تاریخ انتشار: شنبه 1400/12/28 - 08:26
کد خبر: 427582

کوخرد با زلزله ۶ ریشتری و قصرشیرین با ۳ زلزله لرزیدند

کوخرد با زلزله ۶ ریشتری و قصرشیرین با ۳ زلزله لرزیدند

بزرگترین زمین‌لرزه هفته گذشته در کوخرد استان هرمزگان با بزرگای ۶ ریشتر به ثبت رسید و قصرشیرین استان کرمانشاه بیشترین تعداد زمین‌لرزه‌ها را در این هفته تجربه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، در ساعت دو و ۴۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد امروز ۲۷ اسفندماه زلزله‌ای به بزرگای ۶ ریشتر در کوخرد استان هرمزگان رخ داد. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری و به فاصله ۲۹ کیلومتری لمزان، ۳۹ کیلومتری جناح و ۴۱ کیلومتری چارک این استان و در فاصله مستقیم ۱۰۲۶ کیلومتری تهران رخ داد.

رومرکز زلزله کوخرد در مجاورت گسل "پیش ژرفای زاگرس" بوده است و احتمالا جنبایی آن قطعه گسلی موجب رخداد زلزله شش کوخرد استان هرمزگان شده است.

در قصرشیرین استان کرمانشاه نیز زلزله‌های ۳.۶، ۲.۵، ۳.۲ و در انبار الوم استان گلستان زلزله های ۳.۷ و ۳.۶ رخ داد. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۱ اسفند

در سرپل ذهاب زلزله ۲.۷، بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۶، بندرمقام استان هرمزگان زلزله ۲.۷ ریشتری به ثبت رسید.

یکشنبه ۲۲ اسفند

در این روز، فین استان هرمزگان زلزله ۲.۷، قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله ۲.۷، مراوه تپه استان گلستان زلزله ۲.۷، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹ و قاضی قلعه زلزله ۲.۹ را تجربه کردند.

در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری قصر شیرین استان کرمانشاه و ۲۹ کیلومتری خانقین عراق بوده است.

انبارالوم استان گلستان با زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۶ کیلومتری انبار الوم، ۲۳ کیلومتری آق قلا و ۳۲ کیلومتری سیمین شهر این استان بوده است.

دوشنبه ۲۳ اسفند

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، دامغان استان سمنان زلزله ۲.۶ و شوت استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ رخ داد.

در اینچه برون استان گلستان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ رخ داد که عمق آن در ۱۶ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۹ کیلومتری اینچه برون، ۴۳ کیلومتری گمیش تپه و ۴۴ کیلومتری انبار الوم این استان گزارش شد.

انبارالوم استان گلستان همچنین با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در هفت کیلومتری انبار الوم، ۲۶ کیلومتری آق قلا و ۲۸ کیلومتری فاضل آباد این استان بوده است.

سه‌شنبه ۲۴ اسفند

در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۸ و در هندودر استان مرکزی زلزله ۲.۶ ریشتری رخ داد.

قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۴ کیلومتری قصر شیرین این استان و ۳۲ کیلومتری خانقین عراق گزارش شد. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در پنج کیلومتری تخت، ۱۵ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۹ کیلومتری سرگز این استان بوده است.

چهارشنبه ۲۵ اسفند

در طبس استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶ ریشتری و در منطقه فین استان هرمزگان زلزله ۲.۹ ریشتری به ثبت رسید.

پنج‎شنبه ۲۶ اسفند

در کوخرد استان هرمزگان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۶ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۷ کیلومتری کوخرد، ۳۹ کیلومتری جناح و ۴۱ کیلومتری بندر چارک این استان بوده است.

زلزله‌های ۴.۱ در عمق ۱۸ کیلومتری، چهار در عمق ۱۱ کیلومتری، ۳.۵ در عمق ۱۱ کیلومتری، ۳.۴ در عمق هشت کیلومتری، ۳.۹ در عمق هشت کیلومتری، ۳.۹ در عمق ۲۲ کیلومتری، ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری، ۳.۴ در عمق ۱۶ کیلومتر، ۲.۹ و ۳.۳ در عمق ۲۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای کوخرد استان هرمزگان است.

هرات استان یزد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری هرات استان یزد و ۴۳ کیلومتری مشکان و ۵۸ کیلومتری آباده طشک استان فارس گزارش شد.

جمعه ۲۷ اسفند

در کوخرد استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top