تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/12/26 - 21:43
کد خبر: 427527

کثیف ترین شغل های جهان

کثیف ترین شغل های جهان

شغل های زیادی وجود دارد که می توان این شغل ها را جز کثیف ترین و سخت ترین مشاغل در نظر گرفت. گاهی برخی از این مشاغل از نظر آلودگی آزاد دهنده هستند و برخی از آن ها دلخراش هستند که در این مقاله به تعدادی از این شغل ها می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چکیده

شغل های زیادی وجود دارد که می توان این شغل ها را جز کثیف ترین و سخت ترین مشاغل در نظر گرفت. گاهی برخی از این مشاغل از نظر آلودگی آزاد دهنده هستند و برخی از آن ها دلخراش هستند که در این مقاله به تعدادی از این شغل ها می پردازیم.

1- خدمات اورژانسی

اولین شغل که به ان می پردازیم می تواند در ارتباط با خدمات و کار های اورژانسی باشد که در برخی موارد از این کار می توان به عنوان دلخراش ترین شغل یاد کرد هم چنین بعضی افراد هستند که با دیدن خون حالشان بد می شود و یا وقتی در محل هایی می روند که افراد در بدترین حالت ممکن هستند مثل این که در اتش سوخته باشند و یا در تصادف خیلی شدید باشند و از ارتفاع بلند افتاده باشند و ترکیده باشند و هم چنین حوادث بسیار سخت دیگر که افراد در وضعیت بسیار بد خود قرار می گیرند و افرادی که در اورژانس هستند موظف هستند که به حال این افراد رسیدگی کنند که این کار می تواند جز سخت ترین مشاغل در نظر گرفته شود.

2- تمیز کردن توالت های عمومی

شغل بعدی تمیز کرد توالت های عمومی است که این مشاغل بسیار کثیف می باشند که بیش تر افراد از انجام این کار خودداری می کنند که این کار در اکثر کشور های خارجی دارای درامد سالایانه ی بالا هستند.

3- خدمات چاه بازکنی

یکی دیگر از شغل های کثیف مربوط به خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی است. و به علت بوی بد ناشی از فضولات انسانی و همچنین گاهی آمیحتن لجن و این فضولات جزو مشاغل کثیف محسوب می شود.

4- تصفیه کردن پمپ ها

تصیفه کردن هم جز مشاغل کثیف است این گونه است که وقتی خرابی و اسیبی در پمپ ها ایجاد می شود باید افرادی که مسئول این کار هستند با لباس کار و تجهیزات لازم در میان فاضلاب ها و مدفوع ها می روند تا این خرابی و اسیب را بر طرف کنند. این کار بسیار کثیف و چندش اور است اما موظف به انجام این کار هستند.

5- پرورش کرم ها و موجودات

شغل بعدی در ارتباط با پرورش کرم و حشره شناسی پزشکی قانونی است که در ارتباط با شغل اول باید گفت که این شغل بسیار کثیف و چندش اور بوده اما در بعضی مشاغل دیگر مورد استفاده قراد می گیرد مثلا در شغل های ماهی گیری و هم چنین کشاورزی از کرم ها استفاده می کنند. و البته پرورش کرم و حشره نیازمند تخصص و تجربه است و به راحتی انجام نمی شود و با این حال که جز مشاغل کثیف و چندش اور است اما بعضی افراد در این زمینه فعالیت دارد تا نیاز برخی مشاغل دیگر که گفته شده تامین شود و از جمله شغل های پر سود است که نیاز به پرورش دارد. هم چنین در ارتباط با حشره شناسی این گونه است که حشراتی که بر روی اجساد و مرده ها وجود داد  می توانند از طریق این حشرات مدت این را تعیین کنند که مرده چه زمانی در این محل قرار گرفته است و چه زمانی از قرار گیری ان در ان محل گذشته را تعیین می کند این شغل جز شغل های مهم است اما جز مشاغل کثیف و چندش اور است چرا که بیشتر روز این افراد در میان مرده ها می باشند که این مرده ها ممکن است مدت زیادی مانده باشند و فاسد شوند و بوی بدی از خود ساطح کنند. که باید این افراد مدتی از تایم خود را در این محل ها بگذرانند و البته این مورد در ارتباط با حشره شناسی پزشک قانونی می باشد.

6- تعیین چنسیت جوجه ها

شغل بعدی که جز مشاغل چندش اور و کثیف شناخته شده است تعیین جنسیت جوجه می باشد که برای افرادی که در این زمینه کار می کنند و کار پرورش جوجه دارند باید از همان اول کار جنسیت جوجه ها را تعیین کنند چرا که برای کارشان انجام این کار ضروری و مهم است تا خوراک و غذایی که می دهند مناسب با جوجه ها و جنسیت جوجه باشد و هم چنین تعیین کنند که برای گوشت باشند و یا تخم مرغ و به راحتی و خیالی راحت پرورش دهند. برای تعیین جنسیت این جوجه ها لازم است که کمی این جوجه ها را فشار دهند و دریچه مقعد ان ها را مشاهده کنند و جنسیت ان ها را نیاز تعیین کنند و متناسب با جنسیت غذای جوجه ها را فراهم کنند.

7- تمیز کردن دودکش

شغل بعدی کثیف جهان جارو کردن و تمیز کردن دودکش ها معرفی شده است که این شغل نمی تواند خطری داشته باشد و هم چنین برای افراد زیان و خسارتی هم ایجاد نمی کند اما امروزه با پیشرفتی هایی که در این زمینه بوده دیگر مثل زمان های قدیم نیست که بچه ها به بالا بروند و داخل دودکش ها را تمیز کنند.

8- کشتارگاه ها
کار بعدی که کثیف محسوب می شود کار در کشتارگاه ها است و این مشاغل شامل افرادی هستند که ابتدا حیوانات را می کشند و بعد هم پوست ان ها را می کنند که علاوه بر کثیف بود این شغل می تواند در روحیه ی این افراد تاثیر بگذارد چرا که حیوانات را تیکه تیکه می کنند و البته این شغل اکثر افراد را گیاه خوار کرده است.

9- ظرف شویی رستوران ها

ظرف شویی داخل رستوران ها جز مشاغل کثیف جهان شناخته شده است چرا که هر روز و در هر زمان ظرف های کثیف وجود دارد و باید شسته شود تا برای مشتریان بعدی اماده باشد پس علاوه بر کثیف بودن این کار می توان جز مشاغل سخت هم دسته بندی کرد و خستگی این کار هم می تواند زیاد باشد اما باید از افراد با تحمل زیاد استفاده شود.

10- ازمایشات پژوهشگران

شغل بعدی کثیف و چندش اور مر بوط می شود به جمع کرد اب بینی نهنگ ها برخی دانشمندان این کار را انجام می دهند و یک سری ازمایشات را بر روی ان ها انجام دهند و البته با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت های علمی که داشتیم دانشمندان هلیکوپتر های از راه دور اختراع کردند که مخاط بینیه نهنگ ها که وقتی خارج می شود و خشک می شود تا برایشان جمع کنند . این مخاطی که جمع می کنند در درمان برخی بیماری ها و سایر موارد دیگر کاربرد دارند که به بررسی ان ها می پردازند.

11- برخی تخصص های پزشکی

شغل بعدی پروکتولوژیست است که جز مشاغل کثیف و چندش اور است چرا که پزشکان در این زمینه با بیماری های مقعدی سرو کار دارند و بیماری های مقعدی را درمان می کنند.و این مورد جز حساس ترین کار ها و کثیف ترین کار ها است و افراد و پزشکانی که در این زمینه فعالیت دارند باید دل انجام این کار را داشته باشند تا سختی کار برای شان اسان باشد و اعتماد به نفس کافی هم داشته باشند تا کار را به درستی انجام دهند.

12- جمع کردن مدفوع خفاش ها

از جمله مشاغل کثیف و الوده در نظر گرفته شده است این مدفوع که از خفاش گرفته می شود به عنوان کود عالی حساب می شود و یا حتی در بعضی کشور ها از کود خفاش ها در بعضی غذا استفاده می شود که جزو غذا های خوشمزه هم محسوب می شوند. این کود خفاش ها، تنها در غار ها وجود دارد چرا که محل زندگی این خفاش ها غارها می باشند و برای برداشتند مدفوع ان ها باید دارای مهارت کافی در این زمینه باشند و تجربه و تخصص هم داشته باشند.

13- برخی مشاغل دی ان ا

شغل بعدی مخلوط کردن مدفوع ها هستند که از این مورد در کار های ژنتیکی و دی ان آ گیری استفاده می شود که در آن مخلوطی از مدفوع ها را تکان می دهند تا مخلوط شوند و محلولی به دست اورند تا کارشان را در تهیه دی ان آ و کار های ژنتیکی انجام دهند.

14- مومیایی

شغل چندش اور دیگر مومیایی کردن است که این افراد که در این زمینه فعالیت دارند باید بدن  مرده ها را تمیز بشویند و ضد عفونی هم می کنند و برای مومیایی کردن هم ماده ی شیمیایی مخصوصی باید به ان جنازه ها زده شود و بعد مومیایی کنند.

15- جمع کردن زباله

همانطور که میدانید بسیاری از افراد با پیدا کردن کارتن، پت، پلاستیک از میان زباله ها امرارمعاش کرده و این کار با توجه به بوی بسیار بد و وجود شیرابه ها جزو مشاغل کثیف محسوب می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top