تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/11/27 - 16:28
کد خبر: 424478

کاغذبازی‌های اداری، بزرگترین مانع برای رشد صنعت کشور

کاغذبازی‌های اداری، بزرگترین مانع برای رشد صنعت کشور

یک فعال صنعتی در حاشیه اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهادی کشور گفت: از طریق برگزاری چنین رویدادهایی تولیدات و فعالیت های صنعتی به معرض نمایش عموم قرار داده می شوندکه رسانه ها در این بین نقش پر رنگی را ایفا می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سراج؛ تلاش بی وقفه در به کارگیری مؤثر و کنترل فعالیت های افراد، مبتنی بر مبارزه در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و.... با نیت الهی، خودباوری، اعتماد به نفس،کارآمدی، نگاه نقادانه جهت نیل به اهداف والای جامعه و رفع موانع موجود، «مدیریت جهادی» نام دارد که رهبر انقلاب اسلامی بارها ضمن تاکید بر آن، این موضوع را از شاخصه های مسئولیت در نظام اسلامی دانسته اند.

از این رو در جهت منظومه فکری و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تکیه بر توان تولیدات داخلی، نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهادی کشور به همت انجمن مدیریت جهادی کشور با حضور ۱۲۵ شرکت  دولتی و خصوصی که شاخصه‌های مدیریت جهادی دارند، با هدف هم افزایی و تلاش برای انعکاس تفکر مدیریت جهادی، به مدت 3 روز از یکشنبه 24 الی سه شنبه 26 بهمن ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

مجموعه های  فعال صنعتی از سراسر کشور در این رویداد در قالب هلدینگ شرکت کردند که با همراهی و تایید شرکت ها ازجانب وزارت کشور و کارگروه استانداری های سرتاسر کشور با حضور نمایندگان اداره صمت، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و پارک های فناوری استان ها صورت گرفته شده است.

فلسفه نمایشگاه، نشان دادن توانایی‌ها برای شرکت به عموم و متخصصین

مرتضی باقریان، مدیر اجرایی شرکت آب و فاضلاب موجان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه بزرگ ملی اظهار داشت: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فعال در کشور، در صنایع مختلف وجود دارند و مواد اولیه نیز تولید می کنند اما دیده نشده و یا نمی شوند، از طریق برگزاری چنین رویدادهایی تولیدات و فعالیت ها به معرض نمایش داده می شوند که نقش رسانه ها در نشر و اطلاع‌رسانی به عموم بسیار پر رنگ و مهم است.

وی در ادامه با بیان برخی از فعالیت های این شرکت صنعنی که در راستای آن بیش از 100 پروژه فاضلابی و آب انجام داده است گفت: در حال حاضر نتیجه پروژه‌هایی که احداث شده، تصفیه 15 هزار متر مکعب و در روز تصفیه پساآب است که در واقع این سهم و دِینی بود که ما از لحاظ محیط زیستی به این مرز و بوم داشته‌ایم.

راه اندازی تصویه خانه صنعت نفت در خردادماه 1401

باقریان افزود: پروژه‌هایی را احداث کرده ایم که از نظر زمانی یعنی با بکارگیری منابع انسانی و افزایش بهره‌وری، پروژه‌های شاخصی را به سرانجام رساندیم که از جمله: پروژه تصفیه خانه شهریار که هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ زمان‌بندی، پروژه شاخص استان تهران شد که توانستیم در پی آن جوایز متعددی از جمله جایزه پروژه سبز اتریش را از آن خود کنیم.

مدیر اجرایی شرکت آب و فاضلاب موجان ادامه داد: بزرگترین پروژه تصفیه خانه حال حاضر صنعت نفت را در حال احداث هستیم و امیدواریم در خردادماه به بهره‌برداری برسد. با تکنولوژی روز، تکنولوژی تصفیه خانه را از تکنولوژی MBBR بومی‌سازی کرده و طراحی مهندسی، بهره‌برداری و راه‌اندازی را اجرا کردیم که با بهترین تکنولوژی در شرایط تحریم، این پروژه در خرداد 1401 افتتاح می‌ شود که البته فاز اول آن تا پیش از سال نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

هم‌افزایی‌ها مسیرها تسهیل می کند

در ادامه سروش سردشتی، مدیرعامل صنایع غذایی موجان اظهار داشت: در بیانات رهبری آمده است که امروز «تولید یک جهاد است» که به زعم ما سخت‌ترین جهادی که می‌شود امروز انجام داد تولید است. در چنین فضاهایی دو نگاه وجود دارد یکی الگوبرداری از بزرگان و سرآمدان این سرفصل که آدم بتواند یاد بگیرد و مسیر را ادامه بدهد و نکته دومی که وجود دارد این است که در این فضاها با هم‌افزایی‌ها و تضارب آرایی که اتفاق می‌افتد مسیرها تسهیل می‌شود و این تسهیل شدن هم دقیقاً رویکردی است که بر عهده انجمن مدیریت جهادی که برگزار کننده این نمایشگاه هست قرار دارد و جزء اهداف اصلی آن هست.

اعمال تفکر جهادی در صنعت منجر به رشد اقتصادی می شود

وی افزود: اگر الگوهای موفق در صنعت به جامعه معرفی شوند، قطعا مسیر برای ترویج فرهنگ مدیریت جهادی هموار خواهد شد که برگزاری چنین نمایشگاهی برای رسیدن به این هدف بسیار موثر خواهد بود.

سردشتی در ادامه به خدمات و محصولاتی که از طریق هلدینگ ها می توان به مردم ارائه داد این چنین اشاره کرد: اگر تفکر جهادی به ویژه در بخش تولید مبتنی بر توانمندی های داخلی صورت گیرد بی شک شاهد تاثیر گذاری بسزایی در بخش اقتصاد خواهیم بود که نقش برخی از شرکت ها در این بین پر رنگ تر می شود که هلدینگ موجان در بخش شرکت مهندسی در ۳۰ سال گذشته، ۱۰۰ پروژه EPC و BOT و برون مرزی و داخلی، شهری، صنعتی و بهداشتی در دستور کار داشته و در شرکت صنایع غذایی، کشت و صنعت و فرآوری کشاورزی و پروتئینی نیز خدماتی را ارائه داده است.

رسیدن به یک زبان مشترک با ایجاد همبستگی بین صنعت، دولت و دانشگاه

عضو هیئت مدیره هلدینگ توسعه اقتصادی موجان در باره الگوهای همبستگی بین صنعت، دولت و دانشگاه در جهت رشد صنعت داخلی کشور گفت: در راستای شعار سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»  با هدف توجه داشتن به اقتصاد، این امر تنها با رسیدن به یک زبان و کلام مشترک بین فعالین صنعت و دولت و دانشگاه تحقق می یابد. مسئولیت اصلی تحقق این امر بر عهده ای صنعت است. یعنی با مطالبه گری در اصلاح قوانین و با به کارگیری از دانش روز متخصصین می تواند به اهالی دانشگاه و دولت جهت دهد.

کاغذبازی های اداری بزرگترین مانع برای رشد صنعت کشور

سروش سردشتی، بزرگترین مانع امروز صنعت کشور را تحریم های داخلی دانسته و  با بیان اینکه مقررات و کاغذ بازی های دست و پا گیر رشد صنعت را با کندی مواجه کرده است اظهار کرد: قوانین متضاد و رانت خواری ها است که این تحریم های داخلی را چند ده برابر تحریم های خارجی، دست و پای تولید گر را بسته است که انشاء الله با همت بلند نسل جدید بر طرف خواهد شد.

لازم به یادآوری است ، اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهادی به همت انجمن مدیریت جهادی کشور، به مدت 3 روز در مصلی امام خمینی (ره) با حضور ۱۲۵ شرکت که شاخصه‌های مدیریت جهادی دارند برگزار شد و شرکت های هلدینگ  از سراسر کشور تولیدات خود را نیز در معرض نمایش عموم قرار دادند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top