تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/12/26 - 09:32
کد خبر: 427473

رئیس قوه قضاییه وارد سیستان و بلوچستان شد

رئیس قوه قضاییه وارد سیستان و بلوچستان شد

زاهدان- رئیس قوه قضاییه صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان برای سفری یک روزه وارد سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ششمین سفر رسمی استانی خود امروز به همراه جمعی از مسؤولان عالی قضائی به سیستان‌وبلوچستان سفر کرد.

دیدار با اقشار مختلف مردمی و روحانیون شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این استان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضائی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضائی از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به استان پهناور سیستان و بلوچستان است.

سایر مسؤولان عالی قضائی که در سفر به سیستان و بلوچستان رئیس قوه قضائیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان پهناور خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردمان شریف و عزیز مناطق دورافتاده و محروم این استان، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضائی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سالجاری تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیأت عالی قضائی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان و خراسان‌رضوی سفر کرده و سفر روز پنجشنبه به سیستان‌وبلوچستان ششمین سفر رسمی ریاست قوه قضائیه در دوره جدید محسوب می‌شود.

البته ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیأت عالی قضائی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های قم، البرز، اصفهان و هرمزگان استان‌هایی بودند که رئیس قوه قضائیه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه در دوره جدید، اعم از سفرهای رسمی همراه با هیأت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات، انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسوولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

در این سفر معاون اول قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور، وزیر دادگستری، معاون سیاسی قوه قضائیه، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، رئیس دیوان عدالت اداری، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه، رئیس سازمان بازرسی، رئیس سازمان قضاییی نیروهای مسلح، رئیس ثبت اسناد و املاک کشور، معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رئیس سازمان زندان‌های کشور و رئیس سازمان پزشکی قانونی در این سفر رئیس قوه قضائیه را همراهی می‌کنند.

بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، «حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق» معاون اول قوه قضائیه و «حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم» رئیس دیوان عالی کشور به منظور انجام دیدارهای مردمی در شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان حضور خواهند داشت؛ «حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری» دادستان کل کشور به همراه «عمرانی» معاون قضائی خود نیز به منظور بررسی مشکلات و وضعیت قضائی شهرستان چابهار و انجام دیدارهای مردمی، به این شهر سفر خواهند کرد.

«رحیمی» وزیر دادگستری از اداره کل تعزیرات حکومتی زاهدان بازدید خواهد کرد و «حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد» دادستان انتطامی قضات با قضات این شهرستان دیدار خواهد داشت؛ علاوه بر این‌، «سراج» معاون سیاسی قوه قضائیه در شهرستان میرجاوه حضور پیدا می‌کند و «الفت» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه به خاش عزیمت می‌کند.

مشکلات و وضعیت قضائی شهرستان کنارک در سفر «خدائیان» رئیس سازمان بازرسی کل کشور به این شهرستان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، «حجت‌الاسلام قدرتی» معاون حقوقی قوه قضائیه به شهرستان هامون می‌رود.

همچنین در جریان سفر هیأت عالی قضائی به استان سیستان و بلوچستان، «بابایی» رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شهرستان ایرانشهر، «جهانگیر» معاون اجتماعی در شهرستان زهک، «حجت‌الاسلام مظفری» در شهرستان نیکشهر، «محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها در سراوان، «حجت‌الاسلام پورخاقان» رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در شهرستان هیرمند و «مسجدی» رئیس سازمان پزشکی قانونی در شهرستان سرباز حضور خواهند یافت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top