تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/12/24 - 13:22
کد خبر: 427246

استفاده از نظر دانش آموزان در رتبه بندی معلمان

استفاده از نظر دانش آموزان در رتبه بندی معلمان

قاسم احمدی لاشکی ظهر سه شنبه در سفر به فارس و در نشست برخط با روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: مهمترین مشکل امروز آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با ۴ چالش درونی، بیرونی، اجرای واقعی سندتحول بنیادین و چالش تحلیلی بر اساس ویروس کرونا موجه است.

احمدی لاشکی گفت: عدم توازن بین نیروی انسانی ورودی به آموزش و پرورش و خروجی های ان باعث چالشی عظیم در این ارگان خواهد شد. وی گفت: ما فقط در بعد آموزش نیروی انسانی کم نداریم بلکه در تامین نیروهای خدماتی و مراقبین سلامت و معلمین تربیت بدنی نیز با چالش مواجه هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در کشور با کمبود بیش از ۶۰ هزار نیروی خدماتی مواجه هستیم که این کمبود امنیت مدارس را به خطر انداخته است. احمدی لاشکی گفت: باید اضافه کار معلمان به طور ماهانه و منظم پرداخته شود تا انگیزه کافی برای کارکردن معلمان وجود داشته باشد.

وی گفت: ارزشیابی های دانش آموزان و برنامه های درسی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا بتوانیم فداکاری های شهید سلیمانی و علی لندی ها را در کتاب های درسی قرار دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: باید در سیستم تعلیم و تربیت اخلاق و انسانیت را ترویج کنیم.

احمدی لاشکی گفت: عدالت اموزشی باید فراتر از شعار محقق شود و همچنین بایدبه فکر توسعه متوازن در همه ابعاد تعلیم و تربیت باشیم. وی گفت: در آموزش و پرورش باید مطالعات طولی با برنامه های بلند مدت صورت گیرد تا ان نتیجه لازم صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش ارتباط با محیط بیرون از دیگر چالش های درونی آموزش و پرورش است و اموزش و پرورش نمیتواند به تنهایی مشکلات خود را حل و فصل نماید و باید از ظرفیت دیگر دستگاه ها به درستی بهره بگیریم.

احمدی لاشکی گفت: اولین چالش بیرونی ما در آموزش و پرورش بحث کنکور است و این مساله موجب مکانیکی شدن فرایندهای آموزشی شده است.

وی افزود: تعارض در جامعه پذیری موجب پرورش شخصیت های دوگانه در آموزش و پرورش شده است و برای حل این مساله باید هنجارهای اجتماعی را همسو با آموزش و پرورش کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش های اجرایی کردن سند تحول بنیادین نیز یک چالش اساسی است که برگزاری کنکور سراسری در تعارض با اجرای سند است.

احمدی لاشکی گفت: چالش های تحمیلی از سوی کرونا موجب سونامی بی سوادی در کشور خواهد شد و نیازمند زمان برای برگشت به وضعیت قبلی هستیم.

وی گفت: بعد از عید باید به سمت برگزاری حضوری کامل مدارس پیش برویم تا افت پنهان تحصیلی جبران شود باید کشورمان را با دیگر کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی دست به بازگشایی مدارس بزنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین رتبه بندی معلمان را سالهای پیش با هدف تحول تحول در اموزش و پرورش ترسیم کرده بود. احمدی لاشکی گفت: رتبه بندی معلمان باید منزلت و شان معلمان را ارتقا دهد و اعتلای معلمان و نظام آموزشی را در پی داشته باشد.

وی گفت: قانون رتبه بندی دیروز توسط رئیس جهمور محترم به سازمان برنامه و بودجه، وزارت اموزش و پرورش و سازمان اموراستخدامی و اداری ابلاغ شده است و آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در دست تدوین است.

وی با بیان اینکه هیئت ممیزه ای در سطح ادارات اموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان تشکیل خواهد شد افزود: رئیس آموزش و پرورش به عنوان رئیس این هیات، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نائب رئیس این هیات، کارشناس اموراداری به عنوان دبیر این هیات و معاونین اموزش و پرورش، یک مدیر مدرسه و ۲نفر امین و کارشناس حراست و ارزیابی عملکرد به عنوان دیگر اعضای هیات ممیزه فعالیت خواهند کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان بر اساس تعریف دقیق شایستگی های عمومی و حرفه ای خواهد بود و تجربه کار در آموزش و پرورش در این امر بسیار مهم خواهد بود.

احمدی لاشکی گفت: می خواهیم در رتبه بندی معلمان حتی نظر دانش اموزان را نیز دخیل خواهیم کنیم.

وی گفت: معلمان در رتبه بندی هر ۳ سال یک بار برای حفظ رتبه خود مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
Ali
1400/12/24 - 15:39

اگر در رتبه بندی نظر دانش آموزان هم خواسته شود، نظام آموزش و پرورش یک خرتوخری خواهد شد که آن سرش ناپیدا.
مرد ناحسابی، شما اینقدر عقل ندارین که اکثر دانش آموزان معلمی رو بیشتر دوست دارند که درس و ارزشیابی رو جدی نگیره و کیلویی به دانش آموزان نمره بده؟
اگه نظر دانش آموزان خواسته بشه از همین الان هشدار میدم که همه معلمان به همه دانش آموزان نمره بالا میدیم و نه آموزشی میمونه و نه تربیتی.
درصد قبولی دانش آموزان در امتحان نهایی و یا کنکور هم نمیتونه معیار خوبی باشه، چون مدارس خاص با عادی خیلی فرق می کنند و مدارس عادی هم با هم بسیار متفاوتند.
معیار رتبه بندی باید عینی باشه نه سلیقه ای.
معیارهایی چون مدرک معتبر از دانشگاه معتبر و سابقه تدریس. بقیه معیارها؛ همه سلیقه ای و به معنی کشکه
1400/12/24 - 18:03

این دیگه تحقیر تمام است در مورد معلمان
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه ستاد انتخابات کشور در رابطه با زمان اتمام تبلیغات
نظر متفاوت پرسپولیسی‌ها برای بازگشت بیرانوند
مربی خارجی استقلال به زودی معرفی می‌شود؟
تعداد بازداشتی های فساد در فوتبال به ۸ نفر رسید
مهم‌ترین مشکل چمن ورزشگاه تختی چیست؟
شاخص بورس تهران ۲۰ هزار واحد رشد کرد
افزایش ۱۷ درصدی درآمد پایدار بودجه در دولت سیزدهم
افزایش ۱۳.۷ درصد‌ی ‌سرمایه‌گذاری و رشد ۵ درصدی اقتصادی در دولت شهیدجمهور‌
تفاهم‌نامه گازی ایران و روسیه‌ امضا شد
امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است
وزیر ارشاد: مراسم چهلم شهید رئیسی فردا با سخنرانی «نصرالله» برگزار می‌شود
وزیر نفت: صادرات نفت کشور در شرایط تحریم ۲.۵ برابر شد
توضیحات مرتضوی درباره واریزی به حساب بازنشستگان
چرا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است؟
اجتماع حامیان سعید جلیلی در شیراز
مخبر: ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است
زاکانی در دانشگاه تهران: قراردادهای نفتی و گازی که در زمان دولت اصلاحات بستند، فاجعه است
علی باقری: شهید رئیسی مسیر خنثی‌سازی تحریم ها و مذاکرات را دنبال کرد
افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی در سراسر کشور
حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان
لاریجانی: پزشکیان توانمندی اداره دولت را ندارد +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top