تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/12/04 - 14:19
کد خبر: 425172

اجرای طرح مسکن محرومان از سال آینده در کشور

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور طی سال ۹۵ گفت: سهم استان یزد از این تعداد هزار واحد بوده که این طرح در سال ۱۴۰۱ نیز اجرا می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد، پیش از ظهر امروز در جریان سفر خود به استان دارالعباده با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان یزد با آیت الله ناصری یزدی دیدار و با بیان این‌که یکی از ماموریت‌های اصلی بنیاد مسکن، تامین مسکن برای محرومان است، اظهار کرد: طرح‌هایی که اکنون در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود، همه در راستای محرومیت‌زدایی است.

وی با اشاره به وضعیت جمعیت ساکن در روستاهای استان یزد بیان کرد: جمعیت در روستاهای استان یزد بسیار کاهش یافته و به ۱۳ درصد رسیده اما با این وجود، ۵۵ درصد خانه های روستاهای استان یزد مقاوم سازی شده است.

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور در سال ۹۵ یادآور شد: سهم استان یزد از این تعداد هزار واحد بوده که این طرح در سال ۱۴۰۱ نیز اجرا خواهد شد.

آیت الله محمدرضا ناصری،‌ امام جمعه یزد نیز در این دیدار، با بیان این‌که آرزوی امام خمینی(ره) رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان بود، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام نیز در همین راستا به فرمان امام تشکیل شد زیرا امام می خواست محرومان بی مأوا نباشند.

وی افزود: مسکن سازی برای محرومان و افراد بی بضاعت کار بسیار بزرگی است به ویژه برای روستاها که متاسفانه خالی از جمعیت شده‌اند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر برخی دستگاه ها نظیر بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی طرح های خود را در روستاها گسترش دهند، می‌توان  امید داشت که وضعیت جمعیت روستاها بهتر شود.

آیت الله ناصری در ادامه با بیان این‌که روزگاری ۶۰ درصد جمعیت استان یزد در روستاها ساکن بودند و تولیدات کشاورزی و دامی در روستاها انجام می شد، افزود: این موضوع امروز تغییر کرده و ۸۵ درصد جمعیت استان یزد در شهرها ساکن شده اند و روستاییان مایحتاج خود را از شهرها تهیه می کنند.

ناصری تصریح کرد: بنیاد مسکن رسیدگی به افراد بی بضاعت و فاقد مسکن را در اولویت قرار دهد و باید برای افرادی که امکان تامین مالی مسکن را ندارند، چاره اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: البته در یزد مشکلی به نام مهاجرپذیری وجود دارد که این موضوع علاوه بر مسائل امنیتی و ...، در حوزه مسکن نیز مشکل ساز شده و حاشیه نشینی را در یزد گسترش داده و تامین مسکن افراد بومی را دچار مشکل کرده است.

وی تاکید کرد: روستاها باید احیا شود و بنیاد مسکن در این زمینه می تواند نقش آفرینی بزرگی داشته باشد و این خدمت بزرگی هم به روستاها و شهرها خواهد بود.

ناصری با بیان این‌که انقلاب ما انقلاب محرومان است، عنوان کرد: دولت و دستگاه های مختلف باید به این مردم خدمت رسانی کنند زیرا این مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند و در همه صحنه ها به کمک دولت آمده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top