تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/02/08 - 08:10
کد خبر: 431102

علائم ابتلا به امیکرون در کودکان چیست؟

کارشناسان می‌گویند با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان طی روزهای اخیر لازم است پروتکل بهداشتی کووید-۱۹ بیش از پیش رعایت شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان در روزهای اخیر، کارشناسان می‌گویند، لازم است پروتکل بهداشتی کووید-۱۹ بیش از پیش رعایت شود.

با افزایش موارد ابتلا به کووید در کودکان در دهلی و نویدا در بحبوحه ظهور نوع XE، زیرمجموعه جدید امیکرون، والدین خواستار توقف کلاس‌های مدارس و بازگشت به حالت یادگیری از راه دور برای کودکان کوچک خود هستند.

براساس آخرین گزارش‌ها، بیش از ۳۰ درصد از ۱۰۷ مورد جدید کووید-۱۹ در گوتام بود ناگار اوتار پرادش در میان کودکان گزارش شده است. طی روزهای گذشته، چندین مدرسه نویدا کلاس‌های حضوری را برای چند روز به دلیل ابتلا به کووید در میان بچه‌ها متوقف کرده‌اند. با این حال، کارشناسان می‌گویند که نیازی به وحشت نیست، زیرا علائم در کودکان اغلب خفیف است و کودکان با درمان به موقع بهبود می‌یابند. فرد باید مراقب علائم آنفولانزا یا دستگاه گوارش مانند اسهال، استفراغ یا درد معده باشد.

گفته می‌شود که نوع XE نسبت به سویه‌های قبلی کووید-۱۹ مسری‌تر است و جمعیت واکسینه نشده که عمدتاً از کودکان تشکیل شده‌اند باید تمام اقدامات لازم را برای محافظت در برابر عفونت انجام دهند.

آوی کومار، مشاور ارشد، پزشکی در دهلی نو می‌گوید: «علائم در کودکان عموماً خفیف است و شامل علائم دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، درد گلو، بدن درد و سرفه خشک است».

وی به والدین توصیه می‌کند، ایمنی کودکان خود را تقویت و آن‌ها را واکسینه کنند. متخصصان می‌گویند پیروی از یک سبک زندگی سالم، خوب خوردن و خوابیدن، پیروی از اقدامات بهداشتی می‌تواند به جلوگیری از شیوع بیماری کمک کند. کودکانی که واجد شرایط واکسیناسیون هستند باید در اسرع وقت واکسینه شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top