تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/01/18 - 09:26
کد خبر: 428944

مشارکت ۳۰ درصدی مردم نگرانی بزرگ در انتخابات فرانسه

مشارکت ۳۰ درصدی مردم نگرانی بزرگ در انتخابات فرانسه

«چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اصلی‌ترین نگرانی نهادهای دولتی و کاندیداها عدم استقبال مردم و میزان مشارکت ناچیز است».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: وب‌سایت رادیو فرانسه با انتشار این خبر نوشت: روز یکشنبه آینده، در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ۱۲ نامزد با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

نتایج تمام نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که به احتمال بسیار زیاد امانوئل ماکرون و مارین لوپن به دور دوم خواهند رسید.ماکرون بخت زیادی دارد که برای پنج سال دیگر در این مقام باقی بماند.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها در دور اول رأی‌گیری، امانوئل ماکرون ۲۷ درصد، و خانم مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» (جبهه ملی سابق) ۲۳ درصد آراء را به دست خواهند آورد. نفر سوم احتمالاً ژان لوک ملانشون خواهد بود که همچنان «چپ افراطی» یا «چپ رادیکال» توصیف می‌شود.

رادیو فرانسه می‌افزاید: انتخابات امسال در حالی برگزار می‌شود که رسانه‌ها و افکار عمومی فرانسوی‌، بعد از دو سال مشغله ذهنی بی‌وقفه در مورد کرونا، یکمرتبه با جنگ اوکراین مواجه شدند. شبکه‌های خبری کشور تقریباً ۲۴ ساعته از اوکراین و خطر بحران‌هایی چون کمبود گاز و بنزین یا افزایش تورم و بالا رفتن هزینه زندگی صحبت می‌کنند. در این وضعیت به‌نظر می‌رسد که شهروندان فرانسوی چندان دل به انتخابات نداده‌اند.

در نظرسنجی‌های مختلف، ۳۷ درصد از مردم گفته‌اند که خود را به جنبش‌های اعتراضی نزدیک می‌بینند. ۵۵ درصد نیز خود را به‌طور کلی «ناراضی از اوضاع» توصیف می‌کنند. براساس برخی آمارها، میزان عدم مشارکت در دور اول شاید به ۳٠ درصد برسد.

کسانی که تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند معمولاً رفتار خود را چنین توجیه می‌کنند که «در هر صورت هیچ چیز عوض نخواهد شد» و یا «نتیجه از قبل معلوم است». اقلیت کوچکی نیز پاسخ می‌دهند که هیچیک از دوازده کاندیدا را نمی‌پسندند.

اما اگرچه تقریباً تمامی مؤسسات نظرسنجی لوپن و ماکرون را برنده دور اول، و ماکرون را برندۀ نهایی می‌دانند، ولی در مورد ارزیابی میزان عدم مشارکت با یکدیگر توافق ندارند. این پدیده ناشی از آنجاست که چند روز مانده به رأی‌گیری، هنوز شمار زیادی از شهروندان فرانسوی تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اند. بدین‌ ترتیب، این احتمال وجود دارد که انتخابات آینده، حداقل در مورد میزان مشارکت، با نتایجی غافلگیرکننده همراه باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیروزی ناهید کیانی برابر کیمیا علیزاده
گزینه وزارت اطلاعات و وزارت خارجه مشخص شدند؟
ناترازی بنزین چقدر است؟
زمان معرفی کابینه چهاردهم به مجلس اعلام شد
کشتی‌گیر ایران قبل از رسیدن به تشک مسابقه حذف شد
اتفاق حیرت‌انگیز در فاصله حدود یک ‌هفته به آغاز لیگ
فرمانده فراجا: اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال به کشورشان بازگردند
پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، به یحیی سنوار
پیش‌بینی رسانه صهیونیستی از جاهایی که ایران به آن حمله می‌کند
برقراری پرواز ویژه اربعین در مسیر ایلام نجف
رایزنی مجدد وزیران امور خارجه ایران و اردن
همه کشورها ناگزیر به محکومیت اسرائیل هستند
سقوط قهرمان جهان در ۳ هزار متر با مانع
۱۰ توصیه اورژانس به زائران اربعین
لهستان اولین فینالیست مسابقات والیبال المپیک
نکات مهم برای پیشگیری از سرخک در اربعین
ساعت شروع اولین مسابقه یزدانی در المپیک
هاآرتص: ساکنان حیفا از ترس پاسخ حزب‌الله خواب ندارند
امکان انجام تست و آنالیز ۲۴ ساعته نمونه در کشور فراهم شد
استقلال استارت جنگ با پرسپولیس را زد!
مرد توفان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top