تاریخ انتشار: شنبه 1401/02/10 - 14:18
کد خبر: 431237

کاربرد دوربین‌های مداربسته

کاربرد دوربین‌های مداربسته

این محصول به شکل لامپ تولید و از طریق وای­ فای به مودم اتصال می‌­یابد و یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع دوربین مخفی بودن آن است؛ زیرا این دوربین با ظاهری شبیه به لامپ، سارق یا فردی که قصد عمل خرابکارانه­‌ای دارد فریب می‌­دهد و کاربران با نصب دوربین لامپی در چراغ مطالعه یا آباژور می‌­توانند فرصت دزدیدن یا آسیب زدن به دوربین را از مجرمین سلب نمایند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ،دوربین­‌های مداربسته با سیستم­‌های امنیتی به کاربران این امکان را می‌­دهند تا حفاظت و کنترل بیشتری از محل زندگی، محل کسب و کار و مسیر‌های جاده‌­ای داشته باشند. این دوربین­‌های مداربسته به منظور جلوگیری از وقوع جرایم و تخلفات و همچنین شناسایی مجرمین و متخلفین در صورت وقوع جرم به طور گسترده‌­ای کاربرد دارند؛ به عبارت دیگر با نصب دوربین­‌های مداربسته در محیط­‌های خصوصی و عمومی می‌­توان حفاظت و امنیت منطقه موردنظر را تا میزان قابل توجهی افزایش داد. دوربین­‌های مداربسته دارای انواع مختلفی همچون دوربین دام، دوربین اسپید دام، دوربین لامپی، دوربین بولت و... هستند که با اهداف امنیتی و نظارتی در مکان­‌های مختلفی مانند مدارس، ادارات، فروشگاه­‌ها، کارخانه­‌های صنعتی، کارگاه­‌های تولیدی، ساختمان­‌های مسکونی، بانک­‌ها و... نصب می‌­شوند. هر یک از دوربین­‌ها دارای ویژگی­‌هایی هستند که بر اساس آن در محیط­‌های داخلی و خارجی با شرایط جوی متفاوت قابلیت نصب دارند. در این مقاله قصد داریم تا درباره دو نوع دوربین اسپید دام و لامپی مطالبی را بیان کنیم.

 

کاربرد دوربین اسپید دام

دوربین­‌های مداربسته اسپید دام یا چرخشی از لحاظ ظاهری گنبدی شکل هستند و به دوربین­‌های گردان یا PTZ نیز معروف هستند. PTZ مخفف کلمه Pan به معنای چرخش ۳۶۰ درجه از چپ به راست و برعکس، Tilt به معنای حرکت به سمت بالا و پایین، Zoom به معنای قدرت بزرگنمایی اپتیکال است. همچنین دوربین اسپید دام دارای محفظه ضد آب و هوا برای جلوگیری از ورود آب و گرد و غبار است. به همین دلیل می‌­توان آن‌ها را در محیط­‌های خارجی نصب کرد و عموماً در فضا‌های وسیع مانند سوله­‌ها، چهارراه­‌ها و... کاربرد دارند؛ زیرا میدان دید بالایی دارند و می‌­توانند نقاط دور را با بالاترین کیفیت تصویری تحت پوشش قرار دهند.
دوربین اسپید دام از تکنولوژی تعقیب سوژه برخوردار است؛ به این ترتیب که می‌­تواند بر اساس برنامه تعریف شده در دوربین سوژه را شناسایی و با بزرگنمایی آن شی را تعقیب کند و دارای قدرت دید در شب است که این موارد از جمله دلایلی است که مورد استقبال متقاضیان دوربین­‌های مداربسته قرار گرفته است.
از دیگر ویژگی­‌های دوربین اسپید دام ویژگی ضد انفجار آن است. از این­ رو این امکان را برای کاربران فراهم می‌­آورد تا از آن در محیط­‌هایی مانند مناطق گازی، نفتی، نظامی و... که ریسک انفجار در آن‌ها بالاست استفاده کنند و همین‌طور دارای خاصیت ضدخوردگی هستند و این ویژگی باعث می‌­شود تا در پالایشگاه­‌ها دارای کاربرد باشد. تصویربرداری از نقاط دلخواه یا preset که به کمک آن می‌­توان در هر تایمی به صورت دلخواه از قسمت خاصی از محیط تصویربرداری کرد، از دیگر مشخصات این‌گونه دوربین­‌هاست. دوربین­‌های مداربسته اسپید دام دارای انواع مختلفی مانند دوربین آنالوگ، تحت شبکه، اسپید دام وایرلس یا وای فای و مینی اسپید دام است.
 
کاربرد دوربین‌های مداربسته

لزوم نصب دوربین خانه

همان‌طور که گفتیم دوربین­‌های مداربسته کمک زیادی به پیشگیری و رسیدگی به وقوع جرایم و تخلفات می‌­کنند و دوربین­‌هایی مانند دوربین اسپید دام که یکی از پرکاربردی­ترین و قدرتمندترین دوربین­‌ها هستند در مکان­‌های حساس، پر رفت و آمد، معادن، بیمارستان­‌ها، فضا‌های باز و... قابلیت نصب دارند. قیمت این محصول با توجه به قابلیت و ویژگی­‌هایی که دارد نسبت به سایر محصولات گران‌تر است؛ اما از آنجایی که در برند و مدل‌های متنوع با ویژگی­­‌های مختلف تولید می‌­شود، با قیمت­‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌­گردد. اما یکی از مکان­‌های دیگری که نصب دوربین مداربسته در آن دارای اهمیت است خانه­‌ها، آپارتمان­‌ها، ویلا‌ها، باغ و ساختمان­‌ها است؛ زیرا افراد مجبورند برای رفتن به سرکار، رفتن به مسافرت یا انجام کار‌های روزمره محل زندگی خود را برای چند ساعت یا چند روز ترک کنند. بنابراین برای نظارت و کنترل وضعیت نیاز به نصب دوربین خانه دارند تا از اموال خصوصی و قیمتی منازل خود در برابر سرقت محافظت کنند.
نصب دوربین­‌های مداربسته در خانه­‌ها و ساختمان­‌های مسکونی در بخش­‌های مختلف از قبیل درب ورودی، پارکینگ، پشت بام و راهرو با توجه به نیاز مصرف­‌کننده انجام می‌­شود. هدف از نصب سیستم­‌های نظارتی در مجتمع­‌های مسکونی و خانه­‌ها کنترل رفت و آمد افراد و خودرو‌ها است. دوربین­‌های مداربسته بی­سیم با قابلیت پشتیبانی از حافظه داخلی یکی از انواع سیستم­‌های نظارتی هستند که برای انتقال تصاویر نیازی به کابل‌­کشی ندارند و با استفاده از وای ­فای می‌­توانند اطلاعات را به تلفن همراه، کامپیوتر یا لپ­ تاپ کاربر ارسال کنند.
این محصولات نسبت به دوربین اسپید دام که دارای قابلیت­‌های اضافه­‌تری است قیمت ارزان‌تری دارند. یکی از محصولات دوربین مداربسته بی­‌سیم، دوربین لامپی است. این محصول به شکل لامپ تولید و از طریق وای­ فای به مودم اتصال می‌­یابد و یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع دوربین مخفی بودن آن است؛ زیرا این دوربین با ظاهری شبیه به لامپ، سارق یا فردی که قصد عمل خرابکارانه­‌ای دارد فریب می‌­دهد و کاربران با نصب دوربین لامپی در چراغ مطالعه یا آباژور می‌­توانند فرصت دزدیدن یا آسیب زدن به دوربین را از مجرمین سلب نمایند.
قیمت دوربین لامپی نسبت به سایر دوربین‌های مداربسته بی­سیم ارزان‌تر و مقرون به­ صرفه‌­تر است و علاوه بر اینکه در منازل مسکونی قابلیت نصب دارند، در مغازه­‌ها، فروشگاه­‌ها، سالن­‌های مطالعه، سالن­‌های آرایشی و برخی مکان­‌های دیگر کاربرد دارند. قابلیت نصب آسان، قدرت دید در شب حداکثر ۱۵متر، زاویه دید گسترده، ضبط تصاویر به صورت پانوراما، ظرفیت رم تا ۶۴ گیگابایت، تصویربرداری ۳۶۰ درجه و انتقال دو طرفه صدا از جمله ویژگی­‌های این نوع محصول است؛ اما از لحاظ مقاومت بدنه ضعیفی دارد و از آن نمی‌توان در فضای باز و گرد و غبار استفاده کرد.
 
کاربرد دوربین‌های مداربسته

برای خرید دوربین­ لامپی، اسپید دام و... به کجا مراجعه کنیم؟

شرکت ورادید با هدف تأمین سیستم­‌های نظارتی و امنیتی همچون دوربین اسپید دام، دوربین لامپی، دوربین دام، دوربین مداربسته ضدآب و... با تکیه به توان و تجربه نیرو‌های متخصص مشغول به ارائه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان است. از جمله ویژگی­‌های این فروشگاه می‌­توان به تضمین اصالت کالا، تضمین بهترین قیمت، ضمانت بازگشت کالا، امکان ارسال کالا به سراسر ایران و تحویل اکسپرس اشاره کرد. برای مشاهده محصولات و کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانید به وبسایت https://varadidco.com مراجعه نمایید.
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top