تاریخ انتشار: شنبه 1400/12/14 - 13:57
کد خبر: 426050

جزایر شاهزاده‌های استانبول را کاوش کنید

جزایر شاهزاده‌های استانبول را کاوش کنید

چندفرهنگی بودن جزایر ریشه در این واقعیت دارد که ساکنان آن عمدتاً یونانی (روم)، ارمنی، آشوری هستند. در نتیجه، می توانید ببینید که این جزیره و فرهنگ آن، از جمله معماری، غذا و زندگی اجتماعی آن با فرهنگ اصلی ترکیه متفاوت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جزایر پرنس استانبول که در زبان ترکی آدالار نامیده می شوند ، جهش جزیره را به یک امکان واقعی تبدیل می کند و برای کسانی که با تور استانبول به این جزیره سفر می کنند شگفت انگیز است! آنها هم در بین ساکنان استانبول و هم در بین گردشگران بسیار محبوب هستند.

جزایر پرنس استانبول مجموعه‌ای متشکل از 9 جزیره در دریای مرمره است.مسافران تور ارزان استانبول فقط می توانند از جزیره بویوک آدا، جزیره هیبلی آدا، جزیره بورگاز آدا، جزیره کینالی آدا دیدن کنند.این جزایرمورد استفاده شخصیت های تبعیدی در طول تاریخ، مانند دولتمردان، شاهزادگان، و ملکه ها از دوران روم تا پایان دوران بیزانس بوده است.جمعیت این جزیره از قرن نوزدهم به طور پیوسته افزایش یافته است، زیرا استانبول شاهد زندگی بیشتر افراد خارجی، اقلیت ها و دولتمردان در آنجا بود که بخشی از مدیریت امپراتوری عثمانی مدرن شد. امروزه، تعداد جمعیت بین فصول به شدت در نوسان است، در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد و تعداد آخر هفته حتی بیشتر می‌شود.

خانه های زیبای جزیره بیشتر به عنوان خانه های تابستانی برای ثروتمندان استفاده می شود. طبیعتاً در ماه‌های تابستان، مردم از هیاهوی شهر یا سرزمین اصلی فرار می‌کنند و چند ماه گرم را در اینجا سپری می‌کنند. به گفته شهرداری جزیره، بیش از 50 درصد از ساکنان جزایر در استانبول و در جزیره متولد شده اند. جمعیت جزایر به طور کلی کم است، اما در ماه های تابستان، به هزاران نفر افزایش می یابد.

چندفرهنگی بودن جزایر ریشه در این واقعیت دارد که ساکنان آن عمدتاً یونانی (روم)، ارمنی، آشوری هستند. در نتیجه، می توانید ببینید که این جزیره و فرهنگ آن، از جمله معماری، غذا و زندگی اجتماعی آن با فرهنگ اصلی ترکیه متفاوت است.

با این حال، بسیاری از هنرمندان، شاعران و نویسندگان مدتی را در این جزایر زندگی کرده اند یا گذرانده اند. به عنوان مثال، در Heybeliada، می توانید خانه موزه حسین رحمی گورپینار (نویسنده) و خانه موزه Ismet Inönü از بنیانگذاران جمهوری ترکیهرا بیابید. در Burgazada، خانه موزه Sait Faik نویسنده ارزش بازدید را دارد.

این چهار جزیره بزرگ که در دریای مرمره در سواحل منطقه بستانچی در کادیکوی واقع شده اند، به راحتی از طریق سیستم کشتی از اروپا و آسیا به یکدیگر متصل می شوند. این جزایر سریعترین راه فرار از شهر 20 میلیونی هستند. در حالی که فقط چند قدم دورتر از هرج و مرج سرزمین اصلی هستید، از یک روز به یاد ماندنی لذت خواهید برد! ورود خودروها به جزایر ممنوع است، بنابراین ورزش زیادی خواهید داشت. کفش پیاده روی خود را بیاورید!

از طرف دیگر، لباس شنا می تواند کمک کننده باشد. شیرجه زدن آرامش‌بخش در برخی از سواحل کوچک و کلوپ‌های ساحلی پراکنده در سراسر جزیره، راهی عالی برای لذت بردن از روز در تابستان است. سپس می توانید سوار بر کالسکه اسب نوستالژیک شوید یا با دوچرخه به گشت و گذار بپردازید.اخیرا یک شرکت در ترکیه یک وب سایت برای بازدید از جزیره و مشخصات آن بصورت اینترنتی راه اندازی نموده است که با سئو سایت خوب توانسته جایگاه خود را در وب سایتهای ترکیه پیدا کنند و سالانه صدها هزار نفر که توانای مالی بازدید از جزیره را ندارند بصورت اینترنتی و از طریق وب سایت آنها از جزایر بازدید کنند.   

در اینجا می توانید معماری دوران عثمانی را در عمارت ها و آلاچیق های چوبی قدیمی بیابید. بسیاری از عمارت‌های قدیمی امروزه در حالات مختلف پوسیدگی و شکوه باقی مانده‌اند، پس حتماً زمانی را به سرگردانی در خیابان‌های جزیره اختصاص دهید. می‌توانید در هتل‌های بازسازی‌شده‌ای مانند هتل آرت‌نوو اسپلندید و مدرن‌تر، هتل آسیایان، اقامت کنید. علاوه بر این، خانه‌های معروفی مانند خانه‌ای که لئون تروتسکی و نویسنده ترک رشات نوری گونتکین در آن زندگی می‌کردند، وجود دارد.

برای غذا، یک رستوران ماهی در سواحل جزایر وجود دارد. با این حال، یک پیک نیک آرامش بخش گزینه دیگری است زیرا قیمت رستوران ها می تواند بالا باشد. سپس، یک گزینه شیرین بستنی نیز وجود دارد، به خصوص در ماه های گرم تابستان.

جزایر شاهزاده‌های استانبول را کاوش کنید

چگونه به جزایر شاهزاده برویم؟

سریعترین راه برای رسیدن به جزایر این است که با کشتی از کاباتاش در سمت اروپایی و بستانچی، سمت آسیایی استانبول سوار شوید. در کمتر از 45 دقیقه، به جزیره بزرگی خواهید رسید که بویوک آدا نام دارد و ترمینال کشتی آن توسط عثمانی ها ساخته شده است. از آنجا می توانید به میدان اصلی جزیره برسید.

بویوک آدا

بزرگترین جزیره بویوک آدا نام دارد که به "جزیره بزرگ " ترجمه می شود. مساحت آن 5.4 کیلومتر مربع و 2300 متر از ساحل مالتپه کادیکوی فاصله دارد. Büyükada شاید محبوب ترین جزیره به دلیل بزرگی آن باشد. همچنین مغازه‌ها و رستوران‌های بسیار بیشتری نسبت به جزایر کوچک‌تر در اینجا پیدا خواهید کرد.

بویوک آدا همیشه در گذشته مسکونی بوده است، چه در دوره بیزانس و چه در دوره عثمانی. تعداد قابل توجهی از ادبای عثمانی زیبایی آن را، علاوه بر مردم جزیره و دیگرانی که عمدتاً یونانی هستند، توصیف کردند. پس از از دست دادن جمعیت یونانی خود در تبادل جمعیت، این جزیره تقریباً فراموش شد. با این حال، در دهه 1940، ویژگی خود را به عنوان یک تفرجگاه تابستانی که توسط ثروتمندان دوره جمهوری خواه، از جمله مقامات دولتی و بوروکراسی بالا ترجیح می‌داد، دوباره به دست آورد. در این دوره، بویوکادا عمارت ها و مؤسسات جدیدی را دید. یکی از مقاصد سفر روزانه مردم استانبول شد!

از آنجایی که خودروها مجاز نیستند، دوچرخه یا کالسکه اسبی رایج ترین شکل حمل و نقل هستند. می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و جزیره بزرگ را با عمارت‌های زیبای دوران عثمانی کشف کنید. در ماه‌های تابستان، می‌توانید در برخی از کلوپ‌های ساحلی برای شنای خنک و دلپذیر در دریا یک پیت استاپ کنید!

بویوک آدا معماری و ساختمان های بسیار جالبی را برای عاشقان مشتاق تاریخ ارائه می دهد. لئون تروتسکی از اتحاد جماهیر شوروی در یک عمارت زیبا که در سال 1885 ساخته شده بود، پناه گرفت. او تقریباً چهار سال را بین سالهای 1929 تا 1932 در جزیره گذراند. متأسفانه خانه در حال حاضر خراب است. در اینجا بود که او زندگی نامه خود را به نام زندگی من نوشت . اکنون به یک شهرت و محبوبیت تبدیل شده است، زیرا نمای آجری قرمز را حتی از دریا می‌توان تشخیص داد. این یک میراث فرهنگی در جزیره تعیین شده است و ممکن است به زودی به موزه تبدیل شود، اگر و زمانی که صاحبان جدیدی پیدا کنند. تا آن زمان، مایه تاسف است که به حال خود رها شده است.

تپه عاشق یا Aşıklar Tepesi شامل برخی از محوطه های پیک نیک خوب است. برای برآورده شدن آرزوی یکی از درختان اینجا می توانید یک روبان روی یکی ببندید. همچنین می توانید در پارک طبیعی دیلبورنو قدم بزنید یا پیک نیک انجام دهید. مطمئن شوید که در اینجا منظره خوبی از جزیره همسایه دارید!

جزایر شاهزاده‌های استانبول را کاوش کنید

جزیره هیبلی آدا

اگر ترجیح می دهید به یک جزیره کوچکتر بروید،  هیبلی آدا. یک انتخاب عالی با مدرسه تاریخی یونانی ارتدکس است. اکنون بسته است اما همچنان قابل مشاهده است. همچنین چند عمارت قدیمی زیباتر و بسیاری از رستوران های ماهی در کنار آب وجود دارد. Heybeliada بعد از بویوک آدا بزرگترین جزیره استانبول است. دلیل نامیده شدن این جزیره به هیبلیادا این است که وقتی از دور به آن نگاه کنید، جزیره مانند کیسه زینی رها شده روی زمین به نظر می رسد - به ترکی " هی بی" (Heybey ). این شهر نه تنها به خاطر طبیعت و هوای پاکش، بلکه برای مؤسساتش نیز مشهور است. همچنین یک مدرسه نیروی دریایی، یک آسایشگاه، نیز وجود دارد. آسایشگاه اینجا جزو اولین آسایشگاه های ترکیه است.از نظر جغرافیایی، هیبلیادا حدود 4 تپه و 4 بندر دارد. . مهم ترین بندر آن بندر چام و بندر بحریه (دریایی) است. علاوه بر مدرسه نیروی دریایی، این جزیره عمارت هایی دارد که در آن افراد مشهور اقامت داشتند: حسین رحمی گورپینار، عصمت اینونو و عباس حلیم پاشا.

بورگازادا سومین جزیره بزرگ این گروه است. اما همچنین دارای خانه های زیبای قدیمی، کلیساهای مخفی و سواحل است. رستوران معروف جزیره، رستوران و ساحل Kalpazankaya که منظره شگفت انگیزی از دریا دارد. در اینجا می توانید شاهد غروب زیباتری باشید!این جزیره حدود 2 کیلومتر عرض، دایره ای شکل دارد و تنها یک تپه بزرگ و یک بندر دارد. در نزدیکی بندر، ساحل عمومی جزیره را دارید که در آن مردم محلی و دیگران می توانند از یک روز خوب در ساحل لذت ببرند. جزیره کینالی آدا یکی از کوچکترین جزایر در گروه جزیره است. اندازه آن فقط 1500x1100 کیلومتر است. نام این جزیره از این واقعیت گرفته شده است که پوشش گیاهی آن ظاهری مایل به قرمز دارد، به همین دلیل نام "Kına" به معنای "حنا" است.

منبع:گلبرگ سیر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top