تاریخ انتشار: شنبه 1401/02/17 - 11:41
کد خبر: 431731

نظرات مخاطبان «خبرنامه دانشجویان ایران» درباره رتبه بندی معلمان؛

اجرای رتبه بندی معلمان زیر ذره‌بین فرهنگیان

اجرای رتبه بندی معلمان زیر ذره‌بین فرهنگیان

* معلمان سیستم ارزشیابی مدونی دارند که ساختار ده ها ساله دارد رتبه ها مشخص اند. تنگ نظری نظام تربیتی کشور را در حالت تعطیل نگه داشته است. پیکر نیمه جان آموزش وپرورش را احیا کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرهنگیان کشورمان مدت هاست که با مسئله رتبه بندی معلمان دست و پنجه نرم می‌کنند. طرحی که با سرکار آمدن مجلس جدید سرعت گرفت اما همچنان معلمان زیادی از تاخیر در اجرایی کردن این طرح معترض هستند.

جمع های اعتراضی در سراسر کشور از صبر لبریز شده فرهنگیان در خصوص رتبه بندی معلمان خبر می دهد که مسئولین مربوطه به خوبی می دانند که تاخیرهای طولانی مدت در اجرای رتبه بندی معلمان واکنش زیادی از طرف فرهنگیان کشور را به همراه خواهد داشت.

از این رو «خبرنامه دانشجویان ایران» که همواره اخبار مربوط به رتبه بندی معلمان را منتشر می کرد با نظرات مختلفی از طرف معلمان و مخاطبان همراه بود.

در ادامه بخشی از این نظرات را می خوانید شاید به گوش مسئولین برسد:

* به نظرم یک معلم بدون رتبه بندی حقوقش بایدبالای ده میلیون باشه حال یه معلم باسابقه پونزده سال حقوقش هفت میلیون هست و رتبه بندی بشه میشه ده تافرضا و همیشه این استرس هم بایدداشته باشه که رتبه ش تنزل نکنه.

* همسر من سه سال است بازنشستگی به خاطر رتبه بندی تاخیر انداخته فرم بازنشستگی پر نکرده. رفته اداره فرم بازنشستگی پر کند گفتن که صبر کن احکام بخورد بعد فرم پر کن. فرم هم تا آخر خرداد وقت ندارد خوب او هم مثل خیلی از معلمان می‌توانسته بازنشسته شود و برود دنبال شغل دوم و حقوق بازنشستگی هم جدا بگیرد. پول پاداش را هم بگیرد و به یک زخم بزند اما سه سال. بازنشسته نشده برعکس خیلی از همکاران و هر سال آنها که ماندند را بازی میدید ایثار کردن که سه سال اضافه ماندند می‌توانستند مثل خیلی ها برون. و بگویند آخرش رتبه بندی به همه میدهند الکی وایسیم چیکار ؟

* آقای رئیس جمهور تو جلسه دیدار با فرهنگیان فرمودن که: رئیس جمهور افزود: متأسفانه در خصوص رتبه‌بندی معلمان صرفاً بخش مالی برجسته شده اما از ابعاد مختلف دیگری که می‌تواند جایگاه فرهنگیان را در جامعه ارتقاء دهد، و.... آقای رئیسی چرا اینقد تلاش میکنید چشمتون روی فقر معلم ببندید، منزلت معلم فقط و فقط و فقط با زدودن فقر از بین میره.

* آیین رتبه بندی، فراموش کرده معلم پژوهش گر است و نویسنده نیست و نباید اصلا نویسنده باشد.

* شرایط استاد معلم این آیین نامه آموزش پرورش را در آینده با مشکلات بسیاری درگیر می‌کند مدرک دکترا را باید بردارند چون معلمان اکثرا لیسانس جذب میشوند وذهن معلم را تا ده سال به طرف درس خودش می‌برند و از حق دانش آموز ضایع میشود ،، تالیف کتاب را باید بردارند معلم نویسنده نیست پژوهش گر است آن هم پژوهش گر کلاس و کتابهای حوزه تدریس .خودش .معلم نمونه کشوری برای مقایسه را باید بردارند ..معلمان نمونه کشوری و بسیار خاص هستند اولا گرفتن مدرک دکترا برای معلمان لیسانس که تدریس دارند بسیار سخت است و ده سال ذهن معلم را برای گرفتن مدرک میبرد و معلمان نمونه کشوری بسیار خاص هستند. این دو گزینه باید برداشته شود سقف رتبه بندی باید تجربه و مقایسه با معلم نمونه استانی نهایتش و مدرک نهایت فوق لیسانس و مقاله و پژوهش در مورد تدریس و دانش آموزان ودر مورد کلاس باشد و ضمن خدمت و پژوهش و غیره

* قرار شده بود هفته معلم حکم بزنند خوب داره از راه میرسه شد بهار، بهار هم میرسه تمام میشه آخرش چی؟ بعد هم از همین الان تورم روپملندهست چرا افزایش حقوق با تاخیر انجام میشود

* دولت به راحتی وبدون دردسر حقوق پرستارها درایام کرونا به بالاترازدوازده تارسونده اونها نه رتبه بندی داشتند نه چیزدیگه. اما ما معلم ها با پانزده سال سابقه کار حقوقمون زیر هشت میلیون هست. بعد میخوان کلی شیره سرمون بمالن که بارتبه بندی برسونن به ده تا بعدهم اگر معلم خوب کار نکرد تنزل رتبه هم پیداکنه کجای دنیاچنین چیزی دیدی؟ یک روز بیا ابتدایی درس بده دیوونه میشی.

* همسر من پنج سال اول خدمت، مدیر آموزگار بودن با مدرک فوق دیپلم تربیت معلم سال ۶۸ الان فوق لیسانس دانشگاه دولتی شیراز با ۳۳سال سابقه و پنج سال آخر هم مدیر آموزگار در روستا هست رشته تحصیلی مرتبط با تدریس ابتدایی هست .ده مقاله دارد چند پژوهش دارد سی تا تقدیر نامه در طول خدمت دارد ..معلم نمونه شهر دارد معلم نمونه استان دارد الان حساب کرد با ۳۳سال خدمت و مدرک فوق لیسانس علوم تربیتی و مدیر آموزگار چند پایه است ،اول را تدریس میکند ..ولی باز امتیازش به رتبه چهار نمیرسد.

* با سلام خدمت دست اندر کاران خدوم ایران زمین، احتراما امتیازقبلی که با زحمات زیادی به دست آورده ایم نادیده گرفته نشه. چرا که اگر نیازمند نبودیم خدمت در منطقه محروم و افزایش تدریس جزو اولویت انتخاب ما نبود.

* معلمان سیستم ارزشیابی مدونی دارند که ساختار ده ها ساله دارد رتبه ها مشخص اند. تنگ نظری نظام تربیتی کشور را در حالت تعطیل نگه داشته است. پیکر نیمه جان آموزش وپرورش را احیا کنید.

* میانگین معلم نمونه شدن استانی از بین چهارهزار نفر معلم سه نفر معلم نمونه استان میشوند آیا اضافه رتبه حق آنها نیست معلمان هر سال تمام اسناد کارهایشان و پیشرفت را تحویل آموزش پرورش میدهند برای معلم نمونه شدن و اندکی از بین آنها که بیشترین اسناددومدارک پیشرفت کاری در رشته خود داشتند معلم نمونه شهر یا استان میشوند چرا در رتبه بندی افزایش رتبه بندی برای آنها لحاظ نشده؟ جواب چون نیروهای ستادی اداره هیچ وقت معلم نمونه نشدندنداین را در رتبه بندی کمرنگ کرده اند.

نظرات مختلف معلمان و مخاطبان را درخصوص رتبه بندی معلمان را خواندید، حال نظر شما چیست؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
بهروز
1401/07/09 - 23:28

این نظر ماست ولی کیه که به نظر ما گوش بده
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top