تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/01/24 - 17:13
کد خبر: 429636

آغاز ثبت نام اعتکاف در مسجد جمکران

آغاز ثبت نام اعتکاف  در مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اعتکاف رمضانیه در این مکان مقدس به مدت ۱۰ روز کامل در دهه پایانی رمضان برگزار می شود، گفت: این مراسم بر اساس دستورالعمل های بهداشتی با ظرفیت محدود و با شرط زدن دو دوز واکسن کرونا، برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی در گفت‌وگویی خبری، با اشاره به اینکه یکی از سنت های بسیار ویژه که در اسلام مورد تاکید است سنت اعتکاف می باشد، اظهار کرد: مسلمانان و مومنین در مناسبت های مختلف با حضور در مساجد و روزه گرفتن معتکف می شوند و به عبادت و به بندگی خدای متعال می پردازند که تاثیر ویژه ای در تقویت بعد معنوی و روحی انسان دارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اعتکافی که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و سنت نبوی است اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این دهه در مسجد مستقر و 10 روز معتکف می شدند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مسجد مقدس جمکران از سال 96 برگزاری اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان را به مدت 10 روز کامل آغاز کرد که با این شرایط علاقه مندان از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از ایران می توانند با قصد 10 روزه در این اعتکاف شرکت کنند که بر این اساس در سال های گذشته نیز معتکفینی از سایر کشورها داشتیم. 

حسین آبادی با اشاره به اینکه سال گذشته به علت محدودیت های کرونایی این اعتکاف در مسجد مقدس جمکران برگزار نشد، بیان کرد: امسال اعتکاف رمضانیه را بر اساس دستورالعمل های بهداشتی با ظرفیت محدود و با شرط زدن دو دوز واکسن کرونا توسط معتکفین برگزار می کنیم. 

وی افزود: علاقه مندان برای حضور در اعتکاف رمضانیه مسجد مقدس جمکران می توانند از 24 لغایت ۲۹ فروردین ماه با مراجعه به سایت رسمی این مکان مقدس به آدرس www.jamkaran.ir ضمن آگاهی از شرایط مورد نیاز، با تکمیل فرم اقدام به ثبت نام کنند. 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه قرعه کشی برای مشخص شدن اسامی نهایی در روز 17رمضان انجام می شود، خاطرنشان کرد: نتایج از طریق پیامک به منتخبین اعلام و در سایت مسجد مقدس جمکران نیز اطلاع رسانی خواهد شد. علاقه مندان برای کسب آگاهی بیشتر می توانند با شماره تلفن 37253704 با پیش شماره 025 از ساعت 10 الی 13 تماس حاصل کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top