تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/01/31 - 14:26
کد خبر: 430376

گاز شیشه ای بهتر است یا استیل؟

گاز شیشه ای بهتر است یا استیل؟

گاز شیشه ای بهتر است یا استیل؟ این سؤال ممکن است دغدغه شما هم به عنوان یک مصرف کننده باشد. مخصوصاً اگر بخواهید برای خرید محصول جدید اقدام کنید و نیاز به شناخت جزئی و دقیق‌تری برای تصمیم گیری نهایی دارید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، هنوز هم حرف اول را در هر آشپزخانه‌ای، سلیقه، زیبایی و تمیز بودن می زند. فرقی نمی‌کند که این ویژگی مثبت یک زن باشد یا مرد. آشپزخانه‌ای که اجاق گاز آن بیشتر اوقات تمیز و با کمترین لک دیده شود، همیشه در ذهن‌ها باقی می‌ماند. اما سؤال اینجاست؛ وقتی پای تمیزی و درخشندگی به میان می‌آید، گاز شیشه ای گزینه بهتر است یا گاز استیل؟ این سؤال زمانی جدی‌تر می‌شود که تمیزکاری و مراقبت از آن با فردی باشد که شاغل است یا به هردلیلی نمی‌تواند مرتب اجاق گاز را تمیز کند.

موج نوآوری نوینی که در حوزه تجهیزات آشپزخانه به وجود آمده است ارتباط تنگاتنگی با مساحت و به زبان ساده‌تر زندگی آپارتمان نشینی دارد. یعنی هر محصولی که طراحی و وارد خط تولید می‌شود بدون تردید باید تناسب کامل با فضای کوچک خانه و آشپزخانه داشته باشد. پس برای رسیدن به پاسخ سؤال گاز شیشه ای بهتر است یا استیل، لازم است این مقاله را تا انتها دنبال نمایید.

گاز شیشه‌ای یا استیل چه مدل اجاق گازی است؟

طبعاً وقتی صحبت از گاز شیشه‌ای یا گاز استیل می‌شود، منظور تمامی انواع گازهای رومیزی است که در آشپزخانه‌های مدرن، جای اجاق گاز مبله را می‌گیرد. این نوع گازها از جمله فناوری‌های نوین در حوزه تجهیزات آشپزخانه و زیر مجموعه گازهای رومیزی مدرن هستند که روز به روز بر محبوبیت و کارایی آنها اضافه می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های گازهای رومیزی

بنابراین وقتی از خودتان می‌پرسید گاز صفحه ای شیشه‌ای بهتر است یا استیل، بهتر است اول از همه به مهم‌ترین ویژگی‌های گاز رومیزی توجه داشته باشید:

  • گاز رومیزی دقیقاً برای آشپزخانه‌های کوچک و به طور کلی زندگی آپارتمان نشینی طراحی شده است.
  • جابه جایی و حمل و نقل گازهای رومیزی شیشه‌ای یا گازهای استیل بسیار ساده‌تر از جابه جایی اجاق گاز مبله است. چون فقط یک نفر کافی است تا صفحه را حرکت بدهد درحالیکه اجاق گاز مبله در کنار اشغال فضای بیشتر، نیاز به قدرت چند نفر برای جابه جایی دارد.
  • طراحی گاز رومیزی به شکلی است که همخوانی خوشایندی با فضای طراحی شده در هر نوع آشپزخانه و چیدمان و حتی رنگ آمیزی لوازم آن دارد.
  • شما می‌توانید درست زیر گاز رومیزی هم بخشی از کابینت آشپزخانه را نصب کنید و بدین ترتیب استفاده بهینه از فضا خواهید کرد.
  • ضریب اطمینان امنیت گازهای شیشه‌ای بسیار بالاست؛ فناوری استفاده شده برای این مدل گازهای رومیزی به شکلی است که از شما و مخصوصاً کودک در زمان استفاده از گاز محافظت می‌کند و خطر آتش سوزی یا گازگرفتگی بسیار کمتر است.
  • گاز صفحه‌ای استیل یا شیشه‌ای توان حرارتی بسیار بالایی دارد. به عبارت بهتر گاز صفحه‌ای یا رومیزی انتخاب اول هر سرآشپز حرفه‌ای است چون آشپزی با آن با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود و این، یکی از بهترین ویژگی‌های گاز رومیزی شیشه‌ای یا گاز استیل است.
  • تمیزکاری و لکه گیری در گازهای رومیزی به مراتب سریع‌تر از گازهای فردار انجام می‌شود. با توجه به اینکه شما فقط یک گاز صفحه‌ای دارید، رسیدگی منظم و تمیزکاری آن چندان سخت و زمانبر نیست.
  • تنوع جنس قابل قبولی دارد؛ گاز شیشه ای بهتر است یا استیل ؟ همه چیز بستگی به سلیقه و نوع طراحی آشپزخانه شما دارد. در هر صورت آنقدر آزادی انتخاب دارید که می‌توانید حتی ترکیبی از گاز صفحه ای شیشه‌ای/ استیل را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید.
  • مقاومت بالای جنس بدنه مثال زدنی است؛ شاید اینطور نتیجه بگیرید که گاز شیشه‌ای عمر مفید چندانی ندارد چون از شیشه ساخته شده است یا گاز استیل ظرفیت خش پذیری کمی دارد و خیلی زود هر دو لکه می‌شوند. اما باید اضافه کنیم که بسیاری از برندهای داخلی و بین المللی مدعی تولید محصولی در کارخانه خود هستند که تمام این نگرانی‌ها را به صفر می‌رساند.

گاز شیشه ای بهتر است یا استیل؟ نکات مهم در زمان انتخاب محصول

گاز شیشه ای بهتر است یا استیل؟

پاسخ به این سؤال کار چندان پیچیده‌ای نیست. این با خود شماست که تصمیم داشته باشید برای آشپزخانه خود یک محصول تمام استیل انتخاب کنید یا شیشه‌ای. اما چند نکته زیر را بهتر است با هر انتخابی که دارید، در نظر بگیرید:

جنس صفحه مهم است

وقتی از فروشنده می‌پرسید گاز شیشه ای بهتر است یا استیل، حتماً در ذهن خود تصویری از یک گاز رومیزی دلخواه دارید که با طرح این پرسش می‌خواهید این پازل زیبایی شناسانه را تکمیل کنید.

جنس صفحه گاز شیشه‌ای یا گاز استیل نماینده زیبایی گاز رومیزی در آشپزخانه است و در تکمیل فضای این بخش از خانه نقش مهمی دارد. چه زیبایی و جلوه ظاهری گاز برایتان مهم باشد و چه کارایی آن، درهر دو حالت باید جنس بدنه را درنظر بگیرید. اهمیت جنس بدنه را به دو دلیل نباید نادیده بگیرید:

ماندگاری و عمر طولانی

گاز استیل یا گاز شیشه‌ای اگر نام برند نام آشنایی را بر صفحه خود داشته باشد، یک محصول عمری و بسیار مطمئن در آشپزخانه شما خواهد بود.

شاید نگران این موضوع باشید که گاز شیشه‌ای در مقایسه با بدنه گاز استیل، ضربه پذیرتر است و مقاومت پایینی در برابر ضربه، خط و خش و حرارت دارد. درحالیکه این تصور بین عموم اشتباه است.

یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های گازهای رومیزی شیشه‌ای و استیل مقاومت بسیار بالا و ضربه پذیری مثال زدنی آنهاست. به بیان ساده‌تر وقتی شما سرگرم آشپزی و کار بی وقفه با آن می‌شوید لزومی ندارد نگران خرابی گاز باشید؛ چون تمامی نکات فنی و ایمنی در فرایند طراحی و ساخت محصول رعایت شده است. به طور مثال در گاز رومیزی اخوان مدل Gi24 از نوعی شیشه حرارت دیده استفاده شده است تا بدنه این نوع گاز صفحه ای نسبت به حرارت بالا و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

در زمان خرید محصول قطعاً فروشنده شما را راهنمایی خواهد کرد که به هیچ عنوان روی بدنه با دستگاه دریل یا هر وسیله دیگری سوراخ ایجاد نکنید. این کار درنهایت تمامی تصورات اشتباه شما درمورد گاز صفحه‌ای را به واقعیت تبدیل می‌کند!

روش تمیزکاری و مراقبت

گاز شیشه ای بهتر است یا استیل؟

اگر علاقه‌ای به رسیدگی مداوم و تمیزکاری گاز رومیزی خود ندارید و از طرف دیگر، خیلی هم اهل آشپزی نیستید، گاز رومیزی استیل معمولاً لکه مواد غذایی، گرد و خاک و باقی آلودگی‌ها را دیرتر به خود می‌گیرد. بنابراین نیازی ندارید هر روز به گاز رسیدگی کنید. مخصوصاً اگر فرد پرمشغله‌ای باشید!

از طرف دیگر گاز استیل اگر به مدت طولانی آلودگی بگیرد، تمیزکاری آن ساده نیست و باید مدت طولانی‌تری برای نظافت آن صرف کنید. در این مرحله باید از محلول‌های تمیزکننده قوی‌تر یا آب و سرکه کمک بگیرید و دستمال را با صبر و حوصله بیشتری روی صفحه بکشید.

اما اگر دغدغه شما تمیزی مداوم و درخشنگی گاز رومیزی است، گاز شیشه‌ای انتخاب هوشمندانه تری به شمار می‌رود. مخصوصاً اگر از طرفداران شیشه در آشپزخانه باشید و بخواهید زیبایی دوچندانی به چیدمان شیشه‌ای آن ببخشید. انواع شیشه‌ای گازهای صفحه‌ای در کنار جلوه بسیار زیبا و جذاب، به سرعت آلودگی و چربی را به خود می‌گیرند. بنابراین مناسب آن دسته از مصرف کنندگانی هستند که وقت و حوصله کافی برای تمیزکاری گاز دارند.

توان حرارتی

این آیتم عموماً گزینه مورد توجه آشپزها است! هرچه توان حرارتی گاز رومیزی بیشتر باشد، زمان پخت غذا کوتاه‌تر می‌شود. بنابراین فرصت بیشتری برای انجام فعالیت‌های دیگر در آشپزخانه دست می‌دهد.

همچنین ویژگی توان حرارتی بالا برای آن دسته از مصرف کنندگانی مهم است که خانواده پرجمعیتی دارند، زیاد آشپزی می‌کنند و بزم و مهمانی در خانه آنها فراوان است. بنابراین وقتی از آنها پرسیده می‌شود که گاز شیشه ای بهتر است یا استیل، تأکید می‌کنند گاز رومیزی با توان حرارتی بالا!

ضمانت و خدمات پس از فروش

اینکه گاز شیشه ای بهتر است یا استیل زمانی اهمیت پیدا می‌کند که خیال مصرف کننده از بابت کیفیت قطعات، ضمانت محصول و خدمات پس از فروش، آسوده باشد. بنابراین چه گاز شیشه‌ای را برای آشپزخانه خود بپسندید چه گاز استیل، اینکه مطمئن باشید محصولی از یک برند قابل اطمینان خریداری می‌کنید از هر چیزی مهم‌تر است.

خرید از کارخانه‌ای با برند خوش پیشینه این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که در صورت خرابی قطعات و نیاز به تعمیر یا تعویض، نمایندگی‌های معتبر چه به صورت آنلاین چه به صورت تلفنی آماده ارائه بهترین خدمات به مشتری هستند. همانطور که می‌دانید، یکی از بهترین برندها در زمینه گازهای رومیزی یا صفحه ای، برند اخوان می‌باشد که بیش از نیم قرن است در این حوزه فعالیت می‌کند. برای آشنایی بیشتر با گازهای صفحه ای اخوان به این مقاله از سایت مثلث آنلاین مراجعه نمایید.

سخن پایانی

گاز شیشه ای بهتر است یا استیل؟ این سؤال ممکن است دغدغه شما هم به عنوان یک مصرف کننده باشد. مخصوصاً اگر بخواهید برای خرید محصول جدید اقدام کنید و نیاز به شناخت جزئی و دقیق‌تری برای تصمیم گیری نهایی دارید.

تنها نکته مهمی که لازم است در نظر بگیرید انتظار، سلیقه و بودجه بندی شما برای انتخاب گاز شیشه‌ای یا گاز استیل است. درهرصورت گازهای رومیزی بهترین اتفاق در صنعت تجهیزات آشپزخانه و تولید اجاق گاز هستند و در کنار همخوانی با طراحی آشپزخانه، عملکرد به مراتب بهتری دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top