تاریخ انتشار: شنبه 1400/12/21 - 12:24
کد خبر: 426809

تهران تایمز گزارش داد؛

ادامه ایران در مسیر ادامه پیشبرد سیاست های دفاعی و منطقه ای خود

ادامه ایران در مسیر ادامه پیشبرد سیاست های دفاعی و منطقه ای خود

تهران تایمز گزارش امروز خود را به فرمایشات روز پنجشنبه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اختصاص داد که بازتاب اهمیت تداوم یافتن سیاست های فعلی ایران در حوزه های منطقه ای و دفاعی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رهبر انقلاب به طور واضح مشخص کرد که با یا بدون توافق وین، ایران به پیشبرد برنامه های خود مبنی بر تقویت توان دفاعی و تاثیرگذاری در سطح منطقه ادامه می دهد. ایشان سیاست های دفاعی و منطقه ای ایران را در چشم انداز وسیع تری که مبتنی بر تقویت قوای ملی است ارزیابی کرد و گفت که برتری امنیتی از راه اتکا به بیگانگان حاصل نمی شود.

ادامه ایران در مسیر ادامه پیشبرد سیاست های دفاعی و منطقه ای خود

مقام معظم رهبری این اظهارات را در جمع اعضای مجلس خبرگان ایراد کرد و با بیان عناصر مجموعه‌ به هم پیوسته قدرت و قوت ملی، مسئله معیشت و روان بودن مسائل مرتبط با مردم را مهم خواند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، استحکام نظام را منجر به قدرت و قوت ملی دانستند و گفتند: قدرت ملی برای هر کشوری حیاتی است و هر ملتی اگر استقلال، سرافرازی، استفاده از منابع حیاتی بر مبنای اراده خود و ایستادگی در مقابل خواسته های دیگران را می‌خواهد، باید قوی باشد و گرنه در حال ضعف و ذلت و ترس، مدام نگران طمع‌ورزی بیگانگان خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به برخی پیشنهادها نظیر صرف‌نظر کردن از حضور منطقه‌ای برای ندادن بهانه به دست دشمن و یا انصراف از پیشرفت علمی در زمینه هسته‌ای، این گونه پیشنهادها را ضربه به قدرت ملی خوانده و افزودند: حضور منطقه‌ای، به ما عمق راهبردی و قوت بیشتر ملی می‌دهد چرا از آن صرف‌نظر کنیم؟ پیشرفت علمی هسته‌ای هم به تأمین نیازهای کشور در آینده نزدیک مربوط می‌شود و اگر صرف‌نظر کنیم، چند سال بعد پیش چه کسی و به کجا دست دراز کنیم؟

ایشان کوتاه آمدن در مقابل آمریکا یا هر قدرت دیگر را برای مصون ماندن از تحریم، خطایی بزرگ و ضربه به قدرت سیاسی دانستند و در بیان مصداقی دیگر افزودند: ساده‌لوحانه‌تر و ناشیانه‌تر از پیشنهاد کسی که می‌گوید قدرت دفاعی را برای حساس نشدن دشمن، کاهش دهیم وجود ندارد.

ایشان تأکید کردند: در طول زمان، از این پیشنهادهای سست و پر ایراد مطرح شده که همه آنها ابطال‌پذیر بود و ابطال هم شد و اگر به کسانی که می‌خواستند برخی بازوهای قدرت ملی را قطع کنند، اجازه این کار داده می‌شد، ایران، امروز با خطرات بزرگی مواجه بود که با اراده و عنایت خداوند، امکان عملی شدن این پیشنهادها به وجود نیامد.

اظهارات مقام رهبری در برهه ای ایراد شد که ایران و ۱+۴ در حال مذاکره در وین برای حصول توافقی هستند که می تواند به رفع تحریم های ایران منجر شود. در خلال این مذاکرات، مذاکره کنندگان غربی تلاش کردند تا چانه زنی ها را به فعالیت های موشکی و منطقه ای ایران بسط دهند. اما ایران تاکید کرد که مذاکره فقط باید به مسائل هسته ای محدود شود. اظهارات مقام معظم رهبری نشانه دیگری است مبنی بر اینکه ایران به هیچ وجه درباره مواردی که به منزله ستون های قدرت ملی این کشور تلقی می شوند، مذاکره نخواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top