تاریخ انتشار: شنبه 1401/02/10 - 08:16
کد خبر: 431180

مصرف کلسیم برای بیماران قلبی مسن ممنوع

اغلب به سالمندان توصیه می شود مکمل های کلسیم مصرف کنند، اما تحقیقات جدید می گوید این قرص ها ممکن است خطر ابتلا به مشکلات دریچه قلب را که منجر به نارسایی قلبی می شود، افزایش دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محققان گزارش دادند افرادی که مکمل‌های کلسیم را به تنهایی یا کلسیم با ویتامین D مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که این مکمل هار ا مصرف نمی‌کنند با خطر بیشتر مرگ ناشی از مشکلات قلبی یا مرگ به هر دلیلی روبرو بودند.

این افراد همچنین به احتمال زیاد برای تعویض دریچه آئورت خود به عمل جراحی نیاز داشتند.

نتایج همچنین نشان داد افرادی که کلسیم به علاوه ویتامین D مصرف می‌کنند، با خطر بیشتر مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی روبرو بودند، درحالیکه کسانی که کلسیم را به تنهایی مصرف می‌کردند، تقریباً سه برابر بیشتر برای تعویض دریچه قلب خود نیاز به عمل جراحی داشتند.

دکتر «سمیر کاپادیا»، رئیس پزشکی قلبی عروقی کلینیک کلیولند اوهایو، گفت: «مصرف کلسیم اضافی نمی‌تواند مفید باشد و ممکن است حتی مضر باشد.»

تنگی آئورت هنگامی اتفاق می‌افتد که دریچه آئورت- دریچه اصلی خروجی قلب- سفت یا باریک می‌شود و جریان خون را از قلب به بقیه بدن مسدود می‌کند.

کاپادیا گفت: «به طور معمول، دریچه به اندازه یک چهارم باز می‌شود. در حدود ۵ درصد از افراد بالای ۷۵ سال، تجمع کلسیم در دریچه اتفاق می‌افتد، به طوری که دریچه به همان اندازه که به طور معمول باز می‌شود باز نمی‌شود.»

وی افزود: «هنگامی که دریچه کمتر از اندازه یک سکه باز شود، خطر ابتلاء به نارسایی قلبی یا مرگ روی می‌دهد.»

محققان برای مشاهده اینکه آیا کلسیم ممکن است در مشکلات دریچه قلب نقش داشته باشد، سلامت قلب بیش از ۲۶۰۰ بیمار را که قبلاً دارای کلسیفیکاسیون خفیف تا متوسط دریچه آئورت بودند، پیگیری کردند.

میانگین سنی بیماران ۷۴ سال بود و به طور متوسط بیش از ۵.۵ سال تحت نظر بودند. افراد به سه گروه تقسیم شدند: کسانی که کلسیم مصرف می‌کردند، کسانی که کلسیم به علاوه ویتامین D مصرف می‌کردند، و کسانی که مکمل مصرف نمی‌کردند.

این مطالعه نشان داد افرادی که کلسیم با ویتامین D مصرف می‌کنند، با خطر مطلق مرگ ناشی از قلب به ازای ۱۳.۷ مرگ در هر ۱۰۰۰ نفر در سال روبرو بودند. درحالیکه ۵.۸ مرگ در هر ۱۰۰۰ نفر در افرادی که هیچ مکملی مصرف نمی‌کردند وجود داشت.

این مطالعه نشان داد که مصرف مکمل کلسیم به علاوه ویتامین D خطر مرگ و میر به هر علتی را ۳۱ درصد افزایش می‌دهد، در حالی که مصرف کلسیم به تنهایی با خطر ۲۴ درصدی مرگ به هر علتی مرتبط است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
ادعای مضحک ارتش تروریستی آمریکا: حملات ما دفاعی بود!
انفجارهای شدید در بحرین و کویت در پی حملات ایران
وزیر علوم از رسیدگی به پرونده دانشجویان در مراجع قضایی و دانشگاهی خبر داد
شهید طهرانچی از چهره‌های اثرگذار و تحول‌خواه آموزش عالی کشور بود
تاثیر معدل دوره یازدهم در کنکور مثبت شد
فیلم| یک فروند پهپاد MQ۹ در آسمان بوشهر منهدم شد
هشدار عراقچی: اگر می‌خواهید در امان باشید بهتر است منطقه را ترک کنید
ترامپ: باید پاسخ انهدام بالگرد را می‌دادیم
تکذیب انفجار در بنادر تجاری قشم
مقام آمریکایی مدعی شد: علی‌رغم حملات، توافق با ایران همچنان نزدیک است
ایران حمله به اهداف آمریکایی را آغاز کرد
تلاش برای رفع مشکل آبرسانی در سیریک
موج سوم تجاوز ارتش تروریستی آمریکا به جنوب ایران
حمله تروریستی آمریکا به دو مخزن آب در سیریک
پوستر تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۶ رونمایی شد
پزشک خانواده از ۲۵ خرداد وارد ۲۰ شهر می‌شود
سنتکام از آغاز حملات در ایران خبر داد
واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به سرنگونی هلیکوپتر امریکایی
اولین سالگرد دانشمند شهید دکتر محمدمهدی طهرانچی +عکس
ایران: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت منقضی شده است
ایران به تجاوز آمریکا پاسخ می‌دهد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top