تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/12/03 - 20:15
کد خبر: 425075

نامه اتحادیه های تشکل های دانشجویی کشور به کمیسیون تلفیق مجلس

نامه اتحادیه های تشکل های دانشجویی کشور به کمیسیون تلفیق مجلس

اتحادیه های تشکل های دانشجویی انقلابی کشور به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نامه مشترک زدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه ای مشترک با اتحادیه‌های تشکل‌های دانشجویی انقلابی کشور مطرح کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی

در این مجلسِ فاقد شفافیت، مسئولیت سیاست حذف ارز ترجیحی را تا قبل از اعمال آن بپذیرید!

پیش از این جمع‌های متعددی از کارشناسان دلسوز و تشکل‌های دانشجویی مختلف، با بیان ادله‌ی خود در رد حذف ارز ترجیحی در شرایط کنونی اقتصادی کشور، از مسئولین تصمیم‌گیر در این حوزه درخواست کردند که با اولویت قرار دادن معیشت مردم، حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی را تا فراهم شدن شرایط اجرا نکنند.

چنانچه در نامه‌های تفصیلی گذشته که به پیوست تقدیم می‌گردد، تاکید شد که در شرایط فعلی هزینه حذف ارز ترجیحی بیشتر از فواید آن خواهد بود؛ چرا که در قدم اول جایگزینی یارانه نقدی با وجود تورم بالا، تاثیر عینی و عملی بر معیشت مردم نخواهد داشت و به سرعت ارزش خود را از دست خواهد داد. از طرفی میزان تورم ناشی از این سیاست که توسط دولت پیش بینی شده، با واقعیت‌های کارشناسی موجود متفاوت است و بیش از برآوردهای موجود خواهد بود، مضاف بر اینکه علاوه بر تورم عمومی، گرانی ناشی از اجرای این طرح مستقیما و به صورت جهشی بر روی کالاهای سفره مردم اثرخواهد گذاشت و به گواه گزارش های مراکز دولتی، قیمت برخی از آنها را دو تا سه برابر خواهد کرد. واضح است که هرگونه افزایش جهشی قیمت کالاهای اساسی در شرایط فعلی موجب وارد آمدن شوک به مردم، افزایش فزاینده‌ی نارضایتی عمومی و افزایش قابل توجه آمار شهروندان بی‌بضاعت و زیر خط فقر خواهد شد، چرا که اساسا اعمال این سیاست به معنای کوچک‌تر کردن سفره‌ی مردم خواهد بود که برخلاف ادعاهای مکرر مسئولین، گویا این سفره خط قرمز آقایان مسئول نیست.

اکنون که تصمیم و اصرار عجیب برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت را در حذف بی‌پشتوانه‌ی و به یک باره ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مشاهده می‌کنیم، انتظار می‌رود تا وظیفه خود در نظارت بر اقدامات دولت را انجام دهید و با مد نظر قرار دادن تاکید کارشناسان و مطالبات مستمر تشکل‌های دانشجویی انقلابی، مانع از اعمال این سیاست در شرایط کنونی و به صورت دفعی گردید.

در شرایط کنونی توصیه اکید جریان دانشجویی آن است که اگر دولت محترم و یا برخی از دستگاه های دولتی که متوجه عواقب اجتماعی تصمیمات خود نیستند، شما نمایندگان محترم، وظیفه دارید که دغدغه های مردمی که آنها را نمایندگی می کنید به ایشان منتقل کنید.

از سوی دیگر تاکید می شود حذف یک باره همه اقلام مشمول ارز ترجیحی باعث شوک اقتصادی-اجتماعی خواهد شد و لذا لازم است که این سیاست به صورت تدریجی و قلم به قلم و با فراهم کردن شرایط آن یعنی تامین گسترده کالا و پرداخت یارانه کالایی به طبقات پایین جامعه و همچنین اطلاع رسانی شفاف، گسترده و اقناع کننده اجرا شود.

در صورت تصویب سیاست حذف یک باره ارز ترجیحی، به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در این حوزه و در این مجلس فاقد شفافیت، موضع خود را در این خصوص، صریح و بی‌پرده بیان کنید و مسئولیت اعمال این سیاست‌ را تام و تمام بپذیرید. اظهار بی‌اطلاعی و بیان مخالفت پس از اجرای این تصمیم از جانب شما، دیگر برای جامعه‌ی مخاطب مردم ایران پذیرفته نخواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top