تاریخ انتشار: شنبه 1400/12/07 - 16:27
کد خبر: 425457

لزوم پیگیری مطالبه معلمان حق‌التدریس توسط کمیسیون آموزش

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطالبه معلمان حق‌التدریس برای استخدام شدن را پیگیری و گزارش آن را ارائه دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ علی اصغر باقرزاده در جلسه علنی امروز (شنبه ۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، گفت: مدتی است که معلمان حق‌التدریس مطالبه به حقی دارند. ۸۸ هزار نفر از معلمان دوره مهارت آموزی را گذراندند، امتحان جامع دادند و اکنون پیگیرند تا استخدام شوند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش عنوان می‌کند که اجرای ماده ۱۷ حق قانونی معلمان است، اما سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه این حق قانونی را ضایع می‌کنند. اگر حق آن‌ها نیست، توضیح دهید تا معلمان از شهرستان‌ها آواره وزارت آموزش و پرورش و مجلس نشوند و اگر حق آن‌هاست، توضیح دهند چرا خلاف قانون صورت می‌گیرد.

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره این قصور با مسئولان وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای بگذارند و گزارش آن را در صحن علنی ارائه دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top