تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/12/02 - 08:45
کد خبر: 424840

فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱؛

صفر تاصد نحوه ویرایش اطلاعات و ثبت‌نام مجدد کنکور سراسری +جدول

صفر تاصد نحوه ویرایش اطلاعات و ثبت‌نام مجدد کنکور سراسری +جدول

سازمان سنجش برای آن دسته از داوطلبانی که در بازه زمانی مشخص شده موفق به تکمیل فرم ثبت نام یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور ۱۴۰۱ نشدند، بازه زمانی جداگانه ای را در نظر گرفته و لینک ثبت نام کنکور سراسری را مجددا در سایت خود به نشانی sanjesh.org فعال می نماید. فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ از 1 اسفند آغاز شده و تا چهارم ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور سراسری یکی از آزمون هایی است که تعداد بسیاری از داوطلبان با شرکت در یک رقابت نفس گیر، برای قبولی در رشته و دانشگاه های برتر تلاش می کنند. ثبت نام کنکور سراسری به طور معمول در بهمن ماه آغاز می شود و داوطلبان می بایست در فرصت تعیین شده پس از کسب اطلاعات لازم در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور سراسری اقدامات لازم برای ثبت نام خود را انجام دهند.

اما معمولا عده ای از افراد هر ساله به دلایل مختلف از نام نویسی جا می مانند که این دسته از داوطلبان می توانند از امکانی که سازمان سنجش در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده کرده و در فرصت های مجدد به ثبت نام بپردازند.

در فرصت مجددی که به منظور ثبت نام کنکور تعیین می گردد، می توان نسبت به ویرایش اطلاعات نیز اقدام کرد.

زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1401

گاها ممکن است برخی از داوطلبان به دلایل مختلف از جمله عدم آگاهی از زمان ثبت نام کنکور و یا نداشتن شرایط نام نویسی در آن بازه زمانی، موفق به نام نویسی در مهلت اولیه نشده و درخواست تمدید آن را داشته باشند. در این صورت سازمان سنجش آموزش کشور از طریق انتشار اطلاعیه های مختلف بر روی سایت خود، زمان بندی مربوط به فرصت مجدد نام نویسی را ارائه می نماید. با توجه به این که ثبت نام کنکور سراسری سال 1401، در بازه زمانی بین 10 لغایت 17 بهمن صورت می گیرد، احتمالا شاهد مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1401 در اسفند ماه باشیم اما نمی توان درمورد زمان دقیق آن اظهار نظر نمود. همچنین لازم به ذکر است، بازه زمانی اولیه تمدید شده و پس از آن تمدید و مهلت مجددی در نظر گرفته شده است که در جدول زیر به آن اشاره نموده ایم.

توجه داشته باشید که برای ثبت نام در آزمون هر یک از گروه های آزمایشی کنکور و همچنین تمایل به انتخاب رشته های دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور، می بایست هزینه ثبت نام کنکور جداگانه ای پرداخت کرده و سپس مراحل گفته شده در راهنمای زیر را طی نمود.

ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “سراسری” از منوی سمت راست

کلیک روی لینک فعال “ثبت نام کنکور سراسری سال 1401”

انتخاب گزینه “خرید سریال ثبت نام” از منوی اصلی موجود در صفحه

انتخاب سریال ثبت نام مورد نظر. (در صورت داشتن علاقه به شرکت در رشته های پیام نور و غیرانتفاعی نیز می توانید سریال ثبت نامی دوم را نیز انتخاب کرده و به روش مذکور پیش روید.)

وارد نمودن اطلاعات خواسته شده اعم از نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی در بخش های مربوطه و انتخاب گزینه “تایید و دامه”

فعال کردن تیک عبارت موجود در عکس و کلیک بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” 

ثبت اطلاعات مربوط به کارت بانکی عضو شبکه شتاب به منظور پرداخت هزینه و دریافت شماره پیگیری پرداخت

حال به صفحه اول سامانه ثبت نام زیر بازگردید و بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.

در این مرحله می بایست سریال ثبت نام خریداری شده و شماره تلفن همراه خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و سپس بر روی عبارت “تایید” کلیک کنید.

پس از این که مراحل فوق را طی کردید، می توانید اطلاعات خود را (شامل کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی) در فرم مربوطه درج نموده و عکس پرسنلی را در سامانه بارگذاری کنید. اکنون بر روی عبارت “تایید نهایی” کلیک کنید تا مشخصات شما ذخیره شوند و فراموش نکنید که حتما از فرم ثبت نام اینترنتی خود به همراه شماره پرونده و کد پیگیری دریافتی پرینت تهیه کرده و تا پایان مراحل آزمون و اعلام نتایج نهایی، نزد خود نگه دارید.

ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری 1401

اگرچه برای کاهش خطای داوطلبان هنگام درج اطلاعات، یک فرم پیش نویس در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد که متقاضیان می توانند ابتدا به تکمیل آن پرداخته و پس از کسب اطلاعات مورد نیاز و آگاهی از لیست مدارک ثبت نام کنکور، اقدامات لازم را به انجام برسانند، اما ممکن است بسیاری از داوطلبان هنگام درج اطلاعات خود در سایت دچار اشتباه شده و نیاز به ویرایش آن را داشته باشند. در این صورت لازم است در مهلت مجدد تعیین شده، با مراجعه به حساب کاربری خود در سایت سازمان سنجش، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

پس از ثبت نام کنکور1401، شرکت کنندگان می بایست آگاهی خود را در زمینه بهترین منابع کنکور تا حد ممکن بالاتر ببرند تا بتوانند از فرصت خود تا زمان برگزاری کنکور سراسری 1401 به خوبی استفاده کرده و رتبه قبولی دلخواه را کسب کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، می توانید بر روی لینک های موجود کلیک نمایید.

سوالات متداول

1- چه زمانی می توان نسبت به ثبت نام کنکور سراسری 1401 اقدام کرد؟

این فرآیند در بازه زمانی بین 10 الی 17 بهمن ماه و سپس در زمان تمدید و مهلت مجدد آن یعنی تا روز 20 بهمن و 1 الی 4 اسفند ماه 1400 امکان پذیر است.

2- آیا پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور می توان به ویرایش اطلاعات پرداخت؟

بله، با ایجاد مهلت مجدد امکان انجام ثبت نام برای جا ماندگان و همچنین ویرایش اطلاعات ثبت نامی فراهم می گردد.

3- از چه طریقی می توان نسبت به ثبت نام کنکور سراسری اقدام کرد؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.rg می توان به انجام این فرآیند پرداخت.

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top