تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/12/17 - 11:35
کد خبر: 426425

فعالیت بدنی و عصر مدرن؛

سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی، آغاز به کار کرد

سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی، آغاز به کار کرد

آیین افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی، صبح امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ در محل پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیین گشایش سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی، با حضور علی شریف نژاد «رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و رئیس همایش»، حسین زارعیان «دبیر کل همایش»، علی کاشی «دبیر علمی همایش»، محمدحسین قربانی «دبیر اجرایی همایش» هادی روحانی «رئیس دبیرخانه» و تنی چند از مدیران همایش، در محل سالن اجتماعات پژوهشگاه و مشارکت آنلاین و غیرحضوری جمع زیادی از اساتید دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان، ورزشکاران و سایر علاقه‌مندان، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی شریف نژاد «رئیس پژوهشگاه و رئیس همایش»، در سخنان کوتاهی ضمن خیرمقدم به‌تمامی شرکت‌کنندگان در این همایش (به‌صورت حضوری و مجازی) و تبریک خجسته اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در تلاش هستیم، سیزدهمین دوره همایش بین‌المللی علوم ورزشی را به‌عنوان «بزرگ‌ترین رویداد علمی ورزش کشور»، با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط اعضای هیأت علمی و کارمندان پژوهشگاه انجام‌شده و همین‌طور زحمات ارزشمند مسئولین و اساتید در دانشکده‌ها/ گروه‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی سراسر کشور، به بهترین نحو ممکن، برگزار نماییم.

وی گفت: در همایش سیزدهم، «وزارت آموزش‌وپرورش»، «معاونت همگانی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان»، «مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش» و «سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور»، 9 فدراسیون ورزشی، 4 انجمن علمی ورزشی کشور، 13 دانشگاه بزرگ کشور، 7 دانشگاه، پژوهشگاه و مؤسسه معتبر بین‌المللی، حدود 70 نفر از اساتید برجسته و صاحب‌نظران بین‌المللی از بیش از 20 کشور دنیا، جمع کثیری از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های داخلی و ... ما را همراهی خواهند کرد.

سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی، آغاز به کارکرد

رئیس همایش، ضمن قدردانی از همه متصدیان این رویداد علمی، افزود: این اتفاق و گردهمایی بزرگ، بدون همدلی و همراهی تک‌تک اعضای خانواده علمی ورزش ایران، محقق نمی‌شد و از امروز شاهد آغاز رسمی برنامه‌های همایش خواهیم بود.

در ادامه این مراسم حسین زارعیان «دبیر کل همایش و معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه»، اظهار داشت: 9 فدراسیون ورزشی شامل: «کاراته»، «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی»، «شنا، شیرجه و واترپلو»، «ورزش‌های همگانی»، «ووشو»، «ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی»، «نابینایان و کم‌بینایان»، «اسکی» و «والیبال» و برخی از انجمن‌های علمی ورزشی کشور شامل: «انجمن اخلاق ورزشی»، «انجمن مدیریت ورزشی»، «انجمن حقوق ورزشی» و «انجمن آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی»، ازجمله نهادهای ورزشی مشارکت‌کننده در همایش سیزدهم هستند که بخشی از پنل‌های و نشست‌های تخصصی همایش را برگزار خواهند کرد.

وی افزود: در این دوره، 704 مقاله برای دبیرخانه همایش ارسال شد که شامل: 134 مقاله به‌صورت سخنرانی، 496 مقاله به‌صورت پوستر، 32 مقاله هم با عدم پذیرش مواجه شد و همچنین مابقی مقالات در بخش جایزه پژوهشگر جوان (ویژه پژوهشگران زیر 35 سال)، مشارکت و موردبررسی قرار گرفت.

سپس علی  کاشی «دبیر علمی همایش»، گفت: پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی مفتخر به برگزاری رویدادی است که با مشارکت اساتید برجسته و بخش عمده‌ای از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در حال انجام می‌باشد و بیش از 500 نفر از اساتید داخلی در برگزاری این همایش، ما را همراهی خواهند کرد.

وی افزود: دانشکده/ گروه‌های تربیت‌بدنی 13 دانشگاه بزرگ کشور مانند دانشگاه‌های «تهران»، «فردوسی مشهد»، «اصفهان»، «خوارزمی تهران»، «مازندران»، «تربیت مدرس تهران»، «حکیم سبزواری»، «علامه طباطبایی تهران»، «تبریز»، «شهید بهشتی تهران»، «لرستان»، «شهید رجایی تهران» و «گیلان»، در برگزاری پنل‌های همایش، مشارکت دارند. دکتر کاشی گفت: در این دوره، تلاش شده است تا با تمرکززدایی، برخی از پنل‌ها را به خود دانشگاه‌ها ببریم تا در آن دانشگاه و با مشارکت زنده دانشجویان و اساتید مربوطه، آن پنل برگزار شود. بر این اساس، می‌توان گفت: همایش سیزدهم به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار می‌شود، زیرا دانشگاه‌های کشور، در برگزاری بیش از 20 پنل همایش، به‌صورت حضوری مشارکت خواهند داشت.

در ادامه، هادی روحانی «رئیس دبیرخانه همایش»، دکتر نازنین راسخ «مدیر علمی همایش»، دکتر مهدی حسین زاده «مدیر امور بین‌الملل همایش» و دکتر صالح رفیعی «مدیر گروه پژوهشی رفتار حرکتی پژوهشگاه»، از دیگر حاضران در این مراسم بودند که هریک به‌صورت کوتاه، به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه تخصصی خود، پرداختند.

شایان‌ذکر است، سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی، با شعار «فعالیت بدنی و عصر مدرن» و با محورهای: «فعالیت بدنی و تندرستی»، «ارتقای عملکرد در ورزش قهرمانی»، «آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی»، «مدیریت و سیاست‌گذاری در ورزش»، «جنبه‌های رفتاری تمرین و فعالیت بدنی»، «ورزش معلولین»، «جامعه‌شناسی و روان‌شناسی ورزشی»، «بیومکانیک ورزشی»، «مهندسی، فناوری و نوآوری در ورزش»، «بازاریابی و تجاری‌سازی در ورزش»، «ورزش و کرونا»، از امروز دوشنبه 16 اسفندماه آغاز و تا روز پنج‌شنبه 19 اسفندماه 1400، به‌صورت مجازی و غیرحضوری در حال برگزاری است. در مراسم اختتامیه همایش نیز، ضمن معرفی سخنرانان برتر در هریک از پنل‌های همایش، پوسترهای برتر و برندگان «جایزه پژوهشگر برتر جوان (ویژه پژوهشگران زیر 35 سال)» نیز معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از برنامه دقیق زمان‌بندی این رویداد (برنامه کامل پنل‌های تخصصی، پنل‌های بین‌المللی، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی)، به سایت همایش به نشانی 13thcong.ssrc.ac.ir مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه همایش به شماره تلفن ۰۲۱۸۸۷۴۷۶۳۲ و ۰۲۱۸۸۷۴۷۸۸۴ داخلی ۴۲۰، تماس حاصل نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top