تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/02/20 - 18:18
کد خبر: 432153

راهنمای سفر زمینی به باکو از مرز آستارا

راهنمای سفر زمینی به باکو از مرز آستارا

بسیاری از افراد هستند که دوست دارند با تور باکو و یا استفاده از اتوبوس‌هایی که از تهران حرکت می‌کنند و مقصدشان باکو است این سفر را تجربه کنند. اگر با این اتوبوس‌ها همراه شدید تنها نیاز به پاسپورت و ویزا دارید و تمام موارد بالا حذف می‌شوند. در این مسیر قرار است که از طریق آزاد راه به قزوین و از قزوین به رشت بروید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، شاید شما هم برای تعطیلات پیش رو هوس کرده باشید یک مسافرت متفاوت آن هم به صورت زمینی را در آلبوم خاطراتتان پیاده سازی کنید یا در ذهنتان فکر یک مسافرت خاص و همراه شدن با تور گردشگری را بپرورانید. اگر این دو مورد برای شما صدق می‌کند پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید زیرا در این قسمت قصد داریم که یک سفر زمینی به باکو؛ زیباترین شهر آذربایجان را آن هم از مرز آستارا بررسی کرده و تمام شرایط و عوانین مهم را در اختیار شما بگذاریم. پس از خواندن این مطلب می‌توانید با خیال راحت و با استفاده از ماشین شخصی، قطار و یا اتوبوس به یک مقصد خارجی سفر کنید. البته اگر طرفدار این گونه سفرها نیستید می‌توانید از طریق راه هوایی و با تهیه بلیط باکو سفر خود را قطعی کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای سفر زمینی به باکو

اول از هر چیز باید بگوییم که برای رفتن به باکو حتی از راه زمینی هم بعضی مدارک و رعایت بعضی قوانین لازم است. به هرحال سفر به خارج از کشور بوده و شرایط مورد نیاز خود را می‌طلبد. احتمالاً مواردی که در ادامه می‌خوانید به گوشتان آشنا نیز هست؛ این مدارک شامل:

۱) آذربایجان کشوری است که برای ورود به آن باید ویزا داشته باشید. برای دریافت این ویزا می‌توانید در تهران و تبریز به سفارت و کنسولگری آذربایجان مراجعه کنید.

۲) پاسپورت خود را حتماً به همراه داشته باشید. البته همان‌طور که می‌دانید باید ۶ ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد تا بتوانید به عنوان یک پاسپورت معتبر از آن یاد کنید.

اگر این دو مورد را در دسترس دارید، با رعایت آن‌ها می‌توانیم به ادامه بحث سفر زمینی به باکو بپردازیم.

 

سفر زمینی به باکو با ماشین شخصی

شاید راحت‌ترین راه یا بهترین مسیر برای رسیدن به باکو همین ماشین شخصی باشد. در سفر زمینی به باکو با ماشین شخصی باید از مرز دو شهر بیله سوار و آستارا وارد عمل شوید. این مرزها ۲۴ ساعته امکان عبور و مرور را دارند اما بهترین زمان توصیه برای استفاده از آن بین ساعات ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر است. طبق گزارش‌های انجام شده اگر بخواهید از طریق مرز آستارا اقدام کنید باید حدود ۳۰۰ کیلومتر رانندگی کنید تا به باکو برسید. اما اگر از مرز بیله سوار به سمت باکو حرکت کنید حدود ۲۰۰ کیلومتر مسیر در پیش رو دارید. مزیت سفر با ماشین شخصی به نسبت اتوبوس یا قطار این است اختیار سفر با خودتان است. هر جا که خواستید می توانید مدتی را در شهرهای زیبای بین راه کنار بزنید و از جاذبه‌ها و مناظر زیبای آذربایجان دیدن کنید.

مواردی که برای سفر زمینی از طریق ماشین شخصی به باکو باید رعایت کنید

درست است که سفر با ماشین شخصی در اکثر اوقات می تواند بهترین انتخاب باشد اما وقتی تمام امور سفر به عهده خودتان است مسلما وظایف دیگری هم بر دوش شما می‌افتد که باید برای آن کاملا آماده شوید. نبود هر یک از مواردی که در ادامه گفته خواهد شد موجب استرس و اضطراب شما و همراهانتان می‌شود و ممکن است پس از طی کردن مسیر طولانی مجبور به بازگشت شوید پس جمع آوری این این مدارک می‌تواند راه حل مناسب‌تر و آسان‌تری برای سفر زمینی به باکو باشد. شرایطی که برای شروع سفر زمینی با ماشین شخصی باید رعایت کنید عبارت است از: داشتن گواهینامه بین المللی، پلاک بین المللی، برگه عوارض خروج از کشور از مرز بین المللی به صورت راه زمینی، کاپوتاژ یا همان مجوز خروج ماشین از کشور و بیمه نامه ده روزه ماشین.

تنها در صورت موارد بالا، موفق به خروج از مرز خواهید شد.

راهنمای سفر زمینی به باکو از مرز آستارا

سفر زمینی به باکو از طریق اتوبوس

بسیاری از افراد هستند که دوست دارند با تور باکو و یا استفاده از اتوبوس‌هایی که از تهران حرکت می‌کنند و مقصدشان باکو است این سفر را تجربه کنند. اگر با این اتوبوس‌ها همراه شدید تنها نیاز به پاسپورت و ویزا دارید و تمام موارد بالا حذف می‌شوند. در این مسیر قرار است که از طریق آزاد راه به قزوین و از قزوین به رشت بروید. در نهایت هم که می‌دانید مقصد از مسیر رشت به سمت آستارا است. به طور کلی مسیر و مسافت از تهران تا آستارا حدود ۴۹۸ (شش ساعت و نیم) کیلومتر است و از آن طرف هم از آستارا تا باکو ۳۱۶ کیلومتر (سه ساعت به طور تقریبی) راه دارید. روی هم رفته با احتساب معطلی‌ها و توفق برای کارهای اداری به هنگام عبور از مرز حدود ۱۴ ساعت را در مسیر رسیدن به باکو از پایتخت ایران هستید. البته نگران غذا یا استفاده از سرویس نباشید. اتوبوس مناطقی را برای رفع این نیازها انتخاب کرده و دقایقی نگه می‌دارد. در طور سفر می‌توانید از تمامی زیبایی‌ها و جاذبه‌های کشور آذربایجان دیدن کنید. از جاذبه‌های بین راه که می‌تواند چشمان شما را محو تماشای خود کند می‌توان از رودخانه کورا، قیزیل آغاج (طبیعتی بکر از زیستگاه پرندگان) و پارک ملی شیروان (دشت نیمه کویری با جنگل‌های پراکنده) نام برد. توصیه می‌کنیم مدت زمانی را هم به خواب و استراحت بپردازید تا به هنگام رسیدن به مقصد پر انرژی باشید و بتوانید از همان زمان شروع به گشت و گذار و تفریح کنید. البته اگر با تور به باکو سفر کرده باشید برنامه ریزی و زمان بندی سفر به عهده لیدر بوده و می‌توانید طبق گفته‌ها و راهنمایی‌های او سفرتان را به خوشی بگذرانید.

اگر می‌خواهید به صورت تکی یا حتی گروهی اما بدون تور یا لیدر به شهر باکو سفر کنید حتماً قبل از شروع سفر اقامتگاه و هتل خود را رزرو کنید. زیرا اگر شخصی همراه شما نباید که به زبان ترکی مسلط باشد پیدا کردن یک مکان خوب و تمیز برای استراحت و گذراندن شب، کاری سخت و دشوار است. به این ترتیب سعی کنید با جستجوی بهترین اقامتگاه در باکو، سفر به یاد ماندنی‌تر و بی دغدغه‌تری را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. البته یادگیری چند کلمه ترکی از واجبات سفر به باکو و کشور آذربایجان است. سعی کنید در حین سفر برای گذراندن اوقات فراغت هم که شده مسیرتان را با یادگیری این زبان بگذرانید. چند جمله ترکی برای گرفتن تخفیف، برای خرید، برای سفارش غذا و ... به کارتان می‌آید.

 

سفر زمینی به باکو با استفاده از قطار

در آخرین بخش از مقاله سفر زمینی به باکو از طریق مرز آستارا به استفاده از قطار می‌رسیم. راهی ایمن، با امکانات رفاهی بیشتر و استفاده بصری از تمامی جاذبه‌ها و پارک‌های ملی آذربایجان. البته باید گفت که قطار باکو فقط از مرز آستارا شروع به حرکت کرده و شما باید هر طور که بیشتر علاقه‌مند هستید (با ماشین یا اتوبوس) خود را به مرز رسانده و پس از آن با تهیه بلیت قطار به سمت باکو حرکت کنید. این قطارها هر شب ساعت ۸ شب حرکت می‌کند و شما باید برای رسیدن به آن از صبح سفرتان را شروع کنید. قطارهایی که این مسیر را پوشش می‌دهند سال‌هاست که مسافران را جا به جا می‌کنند و حالتی قدیمی به خود گرفته‌اند. کوپه‌های این قطارها به صورت ۴ نفره و یا سالنی بوده و امکانات رفاهی زیادی را به شما ارائه نمی‌کنند. البته توقعی که از این قطارها انتظار می‌رود تنها رساندن به مقصد است و نه بیشتر. امیدواریم که با مطالعه این مطالب بتوانید راه مورد نظر خود برای سفر به باکو انتخاب کنید.

راهنمای سفر زمینی به باکو از مرز آستارا

پرداخت عوارض خروج از کشور برای سفر زمینی به باکو

احتمالاً در جریان افزایش عوارض خروج از مرز هستید. برای سفر زمینی به باکو نیز مشمول پرداخت هزینه عوارض خواهید شد. این عوارض را می‌توانید یا از طریق مراجعه به شعب بانک ملی و یا به روش اینترنتی به صورت استفاده از سامانه آنلاین بانک ملی این مبلغ را پرداخت کنید. البته باید گفت که فیش پرداختی خود را تا پایان سفر باید نزد خود نگه دارید تا زمانی که مأمور گمرک آن را از شما خواست به عنوان مدرک ارائه دهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top