تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/02/07 - 11:11
کد خبر: 431015

آشنایی با مزایا و معایب تزریق فیلر به لب‌ها

آشنایی با مزایا و معایب تزریق فیلر به لب‌ها

معمولاً لب تحتانی نسبت به لب بالایی حجیم‌تر است و این دو باید برجستگی و تقارن کافی برای زیبایی را داشته باشند. تزریق ژل لب باعث می‌شود حاشیه لب برجسته‌تر شده و حجم کلی لب افزایش پیدا کند. از طرفی تزریق ژل به عنوان یک فیلر فُرم لب را جوان و تازه نشان می‌دهد. این اتفاق به خصوص برای کسانی که از رژ لب‌های پررنگ استفاده می‌کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از موثرترین اعضای صورت در زیبایی کلی چهره لب است، که ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف زیبایی خود را از دست بدهد. گاهی ممکن است با کاهش حجم بافت چربی لب، ارتفاع و برجستگی آن نیز کاهش پیدا کرده و به طور کُلی چهره را از حالت طبیعی خارج کند. اما تزریق ژل به عنوان یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های زیبایی می‌تواند تا حد زیادی به افزایش حجم لب و حتی بهبود ظاهر طبیعی آن کمک کند. در این مطلب به طور مفصل درباره تزریق ژل به لب صحبت می‌کنیم.

چرا تزریق ژل لب محبوب است؟

تزریق ژل لب به هدف بهبود بافت و شکل لب صورت می‌گیرد و مزایای فوق العاده‌ای دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. با افزایش سن و پیر شدن بافت‌های بدن، ممکن است عوارضی مثل کاهش حجم در نواحی مختلف بدن را مشاهده کنیم که یکی از مهم‌ترین آنها کاهش حجم لب است. از آنجایی حجم، ارتفاع، برجستگی و زیبایی لب تحت تاثیر سن قرار دارد، با افزایش سن چروکیده شدن لب را مشاهده می‌کنیم.

معمولاً لب تحتانی نسبت به لب بالایی حجیم‌تر است و این دو باید برجستگی و تقارن کافی برای زیبایی را داشته باشند. تزریق ژل لب باعث می‌شود حاشیه لب برجسته‌تر شده و حجم کلی لب افزایش پیدا کند. از طرفی تزریق ژل به عنوان یک فیلر فُرم لب را جوان و تازه نشان می‌دهد. این اتفاق به خصوص برای کسانی که از رژ لب‌های پررنگ استفاده می‌کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در صورتی که تزریق ژل لب در یک کلینیک معتبر و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، نتایج طبیعی به همراه دارد. علاوه بر این اگر شرایط و مراحل تزریق ژل به درستی مد نظر قرار بگیرد، عارضه خاصی را برای زیباجو برجای نمی‌گذارد.

تزریق ژل لب برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل لب یک تکنیک زیبایی سرپایی و غیر تهاجمی است؛ به همین دلیل اغلب متقاضیانی که مایل‌اند حجم لبشان را افزایش دهند و لب‌های زیبا و برجسته داشته باشند، می‌توانند از این تکنیک بهره ببرند. البته متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که شرایط زیر را دارند قبل از عمل با پزشک مشورت کنند یا تا حد امکان موقتاً از انجام این کار خودداری کنند:

  • افرادی که به ژل یا ماده بی حسی حساسیت دارند.
  • افرادی که عفونت یا التهاب فعال در بدن خود دارند.
  • افرادی که به تازگی جراحی خاصی انجام داده‌اند و یا حتی از تزریق ژل برای زیباسازی نواحی دیگر استفاده کرده‌اند.
  • افرادی که به بیماری‌های خود ایمنی مثل HIV مبتلا هستند.
  • خانم‌هایی که در دوره بارداری یا شیردهی خود قرار دارند.

این افراد ابتدا باید از ایمن بودن تزریق ژل لب اطمینان حاصل کنند و بعد اقدام کنند.

آشنایی با مزایا و معایب تزریق فیلر به لب‌ها

مزایای تزریق ژل لب طبیعی

امروزه از روش‌های جدیدتر تزریق ژل لب استفاده می‌شود که نسبت به روش‌های قدیمی از عارضه کمتری برخوردار بوده و نتایج طبیعی‌تری دارند. در این روش‌ از ترکیبات هیالورونیک اسید بیشتری استفاده می‌شود که مزایای زیر را به همراه دارد:

  • کبودی کمتر : استفاده از ژل هیالورنیک اسید باعث می‌شود کبودی ایجاد شده در این روش کمتر باشد
  • کنترل دقیق حجم لب : با این روش‌ها می‌توان حجم لب را بعد از تزریق به خوبی کنترل کرد و نتایجی مطابق با میل متقاضی ایجاد نمود
  • کاهش احتمال بروز واکنش آلرژیک: احتمال واکنش آلرژیک به مواد استفاده شده در ژل‌های جدید کمتر است و بعید است که باعث حساسی شود. همچنین از مواد ایمن‌تری برای بی حسی لب استفاده می‌شود که احتمال حساسیت به آنها نیز کمتر است.
  • ماندگاری مطلوب : نتایج تزریق ژل لب در روش‌های جدید رضایت بخش است و حداقل تا 6 ماه در بهترین حالت خود خواهد بود.
  • عدم ایجاد برآمدگی یا سفتی در لب : ژل‌های هیالورنیک اسید با بافت بدن سازگارند و حتی به مقدار کمی در بدن وجود دارند؛ به همین دلیل در طول زمان جذب بدن می‌شوند و آثاری مثل سفتی بر جای نمی‌گذارند.

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل لب

رعایت نکات مراقبتی قبل از تزریق ژل لب برای افرادی که می‌خواهند از بهترین نتایج و کمترین عوارض برخوردار شوند الزامی است. این مراقبت‌ها شرایط جسمانی شما را برای پذیرش ژل به عنوان یک فیلر غیر طبیعی آماده می‌کند و احتمال واکنش آلرژیک به این ماده را کاهش می‌دهد:

  • قبل از شروع مراحل عمل در صورتی که بیماری خاصی دارید یا از داروهای خاصی استفاده می‌کنید آن را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • حداقل دو هفته قبل از تزریق ژل لب از مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین یا وارفارین خودداری کنید.
  • از دو هفته قبل از عمل نباید دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی مصرف کنید.
  • حداقل از دو هفته قبل از تزریق ژل نباید برای عمل‌های دندانپزشکی اقدام کنید.
  • اگر به تازگی سابقه تبخال زدن داشته‌اید، با پزشک در میان بگذارید تا داروی ضد تبخال برایتان تجویز کند.

تزریق ژل لب چگونه انجام می‌شود؟

تزریق ژل لب یک تکنیک سرپایی و ساده است که نیاز به مقدمه چینی خاصی ندارد. البته برای اینکه مراحل این عمل به خوبی پشت سر گذاشته شود، لازم است پزشک با آناتومی و ساختار لب آشنایی کافی داشته و بتواند مقدار دقیقی از ژل را به محل مناسب لب تزریق کند. در واقع مراحل این عمل جزئیاتی دارد که هر کسی از آنها آگاه نیست و تنها پزشک آموزش دیده و مجرب بر آنها تسلط دارد. مراحل تزریق ژل لب به صورت زیر است:

  1. ابتدا ناحیه مورد نظر با استفاده از داروی موضعی بی حس می‌شود.
  2. محل تزریق با محلول‌های ضد عفونی کننده تمیز می‌شود.
  3. با استفاده از سرنگ مخصوص و سوزن‌های میکرو مقدار دقیقی از ژل در لایه‌های پوستی یا زیر پوستی تزریق می‌شود.
  4. مرحله تزریق ژل ممکن است چندین بار و در چند موضع مختلف تکرار شود.
  5. با استفاده از گاز استریل و چسب از خروج احتمالی ژل از لب جلوگیری می‌شود.

مقدار تزریق ژل لب به نوع ماده مورد استفاده، عمق تزریق، انتظار زیباجو از حجم لب و میزان چین‌های لب بستگی دارد. این مقدار اغلب 1 میلی لیتر است که در افراد مختلف متفاوت است. معمولاً ژل مورد استفاده در این روش از ترکیبات هیالورونیک اسید است که جذب آب زیادی دارد و حجم دلخواه را ایجاد می‌کند. این ماده به ترمیم پوست نیز کمک می‌کند و چین و چروک‌های لب را کاهش می‌دهد.

نتایج تزریق ژل لب

برخی زیباجویان ممکن است از نتایج تزریق ژل لب مطمئن نباشند و احساس کنند پس از این عمل حالت لب از فرم طبیعی خود خارج می‌شود. اما تزریق ژل یک هر تخصصی است که باید بر روی قسمت‌های خاصی از لب انجام شود تا از نظر آناتومیک مشابه لب‌های طبیعی باشد. بنابراین در صورتی که پزشک بیش از حد از پر کننده‌ها استفاده کند، شکل لب از حالت طبیعی خارج خواهد شد.

یکی از ابهامات زیباجویان این است که با توجه به هزینه و زمان صرف شده برای تزریق ژل لب، نتایج آن تا چه مدتی باقی خواهد ماند؟ میزان ماندگاری تزریق ژل به نوع ژل استفاده شده، برند ژل، شرایط جسمانی فرد، مقدار تزریق ژل و تکنیک مورد استفاده برای تزریق بستگی دارد؛ تزریق ژل در کلینیک‌های نامعتبر به دلیل بی توجهی به این عوامل از ماندگاری کمی برخوردار است.

در صورتی که از پزشک خود بخواهید از نوع مناسب ژل و مارک معتبر آن استفاده کند، بین 2 تا 3 می‌توانید از نتایج آن بهره مند شوید. البته باید توجه داشته باشید که اگر سوخت و ساز و متابولیسم بدن شما نسبت به سایر افراد بالاست، احتمالاً ماندگاری تزریق ژل لب برای شما کمتر است و در مدت زمان کمتری باید برای تمدید آن اقدام کنید.

آشنایی با مزایا و معایب تزریق فیلر به لب‌ها

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

نکات بهداشتی و پزشکی بعد از تزریق ژل لب نیز در کاهش عوارض، بهبود سریع‌تر و حصول نتایج بهتر موثر است. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً مراقبت‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • برای جلوگیری از التهاب و کبودی ناحیه تزریق از فعالیت‌های سنگین و ورزش بدنی تا 1 هفته خودداری کنید.
  • تا زمانی که بی حسی ایجاد شده در لب از بین نرفته از خوردن و آشامیدن خوداری کنید.
  • تا دو هفته نمی‌توانید از دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی استفاده کنید.
  • بهتر است تا 24 ساعت حمام نکنید و و تا 2 دو هفته با آب داغ حمام نکنید.
  • از قرارگیری در معرض آفتاب و گرمای زیاد خودداری کنید.
  • تا 2 هفته از رفتن به استخر یا سونا پرهیز کنید.
  • از دستکاری و ماساژ لب خود به خصوص در روزهای اولیه خودداری کنید (این کار باعث نامتقارن شدن فرم لب می‌شود)

عوارض تزریق ژل لب

تزریق ژل لب یک روش کم تهاجمی است و زمانی که توسط پزشک مجرب صورت بگیرد حتی در موارد بسیاری هیچ عارضه خاصی ندارد. اما در برخی موارد نیز عوارض بروز پیدا می‌کند که با کمپرس سرد و مراقبت‌های بعد از عمل به سرعت بهبود خواهد یافت.

  • کبودی : اغلب افرادی که تزریق ژل را انجام می‌دهند دچار کبودی می‌شوند. در صورتی که مراقبت‌های بعد از عمل را به خوبی رعایت کنید این کبودی‌ها 2 تا 6 روز بعد از عمل برطرف می‌شود.
  • دردهای خفیف : ممکن است تا 24 ساعت سوزش‌های خفیفی که به دلیل تزریق سوزنی است احساس کنید
  • التهاب : التهاب در ناحیه لب که ناشی تزریق فیلر است کاملاً طبیعی بوده و با کمپرس سرد بهبود می‌یابد
  • قرمزی : قرمز شدن پوست اطراف لب یک عارضه شایع است که نهایتاً 24 ساعت بعد از عمل رفع می‌شود
  • خروج لب از حالت طبیعی : زمانی که التهاب بهبود پیدا کند معمولاً تقارن لب‌ها نیز قابل مشاهده خواهد بود. البته در صورتی که برای تزریق ژل لب به مراکز غیر طبیعی بروز این عارضه پس از بهبودی ناشی از عدم تجربی کافی مرکز درمانی است.

منبع :azin.clinic

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top