تاریخ انتشار: جمعه 1401/01/05 - 12:55
کد خبر: 427904

توسعه استارت‌آپ‌ها منجر به اشتغال آفرینی می‌شود

توسعه استارت‌آپ‌ها منجر به اشتغال آفرینی می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، توسعه استارت‌آپ‌ها و ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در کنار مراکز تولیدی و صنعتی را راهکار دانش‌بنیان شدن تولید و اشتغال دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌زا» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت:‌ شعار امسال در تداوم شعار سال‌های اخیر است و این نشان می‌دهد که موضوع تولید همچنان از نظر مقام عظمای ولایت به عنوان مسأله راهبردی و محوری کشور مطرح است و البته این اهتمام ایشان، به مزیت‌های نسبی و مطلقی که در کشورمان وجود دارد، برمی‌گردد.

وی ادامه داد:‌ در کشور ما در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی استعدادها و امکانات فراوانی وجود دارد که در برخی از آنها دارای مزیت مطلق در سطح جهان هستیم و اگر سرمایه‌گذاری جدی بر روی این ظرفیت‌ها انجام شود و زنجیره‌های مرتبط با آنها نیز ایجاد شود، سالیان سال می‌توانیم از این ذخایر برای توسعه کشور و بهبود معیشت مردم بهره‌برداری کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه امسال مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته این است که اقتصاد کشور و جریان تولید باید دانش‌بنیان شود؛ یعنی هزینه‌های ناشی از بلاتکلیفی چرخه تولید و یا غیر علمی بودن آن حذف شود تا اقتصاد کشور به یک وضعیت پایدار برسد.

نجف‌زاده با بیان اینکه تاکنون اتفاقات خوبی در این حوزه در کشور افتاده، اظهار داشت:‌ در عین حال باید بیش از گذشته تولید را به سمت دانش‌بنیان شدن پیش ببریم و استفاده از استارت‌آپ‌های جدید یکی از مهمترین راهکارها در این حوزه است و لازمه تحقق این راهبرد نیز مشارکت دادن نخبگان در فرآیند اداری کشور و ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در کنار مراکز صنعتی و تولیدی و نیز افزایش نقش دانشگاه‌ها در فرآیند ارتباط دانشگاه و صنعت است.

* تمام قوا به صورت عملیاتی وارد میدان تحقق شعار سال شوند، نه بطور شعاری
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با وجود تمام پیشرفت‌هایی که تاکنون در دانشگاه‌ها در تولید علم و رسیدن به مرزهای دانش جهان داشته‌ایم، اما ارتباط دانشگاه با مراکز تولیدی و صنعتی و بهره‌گیری از توان دانشگاه در تقویت تولید چندان محقق نشده که بعد از این باید این اقدام در سال جاری به طور جدی دنبال شود.

وی تأکید کرد:‌ امسال تمام قوا باید به صورت عملیاتی و با برنامه و نه به صورت نمادین و شعاری در تحقق شعار سال وارد میدان شوند و باید قبول کنیم که اگر امروز راهکاری برای نجات اقتصاد کشور باشد صرفاً دانش‌بنیان شدن فرآیند تولید است و امیدواریم با همت مجلس و دولت شاهد اتفاقات خوبی در سال ۱۴۰۱ باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top