سبز بهترین بازخورد را برای وبسایت شما به وجود می‌آورد.

در نظر داشته باشید راجع به هر موضوعی که می‌نویسید پاسخگوی نیاز حداکثری کاربران در آن زمینه باشد، تا حد امکان سوال‌های ایجاد شده در ذهن مخاطب را پیش‌بینی کنید و برای آن‌ها پاسخ مناسب آماده کنید.

در انتخاب کلید واژه‌ها هوشمندانه عمل کنید؛ کلید واژه‌ها باید از میان عباراتی انتخاب شوند که توسط کاربران به میزان زیاد در اینترنت مورد جست‌وجو قرار می‌گیرند. با چک کردن نتایج موتور جست و جو و وارد کردن کلمه کلیدی خود میتوانید رقبای خود را در زمینه مد نظر شناسایی کرده و با تحلیل و بررسی رتبه محتوا و میزان به اشتراک‌گذاری آن‌ها برای ارتقا کیفیت محتوای خود ایده پردازی کنید.

با توجه به آنچه تا کنون گفته شد محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا ندارد ولی با پیشرفت سرعت علم و فناوری در تمامی زمینه‌ها بهتر است سالی یکبار محتوا را مورد بررسی قرار داده و به واسطه داده‌های جدیدی که در آن زمینه کسب کرده‌اید به روزرسانی کنید.

آخرین موردی که در این قسمت به آن اشاره می‌شود شیوه‌ی نگارش متن است. محتوا باید ساده، روان و دارای لحنی صمیمی باشد به طوری که کاربر را گیج یا دلزده نکند. در محتوای خود کمتر از کلمات تخصصی یا واژه‌های مخفف استفاده کنید و در صورت لزوم می‌توانید توضیح مختصری برای شفاف‌سازی اضافه کنید زیرا کمتر افرادی با عبارات یا اصطلاحات تخصصی آشنایی دارند و این موجب سردرگرمی کاربران خواهد شد. دقت داشته باشید که هر چه قدر هم محتوای شما کاربردی و حرفه ای باشد اگر شیوه‌ی نگارش آن توجه کاربران را به خود جلب نکند بازخورد قابل توجهی در پی نخواهد داشت.

در ادامه به بررسی چند مثال از میان مضامینی که برای محتوای همیشه سبز انتخاب شده اند می‌پردازیم:

بررسی و معرفی محصولات: در راستای خدمات ارائه شده توسط سایت معرفی یا بررسی محصولات یکی از کاربردی‌ترین اطلاعاتی است که کاربران زیادی به دنبال آن هستند.

پاسخ به سوالات متداول حول محوری مشخص: یکی از بهترین راه‌ها برای عنوان چنین اطلاعاتی استفاده از عبارات کلیدی "چگونه" "چطور" "چرا " و ... است. برای مثال: چرا تولید محتوای سبز برای سئو سایت مهم است؟

تهیه لیست های کاربردی: برای مثال 10 کتاب برتر در زمینه تولید محتوا؟

آموزش و توضیح مفاهیم کاربردی و ضروری در زمینه های مختلف

بررسی، خلاصه یا مقایسه مقالات

نکات آموزشی و مشاوره ای

و...

آیا همه ی محتواهای یک سایت باید همیشه سبز باشد؟

جواب این سوال قطعا خیر است. محتوای همیشه سبز فقط یکی از انواع محتوا‌ها است. بسیاری از محتوا ها مربوط به اتفاقات یا اطلاعات دوره‌ای و کوتاه مدت هستند ولی این به این معنا نیست که اطلاعات آنها غیرکاربردی و نامناسب است. برای مثال بعضی از سایت‌ها به بررسی اخبار روز حول یک محور مشخص می‌پردازند، برخی از این اخبار اعتبارشان کمتر از یک روز است و نمی‌شود از آن‌ها محتوای همیشه سبز ایجاد کرد ولی بازگو کردن آن اطلاعات برای روند پیش برد سایت بسیار بااهمیت است. در نتیجه حضور آنها در سایت و در کنار محتوای همیشه سبز الزامی است و باعث افزایش ترافیک کاربر خواهد شد.

سخن پایانی

محتوای سبز برای کاربران همیشه جذاب و خواندنی است. انتخاب یک موضوع مناسب و تهیه یک محتوای همیشه سبز دست اول، گیرا و کاربردی میتواند اعتبار برند شما را افزایش دهد و برای طولانی مدت روند بهینه سازی وب سایت شما را تضمین کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top