تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/01/22 - 16:26
کد خبر: 429366

برای استخدام به عنوان پرستار سالمند چه دوره‌هایی را باید گذارند؟

برای استخدام به عنوان پرستار سالمند چه دوره‌هایی را باید گذارند؟

کار با سالمندان، نیازمند صبر است، مخصوصاً چون افراد مسن ممکن‌است آهسته‌تر حرکت‌ و صحبت کنند و در برخی موارد سرعت پردازش آن‌ها نیز کندتر خواهدبود. در مراقبت، آموزش، کار اجتماعی یا هرکار دیگری در زمینه‌ی سالمندان، توانایی کارکردن با سرعتی کمتر و تکرار، بدون اینکه آزرده شوید، لازم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پرستار سالمندان، شغلی سودمند، مفید و مهم است، چون می‌توانید به بهبود کیفیت زندگی فرد کمک‌کنید. این شغل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد و شما می‌توانید در خانه‌ی سالمندان معروفی مشغول به کار شوید.

در حال حاظر جمعیت ایران، رو به پیری است و در طی سال های آتی نیاز به خدمات ارائه شده در خانه های سالمندان جهت مراقبت از افراد سالمند و نگهداری از آنها به شدت احساس خواهد شد. به‌دلیل پیشرفت‌های تکنولوژی و پیشرفت‌های دیگر، موقعیت‌ها و مشاغل زیادی در زمینه‌ی مراقبت از سالمندان وجود دارد که شامل مشاغل مربوط به پرستاری و نگهداری از افراد پیر و سالخورده است که مربوط به پرستاری از سالمندان می‌باشد. این شغل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد و شما می‌توانید در خانه‌ی سالمندان معروفی مشغول به کار شوید.

فهرستی از دوره‌های مربوط به پرستاری از افراد سالمند

مراقبت از بیماران سالمند

این دوره‌ی مقدماتی، برای دانشجویان پرستاری است که دوره‌های ابتدایی پرستاری را گذرانده‌اند و می‌خواهند تخصصشان مربوط به مراقبت و پرستاری سالمندان باشد. روند پیری، با تغییرات تدریجی توانایی ذهنی و جسمی، مورد بحث قرارخواهدگرفت. دانشجویان، روش‌های پرستاری را برای کار با بیماران سالمند مرور خواهندکرد.

مراقبت از بیماران دیوانه (مبتلا به جنون)

در این دوره از پرستاری سالمندان، دانشجویان با روش‌هایی برای مراقبت از بیماران مبتلا به دیوانگی یا آلزایمر آشنا خواهندشد. امنیت بیماران و مراقبین، مورد تأکید قرارمی‌گیرد. استراتژی‌ها و چالش‌های ارتباط برقرارکردن با بیماران مبتلا به جنون مورد بحث قرارمی‌گیرد.

پلی‌فارماسی و بیماران سالمند

بیماران پیر، ممکن‌است چندین دارو مصرف‌کنند. پرستاران سالمندان، تکنسین‌ها و کارآموزان پرستاری، بیماری‌های رایج افراد سالمند و داروهای رایج برای بیماران مسن را مطالعه‌می‌کنند. موضوعات مورد بحث در این دوره‌ی پیشرفته، شامل مصرف بیش از حد دارو و تداخلات دارویی است.

فارماکوتراپی برای ارشد

پرستاری از افراد سالمند، شامل تجویز دارو برای درمان است. دانشجویان پرستاری، داروهایی را که برای این منظور استفاده‌می‌شوند می‌خوانند و با روش‌های استعمال دارو، مانند: داخل وریدی، خوراکی یا تزریق، آشنا می‌شوند. دانشجویان پرستاری، این دوره را در انتهای تحصیل خود خواهند گذراند.

چه مشاغلی در زمینه‌ی مراقبت از سالمندان وجود دارد؟

در این زمینه، مشاغل مفید و پردرآمدی وجوددارد که متداول‌ترین آن‌ها عبارتند از:

گستردگی تجارت مراقبت از سالمندان، نشان‌دهنده‌ی فرصت پیشرفت شغلی روبه‌افزایش، در آن است و شما می‌توانید در زمینه‌هایی مانند: حمایت اجتماعی، جنون، مراقبت بالینی یا مراقبت تسکینی تخصص بگیرید. شرایط کاری عمدتاً منعطف بوده و شما امکان یادگیری، رشد شغلی و فداکاری برای افراد سالمند را خواهیدداشت.

چرا شغل کمک به سالمندان کار عاقلانه‌ای است؟

کاری که با سالمندان سروکار داشته‌باشد، چیزی بیش از سود شخصی به‌همراه خواهدداشت. مشاغل پرسود مربوط به سالمندان، در زمینه‌های مختلفی از مراقبت و آموزش گرفته تا نحوه‌ی استعمال دارو برای آن‌ها، وجوددارد.

ایجاد تفاوت

افرادی که با سالمندان کار می‌کنند، به‌خاطر کمک به بزرگترها برای داشتن زندگی باکیفیت، رضایت زیادی دارند. خواه به‌عنوان کاردرمانگر یا توانبخش به بزرگترها کمک‌کنید تا استقلال خود را بازیابند یا بخواهید غیرمستقیم و به‌عنوان محقق پزشکی یا ادیولوژیست (شنوایی شناس) کارکنید، هر شغل می‌تواند به نحوی تأثیرات عمده‌ای در زندگی افراد مسن بگذارد. همچنین می‌توانید با تشویق افراد برای ترویج و حمایت از خرد، دانش و خلاقیت افراد مسن، به جامعه کمک‌کنید.

وجود شغل و امنیت شغلی

افراد همواره پیر می‌شوند و با پیشرفت‌های پزشکی، جمعیت سالمندان در کل دنیا روبه‌افزایش است. این روند رشد، باعث نیاز به متخصصین دانشمند و ماهر در زمینه‌ی مراقبت از افراد سالمند خواهدشد. چون مشاغلی مربوط به افراد سالمند وجوددارد که برای سطوح مختلف دانش و مهارت است، افرادی که وارد این عرصه می‌شوند، با طی‌کردن پله‌های ترقی، امنیت شغلی خواهندداشت.

مناسب همه سطحی از مهارت است.

برخلاف صنعت، موقعیت‌های شغلی در زمینه‌ی مراقبت از سالمندان، هم شغل‌های مقدماتی دارد که نیازمند آموزش کم است، مانند دستیار مراقبت شخصی و هم شغل‌های نیازمند آموزش و دانش بیشتر و مدارک ارشد، مانند دانشمند و محقق پزشکی. هرکسی که می‌خواهد وارد عرصه‌ی کار با سالمندان شود، با شغل مقدماتی کارش را آغاز خواهدکرد و با دریافت مدارک بالاتر و کسب تجربه، پیشرفت خواهدکرد.

مشاغل گوناگون

نیازهای مختلف سالمندان، باعث فراهم‌شدن امکان کار در زمینه‌های مختلف شغلی شده‌است. یک مراقب متخصص، باید در بیمارستان یا جاهای دیگر کار کند. یک آموزگار (استاد)، باید دروسی در زمینه‌ی روانشناسی، جامعه‌شناسی و سالمندان تدریس‌کند و سخنرانی‌هایی درباره‌ی بزرگترها، بازنشستگان و موضوعات مشابه، داشته‌باشد. یک محقق باید بیماری‌های رایج در سالمندان، مانند آلزایمر یا جنون را بررسی‌کند. گزینه‌ها در زمینه‌ی سالمندان گسترده است و باعث‌می‌شود به موضوع جالبی برای بررسی، تبدیل‌شود.

4ویژگی برای موفق‌شدن در کار با سالمندان

کار با افراد سالمند، اغلب نیازمند مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خاصی است. قبل از شروع کار در زمینه‌ی افراد سالمند، حتماً باید علاوه بر مهارت‌های لازم، احساس موفق‌شدن نیز داشته‌ باشید. اگر خصوصیات زیر را دارید، مشاغل مربوط به کار با سالمندان مناسب شما خواهدبود:

صبر

کار با سالمندان، نیازمند صبر است، مخصوصاً چون افراد مسن ممکن‌است آهسته‌تر حرکت‌ و صحبت کنند و در برخی موارد سرعت پردازش آن‌ها نیز کندتر خواهدبود. در مراقبت، آموزش، کار اجتماعی یا هرکار دیگری در زمینه‌ی سالمندان، توانایی کارکردن با سرعتی کمتر و تکرار، بدون اینکه آزرده شوید، لازم است.

همراهی و همدردی

همراهی و همدردی، یک خصوصیت مهم در زمان کار در هر جامعه‌ای است، اما در زمان کار با سالمندان اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. قادر بودن به همفکری و همدردی با کسانی که درد دارند، تنها هستند یا افسرده‌اند، برای ارتباط برقرارکردن با افرادی که با آن‌ها سروکار دارید، ضروری است.

احترام

والدین، بسیار به احترام به بزرگسالان تأکید دارند. با وجود مشکلاتی مانند کری (از دست‌دادن شنوایی) و ناتوانی‌های شناختی مثل از دست‌دادن حافظه که در افراد سالمند رایج است، سالمندان معمولاً احساس نادیده‌گرفته‌شدن یا تحقیر دارند. شنیدن حرف‌هایشان و سؤال ‌پرسیدن به‌جای دستوردادن، تأثیرات مثبتی خواهدداشت.

خوش‌بینی

افرادی که با نگهداری از افراد پیر سروکار دارند، معمولاً بیمار یا مراجعینشان را در حالی ملاقات می‌کنند که در مرحله‌ی چالش‌برانگیز انتقالی است و گاهی نگرشی منفی نسبت به آینده‌ی خود دارد. در زمان کار با افراد سالمند، داشتن نگرشی مثبت عاملی کلیدی است و همیشه باید کمک‌کنید تا بزرگترها امیدوار و خوش‌بین باشند تا سلامت جسمی و روانی آن‌ها بهبود یابد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top